PDA

Bekijk Volledige Versie : [TK] /22 IPv4 PA space (RIPE)



tkuyk
23/09/14, 11:27
We hebben een /22 IPv4 beschikbaar (RIPE), altijd van een oud vrouwtje geweest en nooit in gebruik genomen.
Voor een goede prijs kunnen we deze verkopen :yes:

Alleen koop, geen lease of huur.

CharlieRoot
23/09/14, 11:53
Heb je een richtbedrag?

tkuyk
23/09/14, 12:36
€ 6,50 per IP-adres is de richtprijs.
Of doe een goed bod.

Stewie
23/09/14, 14:12
Nieuw RIPE lid worden is dan goedkoper. Zou prijs tussen 2500 en 3000 kunnen liggen?

Richard.77
23/09/14, 14:43
2500 geboden

nieuwe ripe member is inderdaad dan goedkoper.

tkuyk
23/09/14, 14:44
Je kan per rechtspersoon maar 1x RIPE member worden.
Dan zou je ook een nieuwe BV moeten oprichten. Dat kost ook geld.

bibawa
23/09/14, 15:09
Dat is inderdaad wel goed doorgevraagd.. je bent hier ook nog maar een paar dagen lid..

Richard.77
23/09/14, 15:35
een bv opzetten kost niet veel meer, dit aangezien je geen 18k meer hoeft te investeren.

CharlieRoot
23/09/14, 16:18
een bv opzetten kost niet veel meer, dit aangezien je geen 18k meer hoeft te investeren.

Kost 300 euro tegenwoordig :) Belachelijk hoog bedrag voor een paar IP's.

robheid
23/09/14, 16:42
Ripe geeft toch geen ipv4 meer uit dacht ik of heb ik het mis?

CharlieRoot
23/09/14, 17:31
Ripe geeft toch geen ipv4 meer uit dacht ik of heb ik het mis?

Alleen als je een nieuwe RIPE LIR account aanmaakt (en dus nieuw lidmaatschap afsluit)

ronaldvanhoeven
23/09/14, 22:05
Ik heb eventueel wel interesse, maar voor zover ik weet kan je een IPv4 reeks niet verkopen. Het hangt aan je bedrijf vast en we zouden ze alleen in bezit kunnen krijgen als wij je bedrijf overnemen. Overdragen van een reeks gaat niet.

Pantsy
23/09/14, 22:56
Overdragen kan zeker, neem maar eens contact op met ripe.

SF-Jeroen
23/09/14, 23:15
Mogelijk heb ik ook interesse. Volgende week maandag weet ik meer, dus als hij dan nog te koop is kan je eventueel een serieus bod verwachten.

tkuyk
24/09/14, 10:18
Een bod uitbrengen mag uiteraard.
Blijkbaar voldoende interesse aan het aantal PM's te zien.

CharlieRoot
24/09/14, 13:17
Overdragen kan zeker, neem maar eens contact op met ripe.
Dat kan gewoon via de LIR portal :)

Serveo
25/09/14, 19:41
LIR2LIR inderdaad

Voor de goede orde, een PI range voor /22 zit op dit moment al op de 12,50 per IP ;-)


Sent from my iPhone

CT0
26/09/14, 08:26
LIR2LIR inderdaad
Voor de goede orde, een PI range voor /22 zit op dit moment al op de 12,50 per IP ;-)


En waar baseer je dat op?

tomadmiraal
26/09/14, 10:57
OrangeLemon

Waarschijnlijk op basis van een PM bod dat hier niet gedeeld wordt.

CT0
26/09/14, 10:59
Waarschijnlijk op basis van een PM bod dat hier niet gedeeld wordt.

Klinkt niet aannemelijk omdat Serveo niet de TS is.

tomadmiraal
26/09/14, 11:06
Klinkt niet aannemelijk omdat Serveo niet de TS is.

Mijn fout, niet gekeken naar de TS :S Dan is het inderdaad een beetje een wilde opmerking zo.

CharlieRoot
26/09/14, 11:32
Voor de goede orde, een PI range voor /22 zit op dit moment al op de 12,50 per IP ;-)


Mijn hart sloeg een paar seconden op hol...

Serveo
26/09/14, 14:06
Mijn fout, niet gekeken naar de TS :S Dan is het inderdaad een beetje een wilde opmerking zo.

Niks wilds aan, ik reageer ontopic en relevant aan eerdere reacties.


En waar baseer je dat op?


Mijn hart sloeg een paar seconden op hol...

