PDA

Bekijk Volledige Versie : Rechten Afbeeldingen



BrunoB
18/10/14, 10:33
Hallo,

sinds kort hebben we een eigen dedicated server met centos 6 en plesk 12

Op de server draaien nu 3 sites bijna hellemaal goed.

Er is alleen probleempje we hebben van de sites een backup gemaakt.
En de server opnieuw geinstalleerd omdat er iets was mis gegaan in plesk zelf.

Daarna de backup weer terug gezet en alles werkt weer op 1 ding na.
En dat is dat nu de afbeeldingen die geregistreerde leden uploaden niet te zien zijn in via ftp (filezilla)
Ze zijn wel te zien in bestandsbeheer van plesk en ook via ssh zijn ze bereikbaar.

De site is gemaakt in joomla 2.5.X voorheen was alles wel bereikbaar!

Heb al gecontroleerd in ssh of alle recten goed zijn en zo te zien wel.
Maar ik ben toch bang dat ik wat over het hoofd zien.

Tot de folder image/item is alles te zien wanneer ik item open zie ik de afbeeldingen die ik zelf handmatig heb geupload via ftp.
Maar de afbeeldingen die van de site zijn geupload krijg ik niet te zien.

Aan de datum (tijd) van de map item kan ik wel zien dat er iets is aangepast/toegevoegd en dat klopt ook!

Hoe kan ik nu controleren dit oplossen zodat ik deze afbeeldingen ook in ftp krijg te zien.

Ik heb redelijk wat ervaring maar dus niet genoeg dus vandaar dat ik jullie hulp inroep.

Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp!

Groetjesssss :W:

Dennis
20/10/14, 10:56
Kun je de technische kant van het probleem iets beter uitleggen? Het is vrij raar dat je geen afbeeldingen in een map ziet via FTP, maar wel via SSH kunt zien. Het zou logisch zijn dat de map voor de gebruikersafbeeldingen 770 permissies nodig heeft, voor het uploaden van bestanden. Maar dit zou niet verklaren dat bestanden onzichtbaar zijn. Dus nu zijn oude bestanden te zien via zowel SSH/FTP en nieuwe geuploade afbeeldingen werken wel gewoon via http://, SSH, maar zijn ontzichtbaar in FTP?
Is de owner van de nieuwe en oude geĆ¼ploade bestanden anders?
Zijn de volledige paden veranderd op de oude/nieuwe locaties?
Is er een back-up methode gebruikt waarbij file ownerships/permissies niet meegenomen zijn?
Wat zijn de huidige permissies van de image/item folder en afbeeldingen?Indien je meer technische informatie kunt geven over de oude en nieuwe situatie qua rechten, dan moeten we hier wel uit kunnen komen.

BrunoB
24/11/14, 10:43
Hallo,

sorry voor de late reactie maar het zat hem in de padden een stond niet goed en die veroorzaakte het probleem.

Bedankt voor u hulp.

Groeten Ron