PDA

Bekijk Volledige Versie : Eén kemel per week is niet genoeg voor Microsoft



cyrano
01/07/14, 21:14
Na het débacle van "geen mail meer over sec updates en 't is allemaal de schuld van de Canadezen" die ze eerder deze week weer moesten inslikken, haalt Microsoft nu no-ip.org uit de lucht.

Ze zijn dan ook nog arrogant genoeg om de diensten willen over te nemen en daar gigantisch in te falen. Meer hierover:
https://www.noip.com/blog/2014/06/30/ips-formal-statement-microsoft-takedown/

SebastiaanStok
02/07/14, 09:25
Ik vond deze wel goed :D


Using that same logic maybe No-IP can get a court order to take the bing.com domain because you can find illegal content on it?

Microsoft is hier echt veelte te ver gegaan!
Maar ja wat is nieuws voor Microsoft, elke keer als je een beetje vertrouwen in ze krijgt omdat ze goed bezig zijn (investeren in open source bijv.)
is er wel weer een afdeling die denkt het beter te weten en terugvalt in het eeuwenoude laakbare om hun zin door te drijven.

Whats next? een ISP kapen omdat er een paar klanten zijn die illegale activiteit uitvoeren, en enkele milliseconde nadat MS dit heeft geconstateerd er nog geen actie is ondernomen, simpelweg omdat de ISP nog niet op hoogte was van deze activiteiten.


Na het débacle van "geen mail meer over sec updates en 't is allemaal de schuld van de Canadezen" die ze eerder deze week weer moesten inslikken
Heb je hier toevallig een link van? :)

wila
02/07/14, 17:07
Heb je hier toevallig een link van? :)

http://krebsonsecurity.com/2014/06/microsoft-kills-security-emails-blames-canada/

Marinus
02/07/14, 17:31
Het lijkt inderdaad alsof Microsoft hier heel ver gaat maar we krijgen alleen het verhaal van de kant van No-IP te horen, dat claimt dat Microsoft geen contact heeft opgenomen. Helaas is dat niet te controleren. Feit blijft wel dat Microsoft een rechter zo ver heeft gekregen hierop af te tekenen.

Mijn eerste reactie hierbij was ook: dit kan MS niet maken, maar na wat verder te hebben gelezen denk ik er wat genuanceerder over. Even afwachten wat de komende dagen aan hel licht komt

Marinus
02/07/14, 17:32
Overigens, wel gênant dat Microsoft nu de domeinen weer in de lucht probeert te krijgen maar het blijkbaar niet goed voor elkaar krijgt (hoewel dat ook weer een bericht uit de koker van No-IP is...)

cyrano
02/07/14, 17:47
Overigens, wel gênant dat Microsoft nu de domeinen weer in de lucht probeert te krijgen maar het blijkbaar niet goed voor elkaar krijgt (hoewel dat ook weer een bericht uit de koker van No-IP is...)

Nee hoor, dat komt van de duizenden klachten over niet werken op allerlei fora.

Ik heb het trouwens ook maar van zo'n onbeduidend user forum ;-)

Mark17
02/07/14, 19:17
Overigens, wel gênant dat Microsoft nu de domeinen weer in de lucht probeert te krijgen maar het blijkbaar niet goed voor elkaar krijgt (hoewel dat ook weer een bericht uit de koker van No-IP is...)

Door verschillende Nederlandse DNS experts is vandaag gekeken hoe Microsoft het probeert te doen. Zodra ze DNSSEC uitschakelen en de naamservers aanpassen om wat beter te faken als authorative zou het al een stuk beter kunnen gaan.

SebastiaanStok
03/07/14, 10:35
Bedankt voor de link.