PDA

Bekijk Volledige Versie : continuïteitsplan ICT



cardssystems
06/10/14, 15:23
Voor onze algemene bedrijfsvoering ben ik bezig met het opstellen van een continuïteitsplan van onze dienstverlening, is hier een bepaalde standaard voor, heeft wellicht iemand een voorbeeld van de opzet ?

Rik
06/10/14, 16:11
Je kunt een aantal verschillende standaarden aanhouden, ligt een beetje aan het soort bedrijf.
Voor vitale infrastructuren heb je weer andere eisen/normen/standaarden dan voor een weinig 'schokkende' omgeving.

Om wat voor branche gaat het?

cardssystems
06/10/14, 16:25
Webhosting op eigen hardware in een gehuurd rack, geen eigen routering. Is hier een template voor of een voorbeeld document? Of eventueel een partij die een dergelijk plan voor ons kan opstellen (een klein bedrijf met 4 medewerkers).

Rik
06/10/14, 16:39
Helder.

Google geeft wel een aantal voorbeelden, maar vaak voor specifieke branches, vandaar m'n vraag.
Een plan op maat laten maken is wellicht wat kostbaar voor jullie.

Je zou het PViB kunnen benaderen, wellicht hebben die sjablonen.

Hosted
07/10/14, 16:39
Denk ook eens out-of-the-box in de vorm van bedrijfscontinuiteit. Bijvoorbeeld door niet beschikbaarheid van medewerkers, kantoorruimte (als die beide aanwezig zijn) en dergelijke zaken. Kunnen medewerkers doorwerken, of bijvoorbeeld als er iemand wegvalt of juist kennis wegvalt en opgevangen moet worden. In de toekomst blijven kijken en denken met een organisatie is (maar mijn idee) behoorlijk belangrijk.

Domenico
07/10/14, 21:53
Ik denk dat hier geen kant-en-klare opzet of standaard voor bestaat. De webhostingbranche heeft zich de afgelopen tien a vijftien jaar zelf uitgevonden en in de tussentijd is er ook nog eens erg veel veranderd. Ik zou bijna durven zeggen dat er niets zoiets openbaar bestaat maar ik kan ongelijk hebben.

Misschien dat wat hosters hier je vooruit kunnen helpen.

mkd
09/10/14, 19:56
Hi - stuur even prive berichtje - volgensmij kan ik je een redelijk eind op weg helpen.