PDA

Bekijk Volledige Versie : LeaseWeb Bare Metal servers ervaringen



wdele
14/06/14, 12:21
Beste WebHostingTalk.nl leden,

Ik ben van plan om binnenkort een Bare Metal dedicated server bij LeaseWeb aan te schaffen. Helaas is het nogal moeilijk om hier ervaringen van te vinden, vandaar dat ik het even hier vraag. Ik ben van plan om deze (http://www.leaseweb.com/nl/bare-metal-servers/single-processor-servers/configurator/11160) (klik) server aan te schaffen, met een contract voor 3 jaar (30% korting) en deze uit te breiden met een harddisk van 2 x 4 TB en 3 IP's in totaal.

Dan wordt dit dus de configuratie:

UW CONFIGURATIE
Dell R210-II/Intel G530
Maandelijkse basis prijs € 29,00
Dell PowerEdge R210 II € incl.
1x Intel Dual-Core G530 € incl.
2GB DDR3 € incl.
2x4TB SATA2 € 55,00
IP : 3 € 5,00
Contractduur 36 Months
Betaal termijn (-30%) 36 Months
Maandelijks totaal € 62,30
Eenmalige setup kosten € 0,00

(Sorry voor de slechte copy skills :P)

Denken jullie dat dit een goede deal is? En hebben jullie zelf dus ervaringen met LeaseWeb Bare Metal servers?

Alvast bedankt!
wdele

24x7hosting
14/06/14, 12:59
Ik zou zelf niet 3 jaar vast willen zitten aan een verouderde/trage server. Ook is de prijs van 2x4TB nogal hoog.

3 jaar is erg lang en er kan veel wijzigen in die tijd!

Sent from my GT-I9505 using webhostingtalk mobile app

wdele
14/06/14, 13:05
Ik zou zelf niet 3 jaar vast willen zitten aan een verouderde/trage server. Ook is de prijs van 2x4TB nogal hoog.

3 jaar is erg lang en er kan veel wijzigen in die tijd!

Sent from my GT-I9505 using webhostingtalk mobile app

Bedankt voor je reactie. Ik had ook mijn twijfels bij 3 jaar... stel dat het niet bevalt? Maar ik bespaar er wel ontzettend veel mee!
De prijs van 2 x 4 TB is misschien wel hoog ja, maar de prijs van de server zelf inclusief IP's is best laag.
Maar hoezo verouderde/trage?

patrickekkel
14/06/14, 13:09
Ik zou zeggen plaats hier een aanvraag http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/

En dan weet ik zeker dat je betere aanbiedingen krijgt dan wat of jij hebt gevonden bij leaseweb

patrickekkel
14/06/14, 13:11
Bedankt voor je reactie. Ik had ook mijn twijfels bij 3 jaar... stel dat het niet bevalt? Maar ik bespaar er wel ontzettend veel mee!
De prijs van 2 x 4 TB is misschien wel hoog ja, maar de prijs van de server zelf inclusief IP's is best laag.
Maar hoezo verouderde/trage?


1x Intel Dual-Core G530
Deze cpu hoort eigelijk thuis in het museum
2GB DDR3
Ik heb op mijn desktop al 10x meer geheugen met 2gb begin je echt niks
2x4TB SATA2

Sata tja leuk voor thuis met zijn 7200RPM
Maar ik zou toch echt gaan kijken naar SAS of zelfs nog beter SSD

wdele
14/06/14, 13:15
1x Intel Dual-Core G530
Deze cpu hoort eigelijk thuis in het museum
2GB DDR3
Ik heb op mijn desktop al 10x meer geheugen met 2gb begin je echt niks
2x4TB SATA2

Sata tja leuk voor thuis met zijn 7200RPM
Maar ik zou toch echt gaan kijken naar SAS of zelfs nog beter SSD

Dat kan, maar alsnog is het een goede aanbieding.
Het is een web server... ik kan net zo goed werken met 256 MB RAM...
SSD? Ik merk geen verschil. HDD is goed genoeg voor mij nu.

patrickekkel
14/06/14, 13:18
Dat kan, maar alsnog is het een goede aanbieding.
Het is een web server... ik kan net zo goed werken met 256 MB RAM...
SSD? Ik merk geen verschil. HDD is goed genoeg voor mij nu.

