PDA

Bekijk Volledige Versie : Facturatie systeem | Factweb.nl



Stowntje
23/08/14, 12:08
Ik heb een facturatie systeem ontwikkeld in Python, framework web2py.


Ondersteund het volgende:
- Debiteuren met groepen
- Crediteuren met groepen
- Facturen
- Offertes
- Inkoopfacturen
- Abonnementen
- Producten
- Volledig responsive voor de mobiel
- Mogelijkheid om meerdere gebruikers aan een bedrijf te koppelen en dus aan dezelfde facturen e.d. te laten werken.


http://www.factweb.nl

Demo gebruiker:
Gebruiker: info@demo.nl
Password: demo


Bootstrap design met complete javascript en css functionaliteit incl. grafieken

Staat ook op: SiteDeals (http://www.sitedeals.nl/sitechecks/277987-facturatie-systeem.html)

Ik hoor graag van jullie of het wat is en wat jullie ervan vinden.

PS: Bij interesse graag een pm dan houd ik je op de hoogte van de ontwikkelingen.

Herman440
23/08/14, 20:31
Inloggen als Demo-gebruiker werkt niet bij mij. (OS X / Firefox)
Geen foutmelding maar komt na ingave direct terug bij inlogvenster.

Stowntje
23/08/14, 21:25
Klopt, ik had daarstraks met een database migratie te maken. Hij is weer up and running!

GIMservices
23/08/14, 22:28
Helaas kan ik op iOS nergens een inlog plek vinden

Stowntje
24/08/14, 12:34
Nu wel.

Firtina
24/08/14, 12:35
De website vindt ik verre van professioneel uitstralen.

Integendeel tot de gebruikersplatform, die overzichtelijk en rustig gevoel geeft.

CharlieRoot
24/08/14, 16:15
Het is zo te zien gewoon een template.. maar los van het uiterlijk vind ik weinig toegevoegde waarde aan het systeem ten opzichte van bijvoorbeeld Moneybird.

joriz
26/08/14, 11:57
De interface ziet er door Boostrap gebruik echt goed uit. Echter vraag ik me af of het tegen andere systemen opkan waar meer automatisering, koppelingen en dingen als iDEAL betalen zit ingebouwd.

IT-worX
26/08/14, 12:09
Zet die "bliksemschicht" eens uit (rechtsboven)
Factuur in PDF downloaden lukt niet (http://www.factweb.nl/invoice/download/94)

Stowntje
26/08/14, 12:30
Die bliksemschicht kan nog gebruikt gaan worden.. Historie gaat erin komen.. Factuur downloaden lukt nu wel.

IT-worX
26/08/14, 12:47
Het lijkt me beter om je product dan hier te tonen als het echt "af" is. Nu is het zeker nog niet zo...

GIMservices
27/08/14, 00:08
Wefact lijkt me al af?
Waarom het wiel opnieuw uit vinden?

patrickekkel
27/08/14, 10:32
Wefact lijkt me al af?
Waarom het wiel opnieuw uit vinden?

Ik denk toch dat zij ook brood denken te kunnen verdienen met dit wiel.
En waarom niet zorgt voor meer variatie op de markt.

Er is toch ook meer dan 1 hoster op de markt ?

CharlieRoot
27/08/14, 12:25
Ik denk toch dat zij ook brood denken te kunnen verdienen met dit wiel.
En waarom niet zorgt voor meer variatie op de markt.

Er is toch ook meer dan 1 hoster op de markt ?

Ja alleen is administratie een heel andere tak van sport. Zeker als je alles moet laten integreren met elkaar zoals wij dat hebben gedaan. Ik stap niet zomaar over van Moneybird (wat een goede API heeft) naar een andere aanbieder die zichzelf nog moet bewijzen en waarbij ik al mijn koppelingen moet herschrijven.

Ik zie er geen brood in..

jeffer
27/08/14, 21:04
Als je hiermee doorgaat en verschillende integratie's uitvoert kan het zeker wel wat worden.
Probeer voor iets unieks te zorgen wat andere niet hebben en je bent al snel uniek.

Ik gebruik voor sommige dingen factuursturen.nl. Kijk daar eens watvoor integraties er zijn...voor ieder wat wils, ik denk dat je dat moet benaderen wil het een succes worden.