Dat lezen jullie goed, €12,50 per IPv4. Dit gaat dan wel om een PI range. Deze prijs heb ik al bij meerdere IPv4 handelaren voorbij zien komen. Zover ik weet dient een PI range ook met fysiek hardware geleverd te worden.

CT0
26/09/14, 14:12
Zover ik weet dient een PI range ook met fysiek hardware geleverd te worden.

PI space en hardware.... dat klinkt niet logisch...:huh:

CharlieRoot
26/09/14, 14:14
Zover ik weet dient een PI range ook met fysiek hardware geleverd te worden.

Sorry, wat? Krijg ik er een installer bij met next-next-next-finish?
Hardware?

Serveo
26/09/14, 14:18
Sorry, wat? Krijg ik er een installer bij met next-next-next-finish?
Hardware?


PI space en hardware.... dat klinkt niet logisch...:huh:

Als we dieper ingaan op PI space en prijzen stel ik de mods voor om de topic te splitsen.

Om de PI over te schrijven is mij is verteld dat dit netwerkhardware gerelateerd dient te zijn bv een Juniper switch. Wellicht kunnen de RIPE guru's ons meer vertellen, aangezien ik dit enkel bij 1 handelaar heb gezien.

CharlieRoot
26/09/14, 14:22
Als we dieper ingaan op PI space en prijzen stel ik de mods voor om de topic te splitsen.

Om de PI over te schrijven is mij is verteld dat dit netwerkhardware gerelateerd dient te zijn bv een Juniper switch. Wellicht kunnen de RIPE guru's ons meer vertellen, aangezien ik dit enkel bij 1 handelaar heb gezien.

Dan zou ik die medewerker direct ontslaan. Dat is namelijk onzin.

CT0
26/09/14, 14:25
Als we dieper ingaan op PI space en prijzen stel ik de mods voor om de topic te splitsen.

Om de PI over te schrijven is mij is verteld dat dit netwerkhardware gerelateerd dient te zijn bv een Juniper switch. Wellicht kunnen de RIPE guru's ons meer vertellen, aangezien ik dit enkel bij 1 handelaar heb gezien.

Iets met klok en klepel... Anyway, BGP heb je nodig (http://nl.wikipedia.org/wiki/Border_Gateway_Protocol), en daar heb je routers voor nodig die dat kunnen. Maar DC's willen je hier ook soms mee helpen en dan heb je het niet zelf nodig.

Pantsy
26/09/14, 14:25
Wel een mooie manier om wat extra te verdienen, maar nee.. PI of PA, het zijn ip's en welke hoster heeft nou geen routers? Anders zijn/haar leverancier wel, broodje aap...

Serveo
26/09/14, 14:31
It must be some hardware which we have so we can transfer it to you. In case RIPE checks this we prove the infrastructure transfer
according to their policies. PI transfer.

Letterlijk wat ik heb ontvangen ;-)

tkuyk
26/09/14, 14:42
Graag deze discussie ergens anders.

Er is inmiddels een bod van € 3500,- binnen.

Randy
26/09/14, 15:33
Als oud gediende op het forum op verzoek van Domenico maar even een reactie:

Ik wil de koper even adviseren de policies goed door te lezen. Op dit moment is het (nog) niet mogelijk om PI-space over te dragen. Er is afgelopen week wel een wijziging ingediend om dit in de nabije toekomst mogelijk te maken: http://www.ripe.net/ripe/policies/proposals/2014-02 (leestip)
Dit voorstel zit in de consultatie fase, hetgeen inhoudt dat iedereen - ook niet leden - feedback mag geven.

Het wel 'overnemen' van PI space kan mogelijk tot gevolg hebben dat de RIPE database niet klopt en de allocatie dus 'nader onderzocht' gaat worden.

Een nieuw LIR account kost overigens 2.000 set-up en 1.750 per jaar (+50 euro voor elke PI resource). En dat LIR account heb je al dan niet indirect wel nodig voor PI space. Iemand moet immers als (sponsoring) LIR optreden om het een en ander in de database weer goed te zetten. Voor iedere nieuwe LIR is er een /22 aan IP-space beschikbaar (2048 IP's) mits er aan een antal andere voorwaarden voldaan wordt. Onder andere *moet* er eerst een IPv6 allocatie zijn.

Zoek je wel 'gebruikte' IP's zonder RIPE account kun je terecht bij een IP-broker. Een lijst van brokers is te vinden op http://www.ripe.net/lir-services/resource-management/ipv4-transfers/brokers
Onder andere A2B internet (Prefix Broker BV) is actief op dit forum en kan je alle ins en outs vertellen.