Dan wens ik je toch heel veel succes.
Ons hosting platform begon met minimaal 32gb aan ram en zelfs dat is zuinig.
Menig hoster hier op wht deelt mijn mening hier.
en sata je merkt geen verschil ? mischien met 1 website niet maar wel met 500+
en zeker als je er een aantal serieuse website's tussen hebt zitten die goed bezocht worden.

xaban
14/06/14, 13:20
Wat een reacties hier zeg. En alleen maar om de klant zelf binnen te halen lijkt het wel.

Leuk dat je thuis 10x meer geheugen hebt. In mijn server heb ik 100x meer geheugen, dus? Het gaat om vraag en aanbod, als 2GB voldoet is er geen reden om voor meer te betalen.

Let wel, je moet wel ineens voor 36 maanden betalen. Dus niet alleen een 36 maanden contract, ook ineens voor 36 maanden betalen.

Ik zou liever voor dit gaan, kost je minder centen. Wel betere specificaties:
HP DL120G6/Intel G6950
Monthly base price € 39,00
HP ProLiant DL120 € incl.
1x Intel Dual-Core G6950 € incl.
4GB DDR3 € incl.
4x2TB SATA2 € 20,00
IP : 3 € 5,00
Contract term 36 Months
Billing term (-30%) 36 Months
Monthly total € 44,80

wdele
14/06/14, 13:21
Dan wens ik je toch heel veel succes.
Ons hosting platform begon met minimaal 32gb aan ram en zelfs dat is zuinig.
Menig hoster hier op wht deelt mijn mening hier.
en sata je merkt geen verschil ? mischien met 1 website niet maar wel met 500+
en zeker als je er een aantal serieuse website's tussen hebt zitten die goed bezocht worden.

Allereerst wil ik aangeven dat ik de toon van het bericht toch matig vind.
Maar goed, ik begin net en ik heb nog niet het aantal websites op mijn platform zodat ik kan investeren in (een) hele goede server(s).

wdele
14/06/14, 13:23
Wat een reacties hier zeg. En alleen maar om de klant zelf binnen te halen lijkt het wel.

Leuk dat je thuis 10x meer geheugen hebt. In mijn server heb ik 100x meer geheugen, dus? Het gaat om vraag en aanbod, als 2GB voldoet is er geen reden om voor meer te betalen.

Let wel, je moet wel ineens voor 36 maanden betalen. Dus niet alleen een 36 maanden contract, ook ineens voor 36 maanden betalen.

Ik zou liever voor dit gaan, kost je minder centen. Wel betere specificaties:
HP DL120G6/Intel G6950
Monthly base price € 39,00
HP ProLiant DL120 € incl.
1x Intel Dual-Core G6950 € incl.
4GB DDR3 € incl.
4x2TB SATA2 € 20,00
IP : 3 € 5,00
Contract term 36 Months
Billing term (-30%) 36 Months
Monthly total € 44,80

Hey, bedankt voor je reactie.
Welke server is dat? Ik zat eerst te kijken naar die met 4 GB RAM, maar de RAM maakt mij niet zo heel veel uit.
Bedankt.

patrickekkel
14/06/14, 13:23
Wat een reacties hier zeg. En alleen maar om de klant zelf binnen te halen lijkt het wel.

Leuk dat je thuis 10x meer geheugen hebt. In mijn server heb ik 100x meer geheugen, dus? Het gaat om vraag en aanbod, als 2GB voldoet is er geen reden om voor meer te betalen.

Let wel, je moet wel ineens voor 36 maanden betalen. Dus niet alleen een 36 maanden contract, ook ineens voor 36 maanden betalen.

Ik zou liever voor dit gaan, kost je minder centen. Wel betere specificaties:
HP DL120G6/Intel G6950
Monthly base price € 39,00
HP ProLiant DL120 € incl.
1x Intel Dual-Core G6950 € incl.
4GB DDR3 € incl.
4x2TB SATA2 € 20,00
IP : 3 € 5,00
Contract term 36 Months
Billing term (-30%) 36 Months
Monthly total € 44,80

Xaban,

Ik ben al ruim een half jaar niet meer actief in de hosting/IT wereld.
Dus voor mij is het niet om een klant binnen te halen.

