PDA

Bekijk Volledige Versie : Betalingsafhandeling: Mollie of anderen



ronaldvanhoeven
29/08/14, 21:37
Wie heeft er ervaring met Mollie of een andere aanbieder van Ideal / Creditcard betalingsverwerkingen?

CharlieRoot
29/08/14, 21:38
Ik

.....

Wat is de vraag?


----
WIPA Nederland - https://wipa.nl

ronaldvanhoeven
29/08/14, 21:45
ik weet dat er meerder bedrijven als Mollie zijn, maar ik weet niet wat de beste is of hoe de tarieven zijn. Ik wil graag een goed vergelijk kunnen maken

dennis0162
29/08/14, 22:05
Voor Creditcard betalingen zijn we laatst geweigerd bij Mollie ivm een te hoog risico omdat we ook buitenlandse klanten hebben.

Sent from my HTC One using webhostingtalk mobile app

ronaldvanhoeven
29/08/14, 22:11
Dennis, gebruik je nu een andere aanbieder dan Mollie?

Kevin Bentlage
29/08/14, 22:13
Een beter overzicht dan dit vind je denk ik niet;
http://overonlinebetalen.nl/vergelijk-tarieven-ideal/


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

dennis0162
29/08/14, 22:18
Dennis, gebruik je nu een andere aanbieder dan Mollie?

Nu bezig met Rabobank Omnikassa. Is ook nog een stuk goedkoper wat betreft de percentages en transactiekosten van het CC bedrag.

Sent from my HTC One using webhostingtalk mobile app

Kevin Bentlage
29/08/14, 22:28
Ik maak ook sinds een maar maanden gebruik van de Rabo Omnikassa.

Werkt prima, alle transacties komen via een tussenrekening (zoals bij de meeste) van de Rabobank. Het was mooier geweest als het rechtstreeks op je Rabo rekening wordt gestort, scheelt de boekhouder weer wat werk.


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

frajaweb
29/08/14, 22:33
Hier wordt ook naar alle tevredenheid gebruik gemaakt van Rabo Omnikassa. Je kan zelf kiezen welke betalingsmethoden je wel en niet wil accepteren.

GIMservices
29/08/14, 23:02
Icepay ben ik erg tevreden over

zebrafilm
29/08/14, 23:28
Wij gebruiken sisow.nl voor alle websites die we bouwen. Helft van de Mollie prijs en veel mogelijkheden naast IDeal. Bv bankoverschrijvingen en betalen voor Belgen met Mistercash. Goede overzichten daardoor op 1 plaats. Ook aardig reseller systeem waardoor je nog wat mee krijgt van de transacties. Ook veel integratie /koppeling mogelijk.

Pantsy
29/08/14, 23:38
Wij gebruiken al jaren multisafepay.com, misschien is het ook wat voor jullie.

BenniB
30/08/14, 08:28
Mijn ervaringen met Mollie zijn prima. (voor een site die alleen Nederlandse betalingen ontvangt)

Naast de tarieven is een criterium het moment van uitbetalen van de omzet die je via hen gemaakt hebt.

ronaldvanhoeven
30/08/14, 10:15
Volgens mij is het nadeel van Sisow dat ze geen creditcards accepteren

ivs
30/08/14, 13:01
Toevallig ook net Mollie geïmplementeerd, werkt op zich prima zijn alleen ook nog in afwachting van CC acceptatie.
Voor een ander project gebruiken we Multisafepay (MSP), het verschil tussen die twee is wat ons betreft voornamelijk:

- Bij MSP moet je eigenlijk wel de variant met de maandelijkse kosten nemen.
- MSP heeft dan wel weer het voordeel dat je een eigen layout kan uploaden zodat de klant niet het gevoel heeft doorgestuurd te worden wat goed is voor de conversie.
- Mollie heeft de bovenstaande punten niet en is nog wat minder internationaal ingericht.

joriz
31/08/14, 16:15
Werk al jaren met Mollie. Zeer makkelijk te implementeren in de website, geen maandelijkse kosten, snelle uitbetaling en daarnaast ook een acceptabele transactiekosten (die 99 cent per transactie is lager te maken).

Dat je layouts ziet of niet kan aanpassen ken ik niet. Ik stuur bezoekers gewoon direct na onze website(s) waar ze de bank kiezen door naar hun bank voor iDEAL betalingen. Ze zien dus nergens een interface van Mollie voorbij komen. Dat werkt allemaal zo goed als op de achtergrond.

Alterview
01/09/14, 15:59
Wij werken met Mollie en TargetPay voor diverse websites, werken beide prima. Interface van Mollie ziet er iets mooier uit :)

Savvas
01/09/14, 20:18
Wij gebruiken al geruime tijd Braintree voor onze entiteiten in NL en VS, werkt uitstekend, zeer gunstige tarieven en gebruiksvriendelijke API.

