PDA

Bekijk Volledige Versie : MySQL wil niet van localhost af



SKB-Enterprise
23/07/14, 17:51
Beste leden,

Ik heb een vps gekocht en daar apache, php, phpmyadmin en mysql opgezet. Ik weet hoe ik de MySQL op het IP zelf laat draaien en externe connecties toestaat. Het probleem is dat MySQL niet van localhost af wil, zou iemand kunnen helpen?

Pnin.
23/07/14, 18:05
In /etc/my.cnf onder [mysqld] toevoegen:

bind-address = IP

Waar IP je publieke IP-adres is. Zorg er ook voor dat skip-networking niet actief is (zet er een hekje voor als dat nu niet het geval is), open poort 3306 in je firewall, en herstart mysqld. Zorg voor sterke wachtwoorden op je MySQL accounts, beperk eventueel de toegang tot poort 3306 tot bepaalde IP-adressen, en/of gebruik een niet-standaard poort voor betere beveiliging.

Mogelijk moet je ook je individuele MySQL users toestemming geven (bv. via PHPMyAdmin) om toegang op afstand toe te staan.

dicktump
23/07/14, 18:08
Je kunt ook een SSH tunnel maken in je SSH client. Dan hoef je MySQL niet open te zetten en dan is alle data ook nog eens encrypted over internet.

SKB-Enterprise
23/07/14, 19:07
In /etc/my.cnf onder [mysqld] toevoegen:

bind-address = IP

Waar IP je publieke IP-adres is. Zorg er ook voor dat skip-networking niet actief is (zet er een hekje voor als dat nu niet het geval is), open poort 3306 in je firewall, en herstart mysqld. Zorg voor sterke wachtwoorden op je MySQL accounts, beperk eventueel de toegang tot poort 3306 tot bepaalde IP-adressen, en/of gebruik een niet-standaard poort voor betere beveiliging.

Mogelijk moet je ook je individuele MySQL users toestemming geven (bv. via PHPMyAdmin) om toegang op afstand toe te staan.
Dat heb ik allemaal al gedaan, maar het werkt niet..

bvankuik
23/07/14, 19:57
Heb je wel MySQL opnieuw gestart?

Mogelijk moet je je firewall aanpassen en die poort openzetten (3306?, uit het hoofd).

SKB-Enterprise
23/07/14, 20:11
Alle poorten staan open. MySQL is ook gerestart

Pnin.
23/07/14, 20:27
Wat werkt precies niet? Krijg je een bepaalde foutmelding?

bvankuik
23/07/14, 20:27
Wat is de output van het commando "netstat --listen -p tcp"?
En de output van "sudo tail /var/log/mysql.err" en "sudo tail /var/log/mysql.log"?

bvankuik
23/07/14, 20:30
Probeer in my.cnf eens de regel
bind-address = 0.0.0.0
in plaats van wat je nu gedaan hebt. Bovenstaande zorgt ervoor dat de server luistert op alle interfaces.

asusk7m550
23/07/14, 20:30
Hoe weet je dat het niet werkt? Hoe heb je dat getest.

Normaal gesproken zou bovenstaande moeten werken. Staat er toevallig nog en extra config in /etc/mysql/conf.d/ die roet in het eten gooit?

Kun je vanaf localhost wel verbinden op IP?

Om welk os/distributie gaat het? Misschien iets met SELinux?

SKB-Enterprise
23/07/14, 21:04
het draait op Ubuntu server 14.04

asusk7m550
23/07/14, 21:46
Als je wilt, wil ik wel even (kosteloos) voor je kijken op de server wat er precies mis gaat. Dit zou 5 minuten werk zijn.