PDA

Bekijk Volledige Versie : XenServer - Console werkt niet (meer)



ghdefouw
01/12/14, 22:03
Sinds enige tijd (XenServer update) heb ik het beruchte probleem, dat ik op mijn Virtuele Servers in XenServer geen gebruik meer kan maken van de Console optie (de BIOS console zeg maar, of iLo console).
Nu zijn de meeste daar Windows Server en kan ik er goed met RDP bij, maar als ik bijvoorbeeld een nieuwe Linux server wil bouwen vanaf een ISO werkt de console dus niet, zodat ik geen setup kan doen.

Nu heb ik al een aantal dingen geprobeerd, bijvoorbeeld deze (http://www.tullyrankin.com/xenserver-6-2-graphical-console-not-working-in-xencenter-centos-6-5) of eentje met het leeggooien van de XenCenter map, maar al die oplossing werken niet.
Het lijkt mij dat het probleem aan de kant van de server zit, aangezien ik zelfs met een kale laptop met XenCenter, die ik rechtstreeks in de Server prik, hetzelfde probleem houdt.

Iemand die de mogelijk oplossing weet?

frajaweb
01/12/14, 22:34
Klinkt als een toolstack/xapi die vast is gelopen. Hierdoor werkt de api die door o.a. XenCenter wordt gebruikt om een verbinding naar een console op te bouwen niet meer.

Op de commandline van de server met XenServer het volgende commando uitvoeren:



xe-toolstack-restart


Mocht dit niet werken zit er niks anders op dan een volledige reboot te ondergaan van der server.
Indien er gebruik wordt gemaakt van een ssh verbinding kan deze tijdelijk onderbroken worden.

CharlieRoot
02/12/14, 10:13
Wat hierboven staat is bij ons ook de oplossing.


Verzonden vanaf mijn iPhone