Randy
(persoonlijke titel)

dennis0162
26/09/14, 15:44
Het gaat om PA space zo te zien (staat in de topic titel).

Rubra
26/09/14, 16:32
Bedankt voor de intro Randy. :)

Even voor de goede orde, Prefix Broker is niet hetzelfde als A2B Internet.

Prefix Broker is een bedrijf welke bezig is in de handel in IP Adressen en advies in IP resource management.

A2B Internet is een netwerk bedrijf, waarmee we bedrijven voorzien van internet in datacenters en access diensten. Waarbij A2B Internet 100% mijn eigendom is en dat bij Prefix Broker anders ligt.

Mbt de transfer policy voor PI, dat zit in de afsluitende fase idd.. de verwachting is dat deze policy heel binnenkort geïmplementeerd gaat worden. De policy maakt het mogelijk om PI IP Space over te doen van bedrijf A naar Bedrijf B. Net zoals je nu PA space kan overzetten van RIPE LIR member A naar RIPE LIR Member B.

Ja het is mogelijk om zelf een LIR te openen en dan kan je een /22 bij RIPE krijgen.

Je kan PA space nadat je het verkregen heb via een transfer niet binnen 24 maanden overzetten naar een andere LIR en deze beperking zal ook gelden bij de PI transfer policy.

Als er specifieke vragen zijn over de policies, neem gerust even contact op. als je dat niet publiekelijk op het forum hier wil, dan zal je dat even met een PM of email moeten doen.

SF-Jeroen
26/09/14, 17:09
Voor iedere nieuwe LIR is er een /22 aan IP-space beschikbaar (2048 IP's) mits er aan een antal andere voorwaarden voldaan wordt.


1024 bedoel je neem ik aan :)

Serveo
26/09/14, 17:12
Als oud gediende op het forum op verzoek van Domenico maar even een reactie:

Ik was niet meer zeker of je bij RIPE werkte. Dus Randy de info die mij is verteld m.b.t. overnemen van PI range i.c.m. hardware is dus niet juist?

Rubra
26/09/14, 18:23
Ik was niet meer zeker of je bij RIPE werkte. Dus Randy de info die mij is verteld m.b.t. overnemen van PI range i.c.m. hardware is dus niet juist?

het overnemen van een PI range kon tot nu toe alleen als het om een overname ging .. dwz.. IP resource en infrastructuur met dienst / services.

Dat zal de nieuwe policy dus veranderen.. dan kan je gewoon alleen de IP resource overdragen.

mvg,
Erik Bais

Paul Z.
26/09/14, 20:02
...Voor iedere nieuwe LIR is er een /22 aan IP-space beschikbaar (2048 IP's) mits er aan een antal andere voorwaarden voldaan wordt. Onder andere *moet* er eerst een IPv6 allocatie zijn. ...
Randy,

Ik dacht dat er in een /22 1024 IP adressen zaten?? Dus nu is mijn vraag of RIPE een /21 beschikbaar stelt, of een /22...?

mgielissen
26/09/14, 22:21
Ik dacht dat er in een /22 1024 IP adressen zaten?? Dus nu is mijn vraag of RIPE een /21 beschikbaar stelt, of een /22...?

Als nieuwe LIR krijg je éénmalig een /22, dus 1024 IPv4 adressen.

Randy
30/09/14, 08:08
Een /22 moet natuurlijk 1024 adressen zijn. Geen idee hoe ik op 2048 kom. IPv4 subnetting is al zooo 2008 voor me denk ik :)

Mark17
30/09/14, 11:05
Een /22 moet natuurlijk 1024 adressen zijn. Geen idee hoe ik op 2048 kom. IPv4 subnetting is al zooo 2008 voor me denk ik :)

Jij kent de tijd nog dat een /21 geen probleem was. Dat zal het probleem wel zijn ;)

Domenico
01/10/14, 13:59
Een /22 moet natuurlijk 1024 adressen zijn. Geen idee hoe ik op 2048 kom. IPv4 subnetting is al zooo 2008 voor me denk ik :)
Ik denk dat al die hoogfrequent straling ene tol gaan eisen Randy.


Jij kent de tijd nog dat een /21 geen probleem was. Dat zal het probleem wel zijn ;)
Nog even en alle deze IPv4 'problemen' zullen voorbij zijn.