PDA

Bekijk Volledige Versie : Webwinkel voor China en Nederland



Bartjuh1994
20/06/14, 13:43
Goedendag,

Een klant van me wilt graag zijn webwinkel uitbreiden naar China. De huidige webwinkel draait nu op een nederlandse server maar de webwinkel laadt simpelweg veel te traag in China. Wat natuurlijk ook logisch is.

Welke stappen kan ik het beste ondernemen om de website ook snel te laten laden in China? Er wordt al gebruik gemaakt van een CDN en caching. Het budget voor hosting is vrij beperkt (Max. €40 p.m.). Het betreft een Prestashop webwinkel.

Bedankt alvast

vDong
21/06/14, 20:31
Om heel eerlijk te zeggen zou ik niet proberen om de hosting hier proberen sneller te maken. Ik zou de domein voor de chinese klanten laten verwijzen naar een vps die in azie die zo dicht mogelijk bij de eindgebruikers zit en die laten proxyen naar de site in NL.

Age
22/06/14, 10:44
Om heel eerlijk te zeggen zou ik niet proberen om de hosting hier proberen sneller te maken. Ik zou de domein voor de chinese klanten laten verwijzen naar een vps die in azie die zo dicht mogelijk bij de eindgebruikers zit en die laten proxyen naar de site in NL.

Vraag is of dat goed kan lukken met de chinese internetmuur? Het lijkt mij in ieder geval ook een betere oplossing dan nog verder de Nederlandse kant te optimaliseren.

ju5t
22/06/14, 14:58
Het liefste wil je die winkel natuurlijk in China hosten. Ik weet niet of daar nog sprake van is, maar een aantal jaar geleden was het nog zo dat wanneer je een website in China hebt je deze aan moet melden bij de overheid. Anders kun je altijd kijken naar andere landen. Hong Kong is een relatief veel gebruikte uitvalsbasis, maar Zuid Korea heeft ook een redelijke infrastructuur.

Vergeet ook niet dat China een ontzettend groot land is. Internet in Shanghai is niet even snel als internet in Chengdu en dan zijn er nog de talloze steden waar geen miljoenen mensen wonen.

vDong
22/06/14, 15:25
Met azie suggereerde ik ook dat je een plek vind die wel snel is vanaf china, maar niet in china zit.

Ramon Fincken
22/06/14, 15:48
Heeft Linode bv geen VPSen in azie of australie?

dreamhost_nl
22/06/14, 21:29
Is een VPS in Hong Kong geen idee dan?

Bartjuh1994
24/06/14, 14:22
Bedankt voor de suggesties heren. Ik ga opzoek naar een solide hostingpartij voor het huren van een VPS in Hong Kong. Wellicht Linode zoals Ramon aangaf. Ik moet alleen nog even de datacenter locaties van hun uizoeken.
Age Het is nu inderdaad nog zo dat je je website moet aanmelden bij de overheid. Dat proces wil ik het liefst een beetje omzeilen aangezien ik de regelgevingen niet ken.

easy2host
24/06/14, 23:56
Wij hebben een soortgelijk probleem gehad, in overleg met de provider is toen gekeken of we het verkeer(buitenlands/transits) vanaf en naar deze server over een ander buitenlandse verbinding konden laten lopen. Uiteindelijk is dit gelukt en was voor de klant de snelheid acceptabel. Ik zeg eerlijk dat het niet optimaal was, maar er was goed mee te werken.
Je provider moet natuurlijk wel mee willen werken.

The-BosS
25/06/14, 00:12
En in het geval je toch liever met een Nederlands bedrijf werkt kun je eens vragen wat de mogelijkheden zijn bij I3D, ze hebben een POP in asia (als ik met niet vergis Tokio en/of Hong Kong).

Jochem Stobbe
01/07/14, 17:57
Neem een centralere webhosting/ VPS.

xentos
07/07/14, 12:53
Je kan altijd een centraal database hebben en twee servers voor webservers en DNS(een in NL bijvoorbeeld en de ander vlak bij China)

Je kan bijvoorbeeld 2 DNS servers hebben, de server met het minste ping wordt gekozen (NL -> NL, China -> China).
- Beide landen hebben een eigen webserver en DNS server met eigen instellingen voor lokaal webserver
- Er bestaat een centraal MYSQL server of eentje die replicatie met het lokaal database