PDA

Bekijk Volledige Versie : DirectAdmin Wordpress en PHPMyAdmin problemen



Sander Rozemuller
18/07/14, 16:28
Hallo,

Ik heb sinds kort een VPS server CentOS 6.5 met daarop DirectAdmin. Vanuit de basis heb ik op reseller level een user aangemaakt en dit gaat naar behoren.
Ik krijg netjes een email met daarin de login gegevens voor FTP etc. Ik kan op de FTP inloggen en in /domains/domein.nl/public_html mijn Wordpress bestanden plaatsen.

Na het uploaden begint mijn probleem. Ik kan via de browser wel mn installatie starten maar kan daarna geen wp-config.php aanmaken, (Helaas, niet mogelijk om wp-config.php op te slaan.). Een rechten probleem :). Ik heb een aantal zaken gelezen en de commando's uitgevoerd zoals in onderstaande topic is aangegeven.

http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-en-vps-unmanaged-hosting/183448-problemen-met-maprechten-op-vps-server.html#axzz37pHNp9pE

Mijn Wordpress installatie heb ik geupload nadat ik de commando's heb uitgevoerd.

Nu kan ik de rechten op de mappen wel op 777 zetten en dan loopt de installatie wél door. Helaas loop ik daarna tegen het volgende probleem aan. Ik kan namelijk niet inloggen via www.domain.nl/wp-admin. Ik krijg wel netjes de wp-login.php te zien maar zodra ik mn gegevens invul krijg ik "page can not be displayed/pagina kan niet worden weergegeven". Eerst dacht ik dat het met redirection te maken had dus wilde in PHPMyAdmin het record bewerken. Echter lukt dit ook niet. Ik kan geen enkele rij bewerken of verwijderen. Ik krijg dan in Chrome een verbinding verbroken melding te zien.

M'n vermoeden is dat ik iets niet mag uitvoeren maar weet niet wat.

Kan iemand mij helpen?

Groet

frajaweb
18/07/14, 17:11
Geachte,

Dit probleem doet zich vaker voor op slecht geconfigureerde machines. Dit zijn vaak machines die een kale installatie van DirectAdmin bevatten, zonder optimalisatie.

Op dit moment worden de php-scripts waarschijnlijk niet uitgevoerd onder de aangemaakte gebruiker, maar onder de generiekere apache gebruiker. Dit levert vervolgens weer problemen op met de installatie van wordpress.

Er zijn een tweetal manieren:

1. Probeer de groep instelling op de apache te zetten. Vanuit een veiligheidsstandpunt is dit nog steeds onveilig, maar veiliger dan 777
2. Installeer een aanvullende apache module zoals mod_ruid2. DirectAdmin heeft hier standaard ondersteuning voor.



cd /usr/local/directadmin/custombuild
vi options.conf

Activeer de mod_ruid switch en sla het bestand op

./build mod_ruid2

Sander Rozemuller
18/07/14, 17:34
Hallo Frajaweb,

./build mod_ruid2 kent mijn server helaas niet. Moet ik hiervoor nog iets doen?

Mark17
18/07/14, 18:40
Hallo Frajaweb,

./build mod_ruid2 kent mijn server helaas niet. Moet ik hiervoor nog iets doen?

Je kunt het ook zonder custombuild installeren, het zit (dacht ik) pas sinds custombuild 2.0 in custombuild. Waarschijnlijk heb je versie 1.2.

frajaweb
18/07/14, 19:02
Je zou verwachten dat er op een recent aangemaakte server CustomBuild 2.0 zou staan. Wat geeft ./build version

systemdeveloper
18/07/14, 19:23
Lijkt me altijd handig om even in de logs te kijken wat het probleem is, voordat je allerlei dingen gaat installeren. Standaard horen dingen zoals phpmyadmin namelijk te werken TENZIJ er al iets gecustomized is.

Sander Rozemuller
19/07/14, 08:28
mijn build geeft 1.2.41 aan. niet echt recent. server is een week geleden aangevraagd bij de provider.
ik begin te twijfelen of ik wel bij de juiste hoster zit (argeweb).

frajaweb
19/07/14, 13:41
In die versie van custombuild is mod_ruid2 nog niet aanwezig. Even googelen en je zult wel een handleiding vinden om het handmatig te installeren.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van webhostingtalk

Mark17
19/07/14, 17:31
Ik weet zo niet wat de huidige status is, echter relatief geringe tijd terug werd bij de installatie nog geadviseerd om custombuild 1.2 te installeren en was 2.0 beta. Dit kan nog steeds het geval zijn.

Vraag anders je hoster en/of systeembeheerder het toe te voegen, dit zou relatief snel/simpel moeten kunnen.

ju5t
19/07/14, 18:53
2.0 is nog steeds beta. Dus het verbaast me niet dat er nog 1.2 op staat.

vDong
20/07/14, 00:35
Hallo Frajaweb,

./build mod_ruid2 kent mijn server helaas niet. Moet ik hiervoor nog iets doen?

Je issue oplossen kan ook met suphp, werkt net zo goed met de juiste user en zit standaard in custombuild 1.2 (wat inderdaad de laatste stable is)

./build set php5_cgi yes
./build set php5_cli no
./build all d
./build rewrite_confs

Eventueel nog (mits nodig):
./build roundcube
./build squirrelmail
./build phpmyadmin

Mark17
20/07/14, 01:13
Je issue oplossen kan ook met suphp, werkt net zo goed met de juiste user en zit standaard in custombuild 1.2 (wat inderdaad de laatste stable is)

./build set php5_cgi yes
./build set php5_cli no
./build all d
./build rewrite_confs

Eventueel nog (mits nodig):
./build roundcube
./build squirrelmail
./build phpmyadmin

Verlies je wel de mogelijkheid om bepaalde opties via .htaccess in te stellen.

vDong
20/07/14, 01:40
Verlies je wel de mogelijkheid om bepaalde opties via .htaccess in te stellen.

Ach, dat via apache extra opties toevoegen per website lijkt me niet zo moeilijk aan te leren.

Bart L
20/07/14, 11:25
Aangezien het je eigen server is waar neem ik aan geen andere klanten ed opstaan, kun je zelf ook een upgrade doen naar custombuild 2.


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

Sander Rozemuller
24/07/14, 20:19
hallo,

Ben inmiddels over naar een andere host waar ik een stuk verder mee kom. Inmiddels draait 2.0, met mod_ruid2, en werkt de boel naar behoren.
Dank jullie wel voor alle response.

Bart L
24/07/14, 20:22
Heel verstandig (voor de volledigheid, je staat niet bij ons :))