PDA

Bekijk Volledige Versie : Iemand ervaring met ServerDirect ?



Hostingwalk
09/09/14, 11:11
Ze hebben mij nu al 3 keer gebeld en vraag me af of iemand bij hun inkoopt.
Als ik op hun site kijk zie ik bedrijven als Leaseweb, TomTom dus ben wel benieuwd naar jullie reacties.

Smashmint
09/09/14, 11:22
We hebben er 1 keer wat ingekocht vanwege de prijs, maar helaas kwamen ze tot twee keer toe de levertijd niet na.

Ook kun je de bestellingen op de website haast niet terugvinden, zelfde als een verzend melding etc.

Exsilia
10/09/14, 13:58
Wij hebben recent toevallig spam gehad van deze club een weekje of 2 geleden, in de spam kwamen ze met het excuus "na aanleiding van ons telefonisch contact zojuist".. Er is helemaal geen telefonisch contact geweest. Als je op zo'n droevige manier op zoek moet naar klanten dan is er denk ik iets niet helemaal in de haak.

Als een club zo vaak contact zoekt om hun troep te verkopen, dan blijf ik er juist liever weg. Ze spammen ons namelijk wel vaker.

Imtek
10/09/14, 14:03
Ik weet dat ze in het verleden leverancier waren (of misschien nog zijn) van Leaseweb. Ook hier krijg ik wel eens mailtjes en belletjes, heel erg irritant.

McRox
10/09/14, 14:34
We zitten al ruim 11 jaar in de IT Hosting business en vinden het zeer fijn om Serverdirect als leverancier te hebben.

Wordt gerund door hardwerkende heren die altijd bereikbaar zijn. Wij bestellen er regelmatig voor tientallen duizenden euro's (vandaag nog een supermicro met 12 blades besteld).

Onze redenen om bij serverdirect.nl te bestellen:

- Levertijd (altijd snelste levertijd voor supermicro)
- Betrouwbaarheid (afspraak = afspraak)
- Service (ze rennen voor je! zowel garantie als spoedbestellingen)
- Prijs (tot nu toe goedkoopste voor supermicro)

Bel ze of ga er langs voor een kop koffie, hele vriendelijke mensen

- Wij gunnen ze onze business van harte!

Exsilia
10/09/14, 15:24
Goh als ik je bericht zo lees zou ik bijna zeggen dat je medewerker of eigenaar bent van ServerDirect.nl. Het is wel een typisch verkooppraatje.

Hoe kun je nou de snelste levertijd garanderen?

Apart dat je zegt dat ze hardwerkende heren zijn die ALTIJD bereikbaar zijn, terwijl ze niet reageren op mijn spam klacht.

Spyder01
10/09/14, 16:56
Zo goedkoop vind ik ze niet als ik op de site kijk. Bij mijn vaste server leverancier koop ik goedkoper en die komt de levertijd ook altijd na :)

ronaldvanhoeven
10/09/14, 17:49
Ik heb volgens mij wel eens spam voorbij zien komen of zo.. en inderdaad Exsilla, het is wel een heel erg glad praatje

robheid
10/09/14, 21:11
Wij bestellen er ook wel wat spullen en het zijn wel goede gasten, soms iets te enthousiast. Maar tot nu toe met de leveringen geen problemen gehad en ook de service bij een defect is goed afgehandeld. Bel ze anders gewoon even.

Serveo
11/09/14, 09:54
Nog nooit spam gehad van deze heren. We zitten nu al lange tijd in deze business en kopen vooral in bij Duitse distributeurs. Overigens vind ik de vergelijking met hun prijzen op de website nergens op gebaseerd. Deze hebben vrijwel altijd een hogere marge.

Bel ze eens op, vraag een offerte aan en als de prijs ok is probeer het eens. Pas daarna kun je vergelijken.


Sent from my iPhone

Exsilia
11/09/14, 10:08
Nee dankje. Ik doe geen zaken met spammers.

Dat je tarieven op je website afwijken van de tarieven die je blijkbaar kan krijgen als je direct contact zoekt vind ik raar. Dan kun je dus nooit snel even kijken wat de prijs is, dan moet je eerst wachten op reactie vanuit de mensen zelf. Dan kies ik toch liever voor een partij die gewoon de juiste prijzen op de site heeft al dan niet met een eventuele vaste resellerkorting.

dicktump
11/09/14, 13:59
Ben hier ook gebeld door dat bedrijf, maar gezien we per definitie al niet ingaan op telefonische verkoop is dat een vrij zinloze poging geweest. Je wordt tegenwoordig platgebeld door verkopers (en inkopers) van servers en netwerkapparatuur.

drex
11/09/14, 23:35
Ook telefonisch benaderd door hun blijkbaar zijn ze druk doende om zieltjes te winnen en meestal is dat een teken dat het niet zo florisant gaat?

