PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen self hosted mass mail software?



jeffer
19/08/14, 15:14
Ik ben voor het aanbieden van mass mail diensten opzoek naar een software pakket wat ik zelf kan hosten en waarmee ik voor klanten nieuwsbrieven kan opmaken en versturen.

Enkele verwachtingen zijn:
- Extern inschrijf formulier (zodat dit op de site van een klant kan draaien).
- Opmaken en aanpasmogelijkheid van de mail.
- Bekijken van statistieken

Helemaal mooi zou zijn als er een soort reseller functie in zou zitten zodat klanten ook zelf kunnen inloggen.

Ik heb 3 pakketten gevonden maar wil toch echt graag de bevindingen weten voor ik erachter kom dat het niet werkt zoals verwacht.

Wie kent dit soort software en met welke heb je goede en/of slechte ervaringen?
Alvast bedankt voor je reactie!

CharlieRoot
19/08/14, 15:24
Ik ben voor het aanbieden van mass mail diensten opzoek naar een software pakket wat ik zelf kan hosten en waarmee ik voor klanten nieuwsbrieven kan opmaken en versturen.

Enkele verwachtingen zijn:
- Extern inschrijf formulier (zodat dit op de site van een klant kan draaien).
- Opmaken en aanpasmogelijkheid van de mail.
- Bekijken van statistieken

Helemaal mooi zou zijn als er een soort reseller functie in zou zitten zodat klanten ook zelf kunnen inloggen.

Ik heb 3 pakketten gevonden maar wil toch echt graag de bevindingen weten voor ik erachter kom dat het niet werkt zoals verwacht.

Wie kent dit soort software en met welke heb je goede en/of slechte ervaringen?
Alvast bedankt voor je reactie!


Als je het zelf gaat hosten zul je nog wel wat voorwerk moeten doen.. Denk hierbij aan DKIM, SPF en andere anti-spam zaken zodat de mail in de inbox van de ontvanger komt.

Mark17
19/08/14, 20:17
Kijk eens naar phplists. Per klant een installatie en het meeste is er standaard of met een klein beetje werk mee mogelijk. DKIM is niet vereist mits de rDNS en SPF goed staan, DKIM kan overigens wel helpen.

jeffer
20/08/14, 10:17
Bedankt voor jullie reactie's.

Ik denk uiteindelijk te gaan werken met een systeem die de mails verstuurd via een tussenweg.
Er zijn verschillende diensten die ervoor kunnen zorgen dat mails echt aankomen en niet als spam worden beschouwd. (Bijvoorbeeld Mandrill of Amazon SES).
Uiteindelijk is het natuurlijk de vraag of de software hiermee om kan gaan, ik wil zelf zo min mogelijk risico lopen dat mail niet aankomt.

Ik ga in ieder geval even kijken naar PHPLists, thanks.

Meer tips en software is uiteraard enorm welkom.