PDA

Bekijk Volledige Versie : Rusland wil van 't net?



cyrano
05/07/14, 11:08
Rusland heeft net een nieuwe wet goedgekeurd, waarbij 't verboden is gegevens van Russen op te slaan op servers buiten Rusland.

http://www.techweekeurope.co.uk/news/russian-government-will-force-companies-store-citizen-data-locally-148560

Op 't eerste zicht zou je kunnen denken dat dit een grote boost gaat zijn voor Russische bedrijven, maar 't zou er ook kunnen toe leiden dat bedrijven buiten Rusland er voor kiezen geen zaken meer te doen met Russen. Iets gelijkaardigs mochten wet toch meemaken met het innen van BTW voor EU inwoners?

Iemand een idee hoeveel online shops niet meer verkopen naar de EU?

xentos
05/07/14, 23:47
Wetten van een land, geld niet voor andere landen.

Ik vraag me af wat hun doel is. Ze kunnen andere landen niet verbieden om data op te slaan. Maar dat zou betekenen dat de bewoners van russland geen zaken meer mogen doen op andere websites?

Ik denk dat het met controle te maken heeft, zoals korea, japan enzovoort. Jammer voor externe bedrijven dat zaken doet in russland. Ze willen inzicht hebben wat hun bewoners doen en data op te vragen in een ander land is moeilijk dus gaan ze het maar forceren :)?

cfmweb
06/07/14, 10:05
Kan me niks schelen, sluit maar af die zooi. Hebben we misschien ook minder last van die Russische botnets en klote scriptkiddies daar vandaan ;)

cyrano
06/07/14, 12:27
Wetten van een land, geld niet voor andere landen.

Wel in Duitsland, bv. En met de USA zou ik toch ook maar oppassen. Zie no-ip.org.


Ik vraag me af wat hun doel is. Ze kunnen andere landen niet verbieden om data op te slaan. Maar dat zou betekenen dat de bewoners van russland geen zaken meer mogen doen op andere websites?

Zo interpreteer ik het ook: een tweesnijdend zwaard.


Ik denk dat het met controle te maken heeft, zoals korea, japan enzovoort. Jammer voor externe bedrijven dat zaken doet in russland. Ze willen inzicht hebben wat hun bewoners doen en data op te vragen in een ander land is moeilijk dus gaan ze het maar forceren :)?

Vernoedelijk. Even waanzinnig als bv. de cookiewet van de EU.

CT0
07/07/14, 07:53
Er zijn diverse landen die regelgeving hebben over waar gegevens van o.a. ambtenaren opgeslagen mogen worden. Macedonie is er ook zo een waarvan ik het zeker weet.

Mark17
07/07/14, 16:15
Er zijn diverse landen die regelgeving hebben over waar gegevens van o.a. ambtenaren opgeslagen mogen worden. Macedonie is er ook zo een waarvan ik het zeker weet.

In bepaalde gevallen is er overigens in Nederland ook wetgeving dat data het land niet mag verlaten.