TotallyHosted
02/09/14, 10:40
Wij werken met Mollie, TargetPay, Sisow en ook met banken direct. Het heeft allemaal zo z'n voordelen en nadelen. Mollie is bijvoorbeeld heel eenvoudig in te bouwen, zijn diverse plugins voor diverse systemen e.d. terwijl Sisow soms weer wat betere tarieven heeft en een resellerprogramma. Met de banken direct is vaak een drama qua documentatie en aanvragingstraject.

CT0
02/09/14, 10:57
Wij zijn een tijd terug van Mollie naar Sisow overgestapt. Veel latere kosten, en voor WHMCS is ook gewoon een plugin. PaySafecard kan nog wel via Mollie.

chielsen
02/09/14, 23:07
We gebruiken al een tijd targetpay.com en werkt erg goede met een code waarbij je geen minimale hoeveelheid betalingen nodig hebt en 44 cent betaalt. code is IDE87C

Medialabmarketing
03/09/14, 05:15
Wij maken nu ongeveer 1 jaar gebruik van Easy-Ideal werkt prima en zeer lage kosten.

Powermage
03/09/14, 12:47
Meeste klanten betalen bij ons voornamelijk hun factuur via overschrijving, voor de ideal betalingen gebruiken we Paytor, submerk van Mollie, maakt gebruik van het zelfde platform alleen (toen der tijd) voor ons interessantere tarieven.

Hostinger
09/09/14, 17:46
Wij accepteren op dit moment iDealbetalingen (en betalingen via andere lokale betaalmethodes in Europa) met PaySera, maar PaySera maakt op zijn beurt gebruik van Sofort Banking, en Sofort heeft een redelijk ongebruikelijke implementatie van iDeal. Bij Sofort word je namelijk niet doorgestuurd naar je bank maar moet je je gegevens op hun website invoeren. Naast het feit dat dat redelijk scammy aanvoelt is het gevolg van die implementatie is ook dat meerdere banken (waaronder Rabobank) niet worden ondersteunt.

Als iDeal meer dan een bijproduct voor je is (en dat zal bij de meeste providers hier zo zijn), ga dan niet (alleen) voor PaySera of Sofort.

BsHosting
09/09/14, 20:17
Hier gewoon Ideal via ING zakelijk vind dit veel beter staan klant betaald rechtstreeks aan mij dus niet aan een payment provider.
Persoonlijk vind ik het ook makkelijker voor de klant als je soms trosradar leest wat via een paymentprovider loopt dat ze dan niet weten aan wie ze betaald hebben is rechtstreeks bij de bank veel handiger immers klant ziet alleen jou naam.

4service
09/09/14, 20:24
Hier Rabo Omnikassa (Ideal, Master, Visa, Vpay,MisterCash en Maestro) en vooruit betalen via bankoverschrijving.

Imtek
10/09/14, 13:23
Hier erg tevreden met Sisow, vooral de kant en klare implementatie mogelijkheden voor bestaande systemen is erg fijn.

Exsilia
10/09/14, 13:45
iDEAL doen wij gewoon direct bij onze eigen bank. Eerst via de "iDEAL Easy" kassa, maar nu via de "iDEAL Zelfbouw Professional". Bij de productomschrijving van die dienst waarschuwen ze voor "complexe implementatie", maar dat viel eigenlijk reuze mee. Er is een werkende PHP implementatie te downloaden. Voordeel is dat die Zelfbouw variant voor alle banken hetzelfde is (omdat je iDEAL via Currence doet, en niet bij de bank zelf). Wij gebruiken meerdere banken en kunnen dus 1 codebase gebruiken voor alle banken.

Als je een leuk aantal transacties doet is dit ook goedkoper dan via een payment provider. Daar komt bij dat elke betaling gewoon als betaling op je afschrift komt te staan, en dat scheelt (ons althans) een hoop boekhoudkosten, omdat bij gebruik van bijvoorbeeld Sisow of Mollie je periodiek 1 uitbetaling krijgt. Dan moeten wij bij handmatig weer transactielijsten downloaden bij Mollie en dat matchen aan facturen. Erg omslachtig.

chielsen
10/09/14, 15:28
Wij accepteren op dit moment iDealbetalingen (en betalingen via andere lokale betaalmethodes in Europa) met PaySera, maar PaySera maakt op zijn beurt gebruik van Sofort Banking, en Sofort heeft een redelijk ongebruikelijke implementatie van iDeal. Bij Sofort word je namelijk niet doorgestuurd naar je bank maar moet je je gegevens op hun website invoeren. Naast het feit dat dat redelijk scammy aanvoelt is het gevolg van die implementatie is ook dat meerdere banken (waaronder Rabobank) niet worden ondersteunt.

Als iDeal meer dan een bijproduct voor je is (en dat zal bij de meeste providers hier zo zijn), ga dan niet (alleen) voor PaySera of Sofort.