Zou enkel zonde zijn dat de TS 3 jaar met een server draait die nu al achterhaald is.

wdele
14/06/14, 13:26
En zoals gewoonlijk maak ik een topic aan op een forum en is het meteen al super-gezellig.
Na dit topic zal ik maar weer naar een ander gaan zoeken...

wdele
14/06/14, 14:57
Veel respect voor bibawa van Xenius. Goede support heb ik al ervaren! Ik zal daar binnenkort waarschijnlijk een dedicated server kopen.

t.bloo
14/06/14, 15:52
Beste wdele, welkom op dit doorgaans toch wel gezellige forum. Op zich is dat een mooie aanbieding. Maar waar wil je de server voor gaan gebruiken? Voor wat websites en backups ofzo zal deze server wel voldoen.

Ik zou alleen niet snel voor een 3 jaars contract gaan en al helemaal niet als er van te voren betaald moet worden. De hosting wereld verandert nogal snel, 3 jaar is vrij lang.

Met Leaseweb heb ik zelf geen ervaring. Wel met bare metal servers, daarvan heb ik racks vol in Eindhoven. Wat trekt je aan in de aanbieding van Leaseweb? Ik ben het wel eens met de mensen dat de processor wat aan de oude kant is. Een quad core is voor een bare metal server tegenwoordig toch wel het minimum. Neem iets met een Xeon processor, dan zit je altijd goed.

xentos
14/06/14, 17:03
Ik zou toch echt met een e3 processor gaan, er zit niet veel verschil qua prijs in:
http://www.leaseweb.com/nl/bare-metal-servers/aanbiedingen-en-acties/configurator/11163

Uw bare metal server is best goed voor persoonlijk websites. Maar ik zou toch met een Xeon gaan omdat deze ECC ondersteund. Dat betekend dat het ram gelijk een stuk veiliger is en onnodige crashes kan voorkomen. Deze heeft dan ook gelijk 4 GB geheugen en een e3 processor dat een stuk sneller is en natuurlijk stuk toekomst bestendiger.

Voor de rest is het een leuk server voor een simpel website maar niet voor grotere dingen. Ik neem aan het server voor persoonlijk gebruik is. Maar ECC geheugen moet ik echt aanraden voor 24/7 servers.

--
patrickekkel, Het is inderdaad dat z'n server inderdaad niet goed is om klanten op te hosten. Er zijn meerdere redenen waarom iemand een server wilt kopen. Niet allemaal is zakelijk. Wij hebben nog niet gehoord waarom hij een server wilt hebben. Hij heeft wel gezegd dat 256 MB genoeg zal zijn. Dus ik neem aan een klein website of persoonlijke host.

Je zit het gelijk te vergelijken met een hosting platform met minimaal 32 GB RAM, terwijl de TS dat waarschijnlijk niet wilt doen, als ik ineens ga zeggen 'Dat is erg weinig geheugen, onze servers hebben een minimum van 128 GB', Dat kan opschepperig overkomen(als dat niet je bedoeling was dan...)

Ik ben ermee eens dat hij beter voor een ander kan gaan. Je kan immers voor een net iets beter gaan omdat je anders toch voor 3 jaar met een server opgeschept zit. En zekerheid is altijd belangrijk. Beter net iets meer capaciteit dan iets te weinig.

24x7hosting
14/06/14, 20:38
Hoe dan ook, genoeg redenen om het niet te doen. Laat je adviseren en geef aan wat je precies wilt gaan doen. Denk zelf dat je beter uit bent met een VPS bijvoorbeeld.

Sent from my GT-I9505 using webhostingtalk mobile app

Pnin.
14/06/14, 20:41
Ik had ook mijn twijfels bij 3 jaar... stel dat het niet bevalt? Maar ik bespaar er wel ontzettend veel mee!
Het lijkt nu misschien voordelig, maar als je snel groeit is de server na één jaar mogelijk al een blok aan je been. Als je net begint, lijkt het me daarom hoogst onverstandig om een beslissing voor een termijn van 3 jaar te maken. 1 jaar is al lang. Tenzij je die 8 TB aan schijfruimte echt al nodig hebt, kun je inderdaad waarschijnlijk beter starten met een schaalbare VPS met maandcontract; kun je altijd nog overstappen op een dedicated server als upgraden niet economisch meer is.

mgielissen
14/06/14, 20:42
Ik zou toch echt met een e3 processor gaan, er zit niet veel verschil qua prijs in:
http://www.leaseweb.com/nl/bare-metal-servers/aanbiedingen-en-acties/configurator/11163

Alleen is die E3 alleen via Leaseweb Duitsland verkrijgbaar en maar 100MBit.

