PDA

Bekijk Volledige Versie : Werkt deze site bij jullie?



IT-worX
08/08/14, 18:28
Lang verhaal in het kort : kennis heeft domeinnaam + site (http://www.on4ya.be) en wilt deze onderbrengen bij een andere hoster. Zowel de oude als de nieuwe hoster gebruiken directadmin, dus gewoon even een backup maken en het zou moeten werken. Maar dit blijkt ... niet te gaan! Als je surft naar http://www.on4ya.be:2222 (standaard login van DirectAdmin) krijg je... niks.

Als we zijn oude hoster hier op wijzen, krijgen we als antwoord dat dit niet zijn probleem is, aangezien het bij hem werkt.

Kunnen jullie eens kijken of jullie http://www.on4ya.be:2222 kunnen bereiken?

Als je onderstaande ziet, werkt het:
http://www.futureweb.be/img/tutorials/login-2.jpg

dennis0162
08/08/14, 18:30
Draait 46.21.161.13 wel DirectAdmin?
DNS records doorgestuurd naar een andere server voor zijn website?

frajaweb
08/08/14, 18:47
Staat poort 2222 wel open in de firewall van de machine. Rechtsstreeks op het ip-adres is poort 2222 ook niet te bereiken. Staat gewoon dicht.

IT-worX
08/08/14, 18:49
Dat is uiteraard de vraag of deze wel open staat, laat staan of DA wel draait op die bak. Volgens het contract wel, en ligt het feit dat wij er niet kunnen op connecten puur aan het feit dat ons IP zou geblocked zijn...

frajaweb
08/08/14, 18:52
Kwam er vanaf hier ook niet bij. Dus lijkt mij een ander probleem te zijn.

IT-worX
08/08/14, 19:03
Dat is uiteraard de vraag of deze wel open staat, laat staan of DA wel draait op die bak. Volgens het contract wel, en ligt het feit dat wij er niet kunnen op connecten puur aan het feit dat ons IP zou geblocked zijn...

Smashmint
08/08/14, 19:27
Dat is uiteraard de vraag of deze wel open staat, laat staan of DA wel draait op die bak. Volgens het contract wel, en ligt het feit dat wij er niet kunnen op connecten puur aan het feit dat ons IP zou geblocked zijn...

Kom er hier ook niet op, lijkt me sterk dat we allemaal geblokkeerd zijn :)

peterd
08/08/14, 20:11
Werkt ook niet van op een telenet lijn


Sent from my iPad using webhostingtalk mobile app

The-BosS
08/08/14, 20:41
Werkt hier ook niet vanuit 6 verschillende locaties.

BVerbrugge01
08/08/14, 23:04
Staat poort 2222 wel open? Ik kom er ook niet in


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van webhostingtalk

IT-worX
09/08/14, 01:30
Dat is wat we nu proberen uit te zoeken. Volgens de kennis (die er ook niet op geraakt) zei de hoster tegen hem dat dit komt omdat hij teveel aanmeldpogingen heeft geprobeerd en het IP in de firewall staat. Daar niemand op dit forum er op geraakt, en niemand op een ander forum (ook een 20-tal mensen geprobeerd) is het duidelijk dat het niet aan ons ligt, maar er misschien een foutje is aan hun kant. Eens aanschrijven dus :-)

Bedankt allen!
Kris

Serveo
09/08/14, 13:51
Wellicht werken ze met een white list ?


Sent from my iPhone

xentos
10/08/14, 12:26
Dat is wat we nu proberen uit te zoeken. Volgens de kennis (die er ook niet op geraakt) zei de hoster tegen hem dat dit komt omdat hij teveel aanmeldpogingen heeft geprobeerd en het IP in de firewall staat. Daar niemand op dit forum er op geraakt, en niemand op een ander forum (ook een 20-tal mensen geprobeerd) is het duidelijk dat het niet aan ons ligt, maar er misschien een foutje is aan hun kant. Eens aanschrijven dus :-)

Bedankt allen!
Kris

Als het volgens hun wel aan die kant werkt. Kan het zijn dat Het DNS nog niet gepropagandeerd is. Dus mogelijk naar een tijdje werkt hij gewoon.

Volgens een ping krijg ik deze IP door: 46.21.161.13

en als ik daar naartoe ga krijg ik een 403 Forbidden error. Dat is normaal niet standaard bij DirectAdmin tenzij er aanpassingen gedaan word. Dus het kan zijn dat het nog niet correct verwezen wordt.

Serveo
10/08/14, 12:40
Edit.

Nevermind, openingspost niet juist gelezen. ;)

ronaldvanhoeven
10/08/14, 13:04
Server geeft dit als antwoord:
De wachttijd voor de verbinding is verstreken
De server op www.on4ya.be doet er te lang over om te antwoorden.

Yourwebhoster
10/08/14, 15:28
Het kan een beveiligingsmaatregel zijn maar normaalgesproken wordt je met serverip/config naar DirectAdmin doorgestuurd en dat is niet het geval en zou een beveiligingsmaatregel zijn. Wel geeft Dovecot aan dat het een DA versie is. Ik vermoed dat de host de Firewall niet open heeft staan maar zichzelf in de whitelist geplaatst hebben (zoals Serveo aangeeft). Als het om CSF gaat en de installatie is via SSH gedaan dan zet CSF automatisch het IP adres van die sessie in de whitelist. Hierdoor heeft hij/zij wel toegang en jij niet. Vraag anders welke URL de host precies gebruikt om toegang te krijgen tot DirectAdmin en of hij/zij de firewall kan verifiëren dat poort 2222 open staat.

Mark17
11/08/14, 01:02
Vraag dan ook even of de host geen afwijkende poort voor DirectAdmin gebruikt. Het zou niet de eerste zijn die dat doet.

ReleaseICT
12/08/14, 12:57
Hij doet het ook niet vanuit de trein, heb je de DNS of Nameservers wel goed geconfigureerd ?

Marin
13/08/14, 00:20
Hij doet het ook niet vanuit de trein, heb je de DNS of Nameservers wel goed geconfigureerd ?

Je hebt verder wel de openingspost gelezen??

Anyhow, vanuit Ziggo ook niet (goh wat een verassing). Zou het niet gewoon zo zijn dat her helemaal geen DA op die server draait? Heeft die klant nooit iets van gegevens gekregen?

WebMeso
13/08/14, 19:58
DNS / glue records aangepast?

Wat zegt trace route.

systemdeveloper
13/08/14, 20:10
Je weet dat in de screenshot poort 2223 wordt gebruikt? Wellicht toch gewoon een firewall issue?

IT-worX
14/08/14, 00:41
systemdeveloper : gelijk heb je, maar de screen is enkel om aan te tonen hoe een DA login scherm er uit ziet. Gewoon van Google geplukt.