PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarschuwing mogelijke internetoplichting Huib L. & TechGeek Marktplaats



Neeteson
30/06/14, 10:50
Ik heb via Marktplaats bij Huib L. (handelend onder de naam TechGeek ) iets besteld dat na ruim 1 maand nog niet is aangekomen. Huib beloofde terugbetaling maar dit is vooralsnog niet gebeurd. Mijn tip: denk 2x na alvorens zaken te doen met Huib.

Spyder01
30/06/14, 10:54
Als je even zoekt hier op WHT, zie je nog ergens een topic waarin wat problemen met aankoop bij Huib waren.

Neeteson
30/06/14, 11:06
Spyder, dank voor je reactie. Heb dat idd gezien. Omdat die thread van eind 2013 is en er blijkbaar een half jaar later weer iets aan de hand is leek het mij goed om mijn ervaring te delen. Wellicht zijn er nog meer mensen met dit soort ervaringen?

Ik hoop overigens dat Huib tot inkeer komt. Als dat zo is, dan zal ik dat ook meteen melden.

DiederikL
30/06/14, 11:15
Ik ben niet zo'n fan van naming and shaming, maargoed wie weet helpt het om de druk op te voeren bij Huib om op korte termijn tot een oplossing te komen.

Wat heb je zelf al gedaan? Hem formeel ingebreken gesteld wegen het niet leveren van de betaalde goederen? Al aangifte gedaan https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml?

Neeteson
30/06/14, 11:36
Diederik, ben ook helemaal geen fan van 'naming & shaming', maar we zijn al ruim 20/30 emails verder in een tijdsbestek van 4 weken. Ik heb Huib meerdere malen ruim de tijd gegeven om tot terugbetaling over te gaan, en hij heeft ook op zijn minst 2x bevestigd dat hij dit ging doen. Voor de zekerheid heb ik steeds de volledige bankgegevens doorgegeven. Er was (en is) dus geen enkele reden voor hem om zo lang te wachten met het nakomen van de (nota bene) beloofde terugbetaling. Na de zoveelste (en in dat geval laatste) waarschuwing heb ik idd bij mijnpolitie.nl aangifte gedaan. Gek genoeg ziet Huib (of Pel?) L. dat als een reden om niet meer te hoeven betalen. Die logica ontgaat mij volledig.

patrickekkel
30/06/14, 13:31
Hmm Huib L. ik zou zeggen zoek eens op wickedway.
Ook wij hebben in het verleden met deze persoon te maken gehad. maar daar laat ik mij verder niet over uit :)

en 2x nadenken.... gewoon geen zaken doen met deze persoon.

xentos
30/06/14, 14:40
Nu is de vraag, wat is de reden waarom hij het geld niet terug heeft gestuurd?

aangezien hij praat kan het zijn dat het geld problemen is, maar ongeacht hij moet je terug betalen. Zo niet, is het oplichting. Erg jammer dat zoiets moet gebeuren. Als er een melding naar de politie is gegaan is het juist meer reden om het terug te betalen, dus inderdaad, dat logica is een beetje raar.

Ik vind het raar dat hij nog wel reageert, een oplichter geeft meestal geen antwoord. Als er iets gebeurd is en kan het niet terug betalen. Is het gewoon beter om te zeggen en eventueel iets regelen. Hij kon uiteraard ook gewoon terug naar de bank gaan om het te laten terug storneren. Als het geld problemen was.

Zonder en zoals Patrick zegt, gewoon geen zaken meer doen. Hopelijk krijg je het geld snel terug!

Neeteson
30/06/14, 16:35
xentos: tsja, als ik nou eens een reden zou weten. Het gaat niet eens om een enorm bedrag, toch gaat het mij om het principe. Het voelt nou eenmaal niet goed als dit sort dingen gebeuren, en tegelijk probeer ik te voorkomen dat het anderen (mogelijk) overkomt, vandaar deze 'post'.

Ik moet er bij zeggen dat Huib/Pel L. vaak alleen reageerde als ik dreigde met aangifte, maar ben het met je eens, normaal gesproken verwacht je van een oplichter dat ie helemaal van het radarscherm verdwijnt.

Dank voor je wens dat het alsnog goedkomt, hopelijk ziet Huib/Pel L. dat ook zitten, dan kunnen we dat op dit forum ook weer rechtzetten.

ronaldvanhoeven
01/07/14, 18:03
Ik vraag me ook af of we zomaar een persoon met naam en toenaam hier op de site kunnen zetten. Hij zou je kunnen aanklagen voor smaad!.
Waar ligt de grens? Gaan we dat ook doen met onze slecht betalende klanten?

Rik
01/07/14, 20:09
Is al jaren zo.

xentos
05/07/14, 17:48
Ik vraag me ook af of we zomaar een persoon met naam en toenaam hier op de site kunnen zetten. Hij zou je kunnen aanklagen voor smaad!.
Waar ligt de grens? Gaan we dat ook doen met onze slecht betalende klanten?