GIMservices
28/08/14, 00:00
Er zijn wel branches waar ze nog oplossingen zoeken voor facturatie en koppelingen.
Natuurlijk staat het vrij iets te ontwikkelen wat al bestaat, onderscheiden en uniek zijn. Dat willen we uiteindelijk allemaal :-)

Stowntje
09/09/14, 19:06
De komende tijd/maanden zal factweb gratis te gebruiken zijn.

Je kunt je aanmelden als bedrijf zijnde op de volgende pagina:
https://www.factweb.nl/signup/index

En dan zal vanuit onze kant een gebruiker en gekoppeld bedrijf voor u aangemaakt worden.

Wanneer het betaald gaat worden gaan wij dat van te voren duidelijk aangeven.
Je kunt nog altijd tijdig stoppen zonder te betalen.
Naar schatting wordt het 5 euro per maand.

Omdat het nog in beta draait, willen we het de komende tijd gratis aanbieden.
Hij draait op een beveiligde verbinding, alle data wordt dagelijks gebackupt en staat veilig.

Wanneer er vragen zijn hoor ik die graag!

kickntodabeat
10/09/14, 11:22
Hoever staan jullie met de api ontwikkeling?

Marin
10/09/14, 13:24
Ik zie veel overeenkomsten met Wefact. In welk opzicht denken jullie beter te gaan zijn dan Wefact? Natuurlijk is er nog lang niet de functionaliteit die Wefact biedt. Groot voordeel van Wefact vind ik ook dat wij dat zelf kunnen hosten. Ikzelf vind het niet prettig om mijn (financiele) gegevens extern neer te zetten zonder dat ik zelf op zijn minst een backup kan maken.

Zeker als je het gratis aan gaat bieden kunnen we natuurlijk niks verwachten. Als jullie volgende maand ineens met de noorderzon zijn vertrokken, zijn al die bedrijven dan hun data kwijt?

Wel even dingen om goed over na te denken.

Stowntje
10/09/14, 16:06
Er is een JSONRPC API die voor 90% af is.

Hoever staan jullie met de api ontwikkeling?

Cas-hosting
15/09/14, 13:02
Het ziet er opzich goed uit.
Wel is het handig om de keuze te maken of je het in het Nederlands of in het Engels doet (of twee-talig) nu is het een beetje door elkaar heen.

Stowntje
15/09/14, 16:23
Hij is op het moment nog alleen Nederlandstalig. Alleen als je een Engelstalig ingestelde browser hebt, bezoek je veelal in het engels als je ingelogd bent tenminste. Maar hij is Engelstalig nog niet helemaal af.

Stowntje
23/09/14, 12:00
De JSONRPC API is 100% af. Er zijn van alle functies examples gemaakt voor Python, PHP komt nog. Zie: https://www.factweb.nl/page/show/API. De mensen die al een account hebben kunnen hem gebruiken, of je gebruikt het demo account.

Hosted
25/09/14, 22:00
Ziet er goed uit, ik ben benieuwd hoeveel ontwikkelingen er komen en hoeveel grote gebruikers er al zijn.

Stowntje
26/09/14, 09:45
We hebben op dit moment 8 mogelijke klanten, welke bijna allemaal een account hebben, waarmee we het systeem testen.

Marco Mahieu
18/10/14, 01:15
Wefact lijkt me al af?
Waarom het wiel opnieuw uit vinden?

WeFact is nog niet "af". Het werkt, en redelijk goed ook, toch zijn er soms nog best wel wat dingen die ik erbij zou willen hebben. Wij gaan door de tijd waarschijnlijk een heel systeem op maat bouwen voor intern gebruik, specifiek naar onze wensen. Maar dat is weer een ander verhaal ;-)

Marin
18/10/14, 15:16
WeFact is nog niet "af". Het werkt, en redelijk goed ook, toch zijn er soms nog best wel wat dingen die ik erbij zou willen hebben. Wij gaan door de tijd waarschijnlijk een heel systeem op maat bouwen voor intern gebruik, specifiek naar onze wensen. Maar dat is weer een ander verhaal ;-)

Je kunt je wensen prima doorgeven aan die jongens van Wefact. Het duurt wel wat lang soms voor ze implementeren maar ze nemen je wel serieus!

resultaat2012
18/10/14, 20:43
Is er ook een accountant betrokken bij het project? Welke de correctheid van het systeem kan controleren. Is toch een hele verantwoordelijkheid om zo'n systeem te ontwikkelen.


