PDA

Bekijk Volledige Versie : Reverse DNS, hostname probleem



Judokes
05/12/14, 09:37
Ik heb een VPS bij Transip.Ik dacht dat alles goed werkte maar helaas toch niet.
Het versturen van mail naar o.a. UPC adressen gaat niet goed en krijg de volgende error terug:

550 5.1.0 Policy violation: SMTP Authentication required from your IP 2a01:7c8:aab1:3d9:5054:ff:feb9:5a7c. Please provide Username and Password when sending Emails.

Na wat zoeken zie ik dat meer mensen problemen hebben gehad met het versturen naar UPC adressen.
Volgens UPC zou het iets te maken hebben met een onjuiste reverse DNS.
Als ik mijn reverse DNS check dan krijg ik wel een PTR record terug maar niet de hostnaam. Bij mijn andere servers krijg ik de hostnaam te zien.
Er staat Directadmin op deze server en is in DA gewoon een hostnaam ingesteld.
Hoe kan ik instellen dat de hostnaam bij een reverse DNS check wel gevonden wordt ?

Wat kan ik nog meer doen om te zorgen dat er WEl mail gestuurd kan worden naar UPC adressen ?

mgielissen
05/12/14, 13:18
Bij dig -x 2a01:7c8:aab1:3d9:5054:ff:feb9:5a7c +short krijg ik geen resultaat terug, er is dus geen PTR record aanwezig.

visser
05/12/14, 15:37
Ik heb een VPS bij Transip.Ik dacht dat alles goed werkte maar helaas toch niet.
Het versturen van mail naar o.a. UPC adressen gaat niet goed en krijg de volgende error terug:

550 5.1.0 Policy violation: SMTP Authentication required from your IP 2a01:7c8:aab1:3d9:5054:ff:feb9:5a7c. Please provide Username and Password when sending Emails.

Na wat zoeken zie ik dat meer mensen problemen hebben gehad met het versturen naar UPC adressen.
Volgens UPC zou het iets te maken hebben met een onjuiste reverse DNS.
Als ik mijn reverse DNS check dan krijg ik wel een PTR record terug maar niet de hostnaam. Bij mijn andere servers krijg ik de hostnaam te zien.
Er staat Directadmin op deze server en is in DA gewoon een hostnaam ingesteld.
Hoe kan ik instellen dat de hostnaam bij een reverse DNS check wel gevonden wordt ?

Wat kan ik nog meer doen om te zorgen dat er WEl mail gestuurd kan worden naar UPC adressen ?

Reverse DNS moet ingesteld worden door de eigenaar van de adres_reeks_ .
Dat is meestal je hoster.
Inderdaad zit er geen reverse op dat IPv6 adres.

De melding snap ik niet goed, dat lijkt er haast op dat je mail als client probeert te laten verzenden via UPC mailservers, in plaats van mail als afzender aan te bieden.

Verder vraag ik me af naar welke UPC adressen (domeinen) je mailt, want de foutmelding geeft een IPv6 adres.
De MX van upc.nl heeft geen AAAA record, en dan snap ik niet waarom je een foutmelding die blijkbaar slaat op een IPv6 source adres krijgt.

Judokes
07/12/14, 18:51
De foutmelding krijg ik als er een forward ingesteld staat naar een UPC mailadres. Andere forwards gaan wel gewoon goed.