Sofort is een apart betaalsysteem wat niks met ideal te maken heeft.
Het wordt vooral in het buitenland (veel) gebruikt en kan zeker wel helpen om als extra betaalmogelijkheid te worden ingezet, maar ik zou daarnaast altijd nog ideal gebruiken.

Veel psps bieden naast ideal ook sofort aan. Voor kleine bedragen is het ook best goedkoop.

Croab
24/09/14, 22:07
Icepay ben ik erg tevreden over

Goed en nette prijzen. Ervaringen zijn ook goed.

Hosted
25/09/14, 21:43
Wij werken met de Rabobank iDeal functionaliteit (beetje onderhandelen en dan heb je ook leuke tarieven bij de Rabobank hiervoor). Als je veel transacties doet is dat zeker de moeite waard. Beginnende bedrijven kunnen sowieso goedkoop bij ING/Rabo koppelingen krijgen (mits ze het vertrouwen).

Nielsvk
05/10/14, 18:15
Niemand die Pay.nl gebruikt? Toevallig vorige week ingebouwd. Behulpzame helpdesk, nette tarieven en een simpele API.

snel.com
30/10/14, 16:05
Wij werken met Ogone (Nu overgenomen en onderdeel geworden van Ingenico) en zijn zeer tevreden over de werking van hun API en hun betaling afhandelingen. Support is wel aan de trage kant. Wij hebben voor ze gekoezen vanwege de enorm veel aanbod aan betaalmethoden en vele wire transfer mogelijkheden in veel landen.

Heb ook een nette prijs kunnen afspreken omdat ik 2 bedrijven heb als klant.

Daarnaast is hun Fraude detectie module een hele interessante module voor ons, diegene diensten leveren. Je kunt er veel mee instellen en dus veel fraudeurs buiten de deur houden.

Voor Ogone hebben we met Pay.nl gewerkt maar vanwege het ontbreken van fraude detectie module en hun onbreidwilligheid in het meewerken bij chargebacks hebben we gekozen voor de iets duurdere Ogone, maar geen spijt.

Fijne dag!

JaDoVe
05/11/14, 15:41
Niemand die Pay.nl gebruikt? Toevallig vorige week ingebouwd. Behulpzame helpdesk, nette tarieven en een simpele API.
Wij werken met Pay, voorheen werkte wij altijd met Sisow alleen de ondersteuning laat vaak te wensen over.
De reden waarom wij om zijn gegaan naar Pay.nl is vanwege de betere tarieven, aardige en deskundige ondersteuning en de prettige houding van het bedrijf t.o.v. installatie en integratie.

mvg Dominick

pmnet
17/11/14, 21:54
sisow werkt erg fijn, en ondersteunt tegenwoordig ook creditcards. behoorlijk complete PSP, en geen maandelijkse kosten. Indien van toepassing; ook hun (rest) api is goed te implementeren.

chielsen
18/11/14, 15:40
Weet iemand de tarieven voor het pioneer pakket bij pay.nl ? Ik zie alleen dat ideal E0.39 is maar de rest kan ik niet vinden.

chielsen
18/11/14, 15:42
Wij werken met Pay, voorheen werkte wij altijd met Sisow alleen de ondersteuning laat vaak te wensen over.
De reden waarom wij om zijn gegaan naar Pay.nl is vanwege de betere tarieven, aardige en deskundige ondersteuning en de prettige houding van het bedrijf t.o.v. installatie en integratie.

mvg Dominick

Mag ik vragen waarom je speciaal registreert om pay.nl te promoten?

JaDoVe
18/11/14, 15:51
Mag ik vragen waarom je speciaal registreert om pay.nl te promoten?
Als jij het weet mag je het mij ook wel uitleggen inderdaad want ik was hier niet van op de hoogte.
Ik reageerde op deze thread omdat wij al enkele jaren ideal betalingen online betalen en onze nodige ervaring hebben (met o.a. targetpay, icepay, mollie, pay.nl, moneybookers (nu skrill) and sisow). Wij werken veel met amerikaanse systemen dus moeten vaak zelf het betaalsysteem integreren waardoor wij 'onder de motorkap' van de betaalmethodes kijken dan een gemiddelde eindgebruikers en gezien dat wij hier ook regelmatig tips en suggesties van afhalen leek het mij goed om te helpen waar ik kon.

Betreffende het feit dat ik nog niet veel gereageerd heb, dat klopt helemaal en dat is ook iets wat in de toekomst zal gaan veranderen maar onze aandacht was in de afgelopen tijd harder nodig bij ons bedrijf. En terugkijkend op ons bericht hadden we inderdaad meer en dieper in kunnen gaan op de voordelen, nadelen, ervaringen met de dienst, ervaringen met de uptime en ervaringen met ondersteuning en daarvoor; excuses. Wij zullen dit zsm aanpassen.