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

Marco Mahieu
30/10/14, 17:43
Je kunt je wensen prima doorgeven aan die jongens van Wefact. Het duurt wel wat lang soms voor ze implementeren maar ze nemen je wel serieus!

Weet ik, ik heb ze al vaker wat tips gegeven. Je kunt er een hoop kanten mee op, maar aangezien iedereen weer andere wensen heeft ;-)

p.s. ter info: WeFact wordt trouwens duurder

Marin
30/10/14, 18:11
Hoeveel duurder?

Marco Mahieu
30/10/14, 18:16
Hoeveel duurder?

Voor bestaande klanten wordt WeFact Hosting in 2015 € 20,- (i.p.v. € 15,-). In 2016 wordt het afhankelijk van het aantal klanten wat je in WeFact hebt staan (t/m 500 blijft het 20 euro, t/m 2000 wordt 40 euro, alles daarboven 80 euro).

Marin
30/10/14, 18:28
Dat is niet anders dan dit jaar:

https://www.wefact.nl/wefact-hosting/bestellen/

Die abonnementen naar ratio van klanten is er al even, volgens mij betaalden wij voor 2014 ook al deze tarieven overigens, maar dat zou ik moeten nakijken.

Marco Mahieu
30/10/14, 18:32
Wellicht als nieuwe klant, maar ik betaalde toch echt een ander tarief (namelijk 15 p/m)

Marin
30/10/14, 18:33
Wellicht als nieuwe klant, maar ik betaalde toch echt een ander tarief (namelijk 15 p/m)

Dat zou kunnen, zie mijn post edit (je was eerder :) )

Ahmed
31/10/14, 11:50
Ach ik ga van een heel stuk lager uiteindelijk (in twee jaar) naar die 20 euro p/m. Soit, ze verdienen 't. Mooi stukje software.

NielsV
31/10/14, 15:39
het is inderdaad een mooi stukje software, maar de verhoging vind ik persoonlijk behoorlijk.....

Ik heb nog een tariefje waar je 'je' tegen zegt ipv U (6,25 excl. BTW per maand)
Per 1 januari 2015 betaal ik al meer dan het dubbele van wat ik nu betaal.
Per 1 januari 2017 is het dus een verhoging van 13,75 per maand tov op dit moment.

De prijs per 1 januari 2017 is overigens pas afhankelijk van aantal actieve klanten, niet per 2016! Of zullen ze daar ook nog verschillen in hebben?

Ik snap dat er een keer een verhoging aan moet komen, maar om vanaf 1 januari gelijk meer dan het dubbele te moeten betalen is best extreem.

Neemt niet weg dat ik het er niet voor over heb, dat is wat anders!

Marco Mahieu
31/10/14, 22:10
De prijs per 1 januari 2017 is overigens pas afhankelijk van aantal actieve klanten, niet per 2016! Of zullen ze daar ook nog verschillen in hebben?

Waarschijnlijk, want bij mij staat "Per 1 januari 2016"

Bart L
01/11/14, 07:20
Ik moet er nog even induiken, maar we stijgen x8~x10 in ons geval als ik het even snel zag..... We zijn een van de eerste klanten.

Is best heftig, maar voor nu ga ik er toch echt niet voor overstappen. De ondersteuning is super, vragen en extra functies nooit een probleem.

Zelfbouw was een heel stuk duurder geweest. Zeker als je SEPA ed meeneemt.

Wat wel bijzonder is, hoe ze aan het bedrag komen.

Voor exact online betaal ik minder.


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

Stowntje
30/11/14, 00:15
Graag weer even ontopic a.u.b.

UPDATE:
Op het moment hebben we de skin een upgrade gegeven, er zijn nu 10 soorten thema's beschikbaar + 3 font thema's. Sorteren van lijsten is nu gefixt. Verschillende database en instellingen upgrades. Export naar excel zit er nu volledig in, in 3 smaken. Alle soorten facturen/offertes kunnen nu ook een referentie bevatten. Famfamfam icons hebben we vervangen door FontAwesome (@font-face). Zoekmechanisme is nu krachtiger. Ook hebben we een blog gelanceerd, die te vinden is op het adres http://blog.factweb.nl.

Komende features zijn:
- Categorieën per factuur/offerte/inkoopfactuur-regel. Dit om bijvoorbeeld activa of afschrijvingen bij te houden. Voor de rapportages.
- Meerdere valuta's
- Bank importeren voor ook ING, ABN AMRO, KNAB et cetera.
- SEPA module
- Bijhouden van eigen rekeningen (bankrekening, paypal, e.a.)
Dit voor het registeren van betalingen van facturen en het bijhouden voor rapportages.

Marin
30/11/14, 20:49
Gaan jullie nog de optie bieden om zelf te hosten?

Sent from my Nexus 5 using webhostingtalk mobile app

Stowntje
03/12/14, 13:01
Ja, factweb hosted inderdaad. Dit onderscheid factweb van moneybird.nl en digitalefactuur.nl. Zo kan de gebruiker zelf zijn facturatie systeem hosten i.v.m. eigen data et cetera. Uiteraard alleen compiled .pyc bestanden ontvangt de gebruiker van ons zodat hij niet in de code kan neuzen. Het gaat dus om een python based systeem wat je met mod_wsgi kunt starten in apache of nginx.

The-BosS
03/12/14, 15:33
Uiteraard alleen compiled .pyc bestanden ontvangt de gebruiker van ons zodat hij niet in de code kan neuzen.

Je weet hopelijk toch dat .pyc bestanden geen gecompileerde bestanden zijn als in machine code maar als in bytecode en dat je hiermee enkel je code obfuscate en het voor een iets of wat programmeur nog steeds mogelijk is om je code te Reverse engineering of om bepaalde licentie checks aan te passen.

Stowntje
03/12/14, 15:40
Klopt. Daar ioncube voor php is, is er voor python niet echt één manier voor. Je kan het natuurlijk wel doen met bijvoorbeeld een python obfuscator tool zoals http://www.bitboost.com/ maar de vraag is of dat ook werkt met web2py server. Hier zijn we nog niet helemaal aan uit. Maar hosted komt er in ieder geval wel.

Marin
03/12/14, 20:54
Dan blijf ik nog wel even bij wefact. Erg prettig dat ik zelf wat dingen kan aanpassen. Mijn licenties betaal ik keurig. De support is mij veel waard.

Sent from my Nexus 5 using webhostingtalk mobile app

Stowntje
04/12/14, 14:38
https://trello.com/b/hb8wcwCV/factweb-roadmap

De factweb roadmap waar mensen kunnen stemmen en wensen kunnen plaatsen mits ze zijn aangemeld. Kijken is openbaar.

Stowntje
25/02/15, 20:47
We zijn sinds december weer stukken vooruit gegaan.
Voor de geïnteresseerden, neem nog eens een kijkje of vraag een proefperiode/test-account aan.

We zijn op het moment bezig met de rapportage module en voor de rest is het bijna af.
Er staan daarnaast al features open die in de v1.1 versie komen maar in de toekomst liggen.

Voor meer informatie over de wijzigingen zie de blog (http://blog.factweb.nl) over de changelogs van Factweb.

Mocht iemand nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Mikey
25/02/15, 20:49
Beetje concurrentie kan nooit kwaad !

Maximilien
27/02/15, 00:17
Ziet er netjes uit. Wat concurrentie op de markt is nooit weg inderdaad.

Sent from my SM-G901F using webhostingtalk mobile app

Stowntje
26/06/15, 17:16
Bij deze wil ik jullie op de hoogte brengen van de voortgang van factweb.

Factweb groeit en groeit, er komen mogelijkheden voor met ISP's te integreren en o.a. payt, post verzenden e.d.

Voor meer info wil ik jullie verwijzen naar de blog, http://blog.factweb.nl

Wij zoeken nog testers of mensen die het al willen gebruiken gratis tot dat de overige items erin zitten, het is al zo compleet dat meerdere mensen het al gebruiken. Wij horen graag de feedback van jullie en stemmen het product dan ook erg af op de feedback c.q. wensen van de klanten.

hansvdput
28/06/15, 02:08
Ziet er netjes uit alleen jammer dat het nog niet klaar is en er geen prijzen etc. beschikbaar zijn.

Maar het oogt als een goed pakket. Of het daadwerkelijk zo is zal blijven als hij echt LIVE gaat.