Rez
14/06/14, 21:25
ander idee: server kopen en in een colo hangen? Heb je zelf alles in de hand kwa hardware (nja, bijna alles);)

je kunt na een maand - onbepaalde tijd dingen up of downgraden, schijven kun je er zelf inzetten (aangezien je klaagt over het duur zijn van).
Zou hier niet een mogelijkheid in schuilen?

t.bloo
14/06/14, 23:16
ander idee: server kopen en in een colo hangen
Nou zou dat lastig kunnen worden met die afbraakprijzen die Leaseweb voor servers hanteert. 29 euro voor èn server èn fatsoenlijke colo is niet veel. Aan de andere kant, die meerprijs voor de SATA schijven verdien je vet terug als je ze zelf in de winkel haalt. 55 euro x 36 maanden = 1980 euro en daar kun je heel wat spares voor inslaan...

wdele
14/06/14, 23:40
Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik ben bezig met een host voor zowel persoonlijke als professionele en drukbezochte websites. Ik ben niet bezig met zomaar een kleine host die niks voorstelt.

Ik heb minstens nodig:

1 TB disk space
Heb niet veel RAM nodig, het is immers een web server
SSD als het kan, maar niet is ook goed

- - - Updated - - -


Hoe dan ook, genoeg redenen om het niet te doen. Laat je adviseren en geef aan wat je precies wilt gaan doen. Denk zelf dat je beter uit bent met een VPS bijvoorbeeld.

Sent from my GT-I9505 using webhostingtalk mobile app

Steeds als ik vraag om advies voor een dedicated server wordt er een VPS aangeraden. Ik heb te weinig resources.

- - - Updated - - -


ander idee: server kopen en in een colo hangen? Heb je zelf alles in de hand kwa hardware (nja, bijna alles);)

je kunt na een maand - onbepaalde tijd dingen up of downgraden, schijven kun je er zelf inzetten (aangezien je klaagt over het duur zijn van).
Zou hier niet een mogelijkheid in schuilen?

Tja, hier heb ik (nog) niet de kennis voor (vooral op hardware-gebied). En hier is een grote investering voor nodig zou ik zo denken, en ik kan dat nog niet uitgeven zonder garantie dat het een succes word.

wdele
14/06/14, 23:41
Het lijkt nu misschien voordelig, maar als je snel groeit is de server na één jaar mogelijk al een blok aan je been. Als je net begint, lijkt het me daarom hoogst onverstandig om een beslissing voor een termijn van 3 jaar te maken. 1 jaar is al lang. Tenzij je die 8 TB aan schijfruimte echt al nodig hebt, kun je inderdaad waarschijnlijk beter starten met een schaalbare VPS met maandcontract; kun je altijd nog overstappen op een dedicated server als upgraden niet economisch meer is.

Ik ben het met je eens dat er in 3 jaar veel verandert.
Maar ik heb nu een VPS en dat is niet meer "economisch". Ik gebruik (op de bandbreedte na) nu al ongeveer alle resources die ik heb en goedkoop zou ik die server niet echt noemen!

dennis0162
14/06/14, 23:59
Ik ben het met je eens dat er in 3 jaar veel verandert.
Maar ik heb nu een VPS en dat is niet meer "economisch". Ik gebruik (op de bandbreedte na) nu al ongeveer alle resources die ik heb en goedkoop zou ik die server niet echt noemen!

Geen idee wat je nu hebt aan VPS specificaties, maar een Intel G530 proccesor is echt low-speed.
Een VPS (xeon) core is in de meeste gevallen veel sneller dan een Intel G530.

Misschien kun je beter kijken naar een Dedicated server met een wat oudere Xeon QuadCore proccesor (X3320 of iets in die richting), deze zijn sneller dan een G530 en ongeveer even goedkoop.

Op zich is er niks mis met de prijs, een eigen server voor dat bedrag is niet haalbaar i.c.m colocatie.

wdele
15/06/14, 00:01
Geen idee wat je nu hebt aan VPS specificaties, maar een Intel G530 proccesor is echt low-speed.
Een VPS (xeon) core is in de meeste gevallen veel sneller dan een Intel G530.