Waarom kan hij de TS aanklagen voor smaad? hij heeft een slechte ervaring met een persoon die zijn geld heeft opgeslokt. Dus hij zet het hier een waarschuwing voor andere personen.

Natuurlijk ga je dat ook niet doen met betalende klanten, dit gaat daar ook niet over. Het gaat erom dat hij iets wilde kopen van een onbekende persoon, en nooit zijn geld heeft terug gekregen(of product ontvangen). Die persoon heeft niks met TS te maken, het is ook geen betalende klant. Maar juist andersom.

Je mag toch ook wel reviews over winkels plaatsen? het is gewoon een ervaring.

Jochem Stobbe
05/07/14, 21:34
Ik ben zelf ook meerdere keren opgelicht via Marktplaats (voor intotaal ongeveer €450,-) en ik heb van alle gevallen aangifte gedaan. De politie doet hier volgensmij niks tegen, en houdt me niet eens op de hoogte over de zaak.

Erg vervelend, maar helaas.. Ik denk dat je je geld voorgoed kwijt bent.

systemdeveloper
05/07/14, 23:04
Ik ben zelf ook meerdere keren opgelicht via Marktplaats (voor intotaal ongeveer €450,-) en ik heb van alle gevallen aangifte gedaan. De politie doet hier volgensmij niks tegen, en houdt me niet eens op de hoogte over de zaak.

Erg vervelend, maar helaas.. Ik denk dat je je geld voorgoed kwijt bent.

Ach, ik ben voor wel meer dan 450 euro (op dit forum zelfs) opgelicht, hoor. Doet politie totaal niks tegen. Was goed leergeld...

xentos
05/07/14, 23:58
Ze doen er wel iets tegen. Ze drukken de 'afgerond knopje' voor de rest gebeurd er inderdaad niet veel, je krijgt een bericht met 'onderzoek is afgerond'... Ja... En... Dan wat???

Het is niet interessant als een persoon wordt opgelicht, maar als de getallen hoog worden gaan ze er vaak wel een zaak van maken.

systemdeveloper
06/07/14, 01:03
Ze doen er wel iets tegen. Ze drukken de 'afgerond knopje' voor de rest gebeurd er inderdaad niet veel, je krijgt een bericht met 'onderzoek is afgerond'... Ja... En... Dan wat???

Het is niet interessant als een persoon wordt opgelicht, maar als de getallen hoog worden gaan ze er vaak wel een zaak van maken.

Grapjas, ze nemen de aangifte niet eens op hier :P

wila
06/07/14, 01:25
Afgezien van of Huib dit wel of niet correct afhandeld.
Vraag ik me af waarom deze post hier staat.. dit is toch geen marktplaats? Wat heeft dit met hosting te maken?

Spyder01
06/07/14, 08:30
Afgezien van of Huib dit wel of niet correct afhandeld.
Vraag ik me af waarom deze post hier staat.. dit is toch geen marktplaats? Wat heeft dit met hosting te maken?

Ik vind het niet zo onlogisch hoor, hij handelt nog wel in servers e.d. en is / was hier ook op WHT actief en dat gedoe met z`n eigen bedrijf niet te vergeten.

Neeteson
29/07/14, 11:04
Het is niet te geloven, maar na 2 maanden touwtrekken heeft Pel/Huib L. het bedrag terug overgemaakt. We hebben dus een oplossing, en het leek me wel zo netjes om deze hier te melden. Wees desalniettemin gewaarschuwd: voordat je op marktplaats iets doet is een goede check van groot belang! maar dat wisten jullie natuurlijk al...

m_w_mol
29/07/14, 15:08
Aankopen via Marktplaats = tijd + geld + moeite investeren om de spullen op te halen en te bekijken en te testen voordat je betaalt.

WHT, Tweakers en eBay zijn wel een stuk vertrouwder, maar ook daar kun je worden opgelicht.

xentos
29/07/14, 16:07
Aankopen via Marktplaats = tijd + geld + moeite investeren om de spullen op te halen en te bekijken en te testen voordat je betaalt.

WHT, Tweakers en eBay zijn wel een stuk vertrouwder, maar ook daar kun je worden opgelicht.

Inderdaad, maar kopers kunnen Creditcard of Paypal gebruiken. De verkopers worden vaak opgelicht tenzij je naar onbetrouwbaar verkoper geld overmaakt. Toch heb je daar als koper bescherming.

Marktplaats is onbetrouwbaar, en bij Tweakers heb je meestal inzicht of dat persoon betrouwbaar is of niet. Uiteraard kan je overal worden opgelicht. Zelfs als je dingen ophaalt tegenwoordig ~

Mark17
29/07/14, 16:28
Marktplaats is onbetrouwbaar, en bij Tweakers heb je meestal inzicht of dat persoon betrouwbaar is of niet. Uiteraard kan je overal worden opgelicht. Zelfs als je dingen ophaalt tegenwoordig ~

Ophalen, inspecteren en waar mogelijk testen is vaak de beste bescherming. Hoe mensen met spul om gaan (wat je dan kunt zien) zegt vaak veel over de status van de spullen.