PDA

Bekijk Volledige Versie : Knowledgebase/Wiki tool



bibawa
01/09/14, 22:16
Ik ben op zoek naar een goede knowledgebase / Wiki tool waar ik klanten naar kan verwijzen.

De helpcenter binnen Zendesk zou voldoen als we die konden customizen maar dat gaat niet in ons huidig plan en upgraden gaan we hier niet doen.

Ik ben benieuwd: wat gebruiken jullie ?

CT0
02/09/14, 09:24
Als je een wiki wil, waarom pak je dan niet Media Wiki (https://www.mediawiki.org/wiki/MediaWiki) zelfde als wikipedia.

DenBeke
02/09/14, 10:24
Is Media Wiki niet een beetje overdreven voor een hosting firma?

bibawa
02/09/14, 10:25
MediWiki vind ik nu persoonlijk niet echt mooi..

Ben even aan het zien naar een Wordpress KB Theme ziet er ook nog gelikt uit ;-)

CT0
02/09/14, 10:27
Is Media Wiki niet een beetje overdreven voor een hosting firma?

Ligt eraan hoeveel content je erin wilt gooien. Want als het onder de 100 entries is kun je net zogoed een FAQ gebruiken uit ieder willikeurig CMS / CRM ding.

DenBeke
02/09/14, 10:50
Ligt eraan hoeveel content je erin wilt gooien. Want als het onder de 100 entries is kun je net zogoed een FAQ gebruiken uit ieder willikeurig CMS / CRM ding.

Daarmee dat ik het toch even wilde vermelden...

Op zich is zo'n KB snel te schrijven. (Afhangende van hoe ingewikkeld je het allemaal maakt)
Daarmee dat ik eens snel gekeken heb op Github, en deze tegenkwam als eerste resultaat: https://github.com/thorsten/phpMyFAQ

Hostinger
09/09/14, 17:48
Onze publieke KB hebben we zelf gemaakt en voor interne informatie gebruiken we DokuWiki.

Robert Esseveld
10/09/14, 17:22
Wij gebruiken ook MediaWiki. Als je veel documentaties, howto's en setups overzichtelijk wilt houden is dit een prachtige tool. Veel mogelijkheden en lay-out is overigens aan te passen.

Mark17
10/09/14, 17:34
Interne documentatie: sparkleshare
Publieke documentatie: op korte termijn lanceren we een zelf geschreven systeem met enkele belangrijke opties voor ons (waaronder 1 beheer interface met verschillende publieke teksten afhankelijk van de site/taal). Deze laatste 2 punten ontbreken vaak.

Imtek
10/09/14, 21:04
Mediawiki, Dokuwiki of Knowledge Base (een betaalde plugin voor Wordpress, gebruiken onze klanten wel is).

Bento
11/09/14, 12:46
Confluence van Atlassian.

Marin
11/09/14, 13:47
Intern gebruiken wij ook Mediawiki

TotallyHosted
15/09/14, 15:38
Hier ook Mediawiki voor onze interne documentatie.