Misschien kun je beter kijken naar een Dedicated server met een wat oudere Xeon QuadCore proccesor (X3320 of iets in die richting), deze zijn sneller dan een G530 en ongeveer even goedkoop.

Op zich is er niks mis met de prijs, een eigen server voor dat bedrag is niet haalbaar i.c.m colocatie.

De specificaties van mijn huidige VPS zijn:

4 Intel Xeon processoren
2048MB RAM geheugen
Snelle I/O performance
100GB SAS hardeschijf
25000GB dataverkeer p/m

Pnin.
15/06/14, 00:16
Een VPS met veel schijfruimte wordt al snel duur, dat klopt. Heeft ook te maken met de redundantie die meestal is ingebouwd (bv. RAID10), wat bij je geselecteerde dedicated server natuurlijk niet het geval is. Zo'n drie jaar geleden had ik een goedkope "bare metal" dedicated server bij LeaseWeb. Nooit problemen mee gehad. Support is traag, verwacht daar niet teveel van, maar de server en het netwerk waren vrij stabiel.


De specificaties van mijn huidige VPS zijn:

4 Intel Xeon processoren
2048MB RAM geheugen
Snelle I/O performance
100GB SAS hardeschijf
25000GB dataverkeer p/m

Welke "resources" zijn dan op, behalve schijfruimte, als je genoegen zou nemen met een dedicated server met 2 GB RAM en een Intel G530? Een VPS met 2 cores (net als de G530), 2 GB RAM en 150 GB+ schijfruimte heb je al voor minder dan 30 euro (en een maandcontract).

wdele
15/06/14, 00:27
Een VPS met veel schijfruimte wordt al snel duur, dat klopt. Heeft ook te maken met de redundantie die meestal is ingebouwd (bv. RAID10), wat bij je geselecteerde dedicated server natuurlijk niet het geval is. Zo'n drie jaar geleden had ik een goedkope "bare metal" dedicated server bij LeaseWeb. Nooit problemen mee gehad. Support is traag, verwacht daar niet teveel van, maar de server en het netwerk waren vrij stabiel.



Welke "resources" zijn dan op, behalve schijfruimte, als je genoegen zou nemen met een dedicated server met 2 GB RAM en een Intel G530? Een VPS met 2 cores (net als de G530), 2 GB RAM en 150 GB+ schijfruimte heb je al voor minder dan 30 euro (en een maandcontract).

Alle resources zijn op op de bandbreedte na zoals hierboven al aangegeven.
Hierna volg ik je niet meer.

Pnin.
15/06/14, 00:37
Onder (hardware) resources versta ik m.n de beschikbare processorkracht, RAM-geheugen, bandbreedte en eventueel schijfruimte. Als je zegt dat je resources "op" zijn, ga ik ervan uit dat je processorkracht of geheugen tekort komt (er gebeurt meer op de server dan de hardware aan kan), maar uit je keuze voor die server van LeaseWeb blijkt dat je kennelijk voldoende hebt aan minder processorkracht en geheugen dan waar je nu over beschikt. Vandaar de verwarring.

wdele
15/06/14, 09:41
Onder (hardware) resources versta ik m.n de beschikbare processorkracht, RAM-geheugen, bandbreedte en eventueel schijfruimte. Als je zegt dat je resources "op" zijn, ga ik ervan uit dat je processorkracht of geheugen tekort komt (er gebeurt meer op de server dan de hardware aan kan), maar uit je keuze voor die server van LeaseWeb blijkt dat je kennelijk voldoende hebt aan minder processorkracht en geheugen dan waar je nu over beschikt. Vandaar de verwarring.

O.

Maar, wat voor andere specificaties zou ik moeten gebruiken om de server wél geschikt te maken voor het hosten van websites?

wdele
15/06/14, 10:22
Hmm, na wat denken heb ik toch het idee dat met 2 á 4 TB beginnen verstandig is. Die krijg ik wel op, geloof me! :D

Wat dachten jullie hiervan?

UW CONFIGURATIE
Dell R200/Intel E4500
Maandelijkse basis prijs € 29,00
Dell PowerEdge R200 € incl.
1x Intel Core 2 Duo E4500 € incl.
2GB DDR2 € incl.
2x2TB SATA2 € 15,00
Contractduur 1 Month
Betaal termijn 1 Month
Maandelijks totaal € 44,00
Eenmalige setup kosten € 0,00

Een SSD wordt 'm voorlopig nog niet; die dingen zijn ongelofelijk duur! Dat kan ik nu echt niet betalen hoor.

The-BosS
15/06/14, 10:38
Hmm, na wat denken heb ik toch het idee dat met 2 á 4 TB beginnen verstandig is. Die krijg ik wel op, geloof me! :D

Geloof me die krijg je misschien wel vol, maar je iops zullen om te huilen zijn als je er 2000 tot 4000 klanten tegelijk wil opzetten die gemiddeld 1GB hd space hebben. Toch zeker als je maar 2GB ram hebt en je dus eigenlijk niks kunt cachen.

wdele
15/06/14, 10:40
Geloof me die krijg je misschien wel vol, maar je iops zullen om te huilen zijn als je er 2000 tot 4000 klanten tegelijk wil opzetten die gemiddeld 1GB hd space hebben. Toch zeker als je maar 2GB ram hebt en je dus eigenlijk niks kunt cachen.

Wat is iop?

EvanheckCreations
15/06/14, 11:10
Met LeaseWeb zelf heb ik goede ervaringen. Altijd snelle support, en ze zijn altijd bereikbaar. Daarnaast heb ik al een aantal jaar daar een aantal managed dedicated servers staan, welke (de meeste) tot nu toe een up-time hebben van 100%. Zeer aan te raden!

patrickekkel
15/06/14, 11:22
Wat is iop?

http://en.wikipedia.org/wiki/IOPS

SmilieBG
15/06/14, 12:02
wdele,

het zal misschien wat hard overkomen, maar het is uiteraard alleen maar goed bedoeld.

Uit je posts blijkt dat je niet al te veel ervaring hebt met hosting / servers. Door deze redenering door te trekken, zal het ook benodigde kennis van problemen troubleshooten / oplossen ook momenteel te kort schieten.
Het is leuk en aardig dat je iets zelfstandig op wilt zetten, echter naar mijn mening pak je het verkeerd.

Helaas werkt je eigen website op het moment niet, dus kan niet zien wat je van plan bent om aan de markt aan te bieden. Ik haal uit je posts dat je momenteel een (of meerdere VPS-en) huurt. Tevens is niet volledig duidelijk welke kant op wens je verder te gaan / te groeien.

Heb je als optie genomen om een reseller pakket ergens aan te schaffen? Wel te verstaan, volledig managed zou ik aanbevelen. Als dat eenmaal loopt en je maakt winst, zou ik dan kijken om ergens (kan je zelfs thuis doen op je eigen PC) een VPS op te zetten en met deze aan de slag te gaan (zonder klanten erop!). Kijken wat is wat, hoe het e.e.a. werkt, VPS belasten met gesimuleerde websites / bezoekers, problemen 'veroorzaken' en oplossen e.d. In al die tijd maak je alsnog winst op je reseller optie.

Dan, op bepaald moment zal je zelf ook voldoende zelfvertrouwen hebben om 'hogere' diensten aan te bieden - snellere websites, VPS-en e.d.

Dat zou mijn voorstel zijn. Zie reseller als een rent-a-car dient welke je runt. Alleen ga je niet zelf auto's onderhouden, maar dat besteed je uit aan de professionals. Dat is concept van reseller.

Succes!

wdele
15/06/14, 12:17
Bedankt voor je bericht.


wdele,
het zal misschien wat hard overkomen, maar het is uiteraard alleen maar goed bedoeld.


Snap ik ;)



Uit je posts blijkt dat je niet al te veel ervaring hebt met hosting / servers. Door deze redenering door te trekken, zal het ook benodigde kennis van problemen troubleshooten / oplossen ook momenteel te kort schieten.


Klanten verdienen een goede service en mensen die er écht verstand van hebben. Ikzelf ben al systeembeheerder vanaf mijn 5e dus verstand heb ik er wel vanaf ;)



Helaas werkt je eigen website op het moment niet, dus kan niet zien wat je van plan bent om aan de markt aan te bieden. Ik haal uit je posts dat je momenteel een (of meerdere VPS-en) huurt. Tevens is niet volledig duidelijk welke kant op wens je verder te gaan / te groeien.


Inderdaad, mensen