Serveo
12/09/14, 00:00
Nee dankje. Ik doe geen zaken met spammers.

Dat je tarieven op je website afwijken van de tarieven die je blijkbaar kan krijgen als je direct contact zoekt vind ik raar. Dan kun je dus nooit snel even kijken wat de prijs is, dan moet je eerst wachten op reactie vanuit de mensen zelf. Dan kies ik toch liever voor een partij die gewoon de juiste prijzen op de site heeft al dan niet met een eventuele vaste resellerkorting.


Ben hier ook gebeld door dat bedrijf, maar gezien we per definitie al niet ingaan op telefonische verkoop is dat een vrij zinloze poging geweest. Je wordt tegenwoordig platgebeld door verkopers (en inkopers) van servers en netwerkapparatuur.


Ook telefonisch benaderd door hun blijkbaar zijn ze druk doende om zieltjes te winnen en meestal is dat een teken dat het niet zo florisant gaat?

Vind de reacties hier nogal kort door de bocht. Wanneer een bedrijf doet aan marketing en proactieve sales, dan hoeft dit per definitie geen slechtlopend bedrijf te zijn. Als LSWB overal adverteert, dan zeggen we toch ook niet dat het daar slecht gaat?! Daarnaast is het heel gebruikelijk in de b2b dat list prijzen hoger zijn dan direct sales. De TS vraagt simpel om ervaring? Volgens mij hebben jullie die geen van alle...

dennis0162
12/09/14, 00:11
Over het algemeen goede ervaring met ServerDirect.
Alleen de levertijd klopt niet altijd. Als je 100% zeker iets voor een bepaalde datum nodig hebt dan moet je het ergens anders bestellen.

dicktump
12/09/14, 09:33
Vind de reacties hier nogal kort door de bocht. Wanneer een bedrijf doet aan marketing en proactieve sales, dan hoeft dit per definitie geen slechtlopend bedrijf te zijn. Als LSWB overal adverteert, dan zeggen we toch ook niet dat het daar slecht gaat?! Daarnaast is het heel gebruikelijk in de b2b dat list prijzen hoger zijn dan direct sales. De TS vraagt simpel om ervaring? Volgens mij hebben jullie die geen van alle...
De enige ervaring die ik dus met ze heb is dat ze hier naartoe hebben gebeld, dus dat meld ik dan. Ik zeg ook niet dat het een slechtlopend bedrijf is, alleen wij gaan gewoon niet in op telefonische verkoop. Als wij een leverancier zoeken voor een dienst/product, gaan we zelf wel op zoek.

advandeput
14/09/14, 10:25
Ik ken beide eigenaren persoonlijk, en heb goede ervaringen met ServerDirect, zowel als leverancier als klant. Hebben beide veel ervaring, zowel commercieel als technisch.

systemdeveloper
14/09/14, 16:52
Ik sta er ook niet op te wachten dat een partij me x keer belt (terwijl je de eerste keer al zegt geen interesse te hebben) en me offertes gaat vragen van mijn huidige leverancier. Als je dat marketing noemt dan probeer maar eens 5 keer aan mijn deur te komen met hetzelfde verhaal...

Yourwebhoster
15/09/14, 08:09
Hier wordt incidenteel iets gekocht bij Serverdirect. Ze zijn wel van het bellen (helaas) en doen telkens hetzelfde voorstel. Als je uitlegt dat ze al een keer gebeld hebben en dat toen het een en ander al besproken is dan reageren ze niet bepaald blij.

fds
15/09/14, 12:37
Paar keer wat besteld nadat ik de levertijd had opgevraagd. Na opgave per mail direct (binnen half uur) besteld. Nog nooit zijn ze de toegezegde levertijd nagekomen. Twee keer kon ik meer dan 2 weken wachten. Bij nabellen hoor je alleen dat het binnen een paar dagen zou moeten komen. Erg jammer en zeer teleurstellend, omdat ze opgegeven hadden dat het bij hun op voorraad was.

Bellen inderdaad af en toe om je over te halen weer eens wat te bestellen. Maar dat doe ik alleen bij leveranciers die toezeggingen nakomen. Is voor mij zelfs belangrijker dan de prijs.

Cas-hosting
15/09/14, 14:55
Wij zijn de laatste weken al een paar keer gebeld... standaard script en erg aan het pushen.
In het verleden overigens wel bij ze besteld en naar tevredenheid (levering niet al te rap)..

Serveo
17/09/14, 13:38
De heren hebben ons intussen ook gebeld gezien onze reactie hier. Het zijn overigens ex Rack Server medewerkers. Aangezien wij al goede ervaring hebben met onze huidige leveranciers zie ik geen reden op over te stappen.

Ben wel benieuwd of de TS over is gegaan tot aankoop.

SpectraIP
04/10/16, 20:10
Op 21 sept j.l. een bestelling gedaan van Supermicro spullen, werd mij een levertijd van 2 tot uiterlijk 4 werkdagen beloofd, maar tot op heden niets ontvangen. Erg jammer.

Tuxis_IE
05/10/16, 18:47
Ze hebben ons ook gebeld. Dat eindigt met: Als we een leverancier zoeken, dan merk je het vast.
Kreeg ook wel een erg cowboy gevoel. Alles kan, niets is te gek en dat zie je hierboven terug in de reacties. Je kunt er spullen bestellen maar verwacht niet te veel, zo lijkt het.

En ze staan op het lijstje: Hier nooit iets bestellen.txt
Dat betekend dat ze gespam-ed hebben.

Een policy bij ons. Als je spamt, bestellen we nooit meer wat bij je. En dat laten we zo ook weten. Erg leuk :-)

SpectraIP
05/10/16, 22:23
Ze hebben - omdat het langer duurde - de verzendkosten gecrediteerd, vandaag ontvangen op onze bankrekening. Volgens hun mail ontvang ik de bestelling morgen/overmorgen. Ben benieuwd :)

Daniel Oxxa.com
06/10/16, 07:58
Wij maken al jaren gebruik van ServerDirect en dit met grote tevredenheid. Ze leveren snel en de prijzen zijn goed.
Ook het persoonlijke contact en de gedrevenheid om mee te denken wordt gewaardeerd.
En in een wereld van cowboys kom je cowboys tegen.. daar is niks mis mee.. (-;

CharlieRoot
10/10/16, 11:25
Vorig jaar een offerte opgevraagd. Twee mails terug met "komt er aan", nooit aangekomen. Dus maar niet daar besteld.

SpectraIP
10/10/16, 13:57
Alles is vorige week netjes aangekomen en afgehandeld.

advandeput
04/02/17, 11:43
Voor de uitbreiding vans obs serverpark hier nieuwe apparatuur en software gekocht. Is wederom goed bevallen.

Kbuy
30/05/21, 10:38
Ik hou zelf niet van agressieve verkoop. Maar het gesprek dat ik met hen voerde vond ik juist meedenkend, niet agressief en heb ik als prettig ervaren. We zijn uiteindelijk ook met hun in zee gegaan. Scherpe prijs, prettig contact.
Ze zijn volgens mij trouwens erg trots op hun producten en reageren soms wel erg enthousiast. Ik vind dat er niets mis mee is, maar ik kan begrijpen dat sommigen het niet prettig vinden

Maximilien
30/05/21, 11:18
Niet kopen, 3 maanden moeten wachten op shipment, waarvan zelfs een van de mobo’s 2e hands was.

Teruggestuurd en zit al weer een maand de wachten.

Al met al een echte afrader!

Tuxis_IE
31/05/21, 09:30
Gebeld, kunnen jullie dit en dat leveren?
Ja hoor, geen probleem, hier heb je een offerte.
Offerte direct akkoord gegeven... Tot zo ver ging het goed.

Week later maar eens gevraagd. Toch niet leverbaar. Past een beetje in het verhaal van: Het ligt op voorraad bij de distributeur.

moonmelons
13/07/21, 15:03
Maar wat is je vraag eigenlijk?

Maximilien
13/07/21, 15:40
Zit nogsteeds op me RMA te wachten.

Maximilien
13/07/21, 15:41
Als je opzoek bent naar Supermicro zou ik S3S aanraden.

Tuxis_IE
13/07/21, 15:54
Week later maar eens gevraagd. Toch niet leverbaar. Past een beetje in het verhaal van: Het ligt op voorraad bij de distributeur.

Gelukkig krijg je het geld dan wel met 2 (TWEE!) maanden terug...

Evalco
15/07/21, 09:29
Klinkt niet heel positief

SpeedyOvername
11/11/23, 16:54
Hier hetzelfde! Maar dan was dan ook 2 jaar geleden dus misschien hebben ze de boel verbeterd?

- - - Updated - - -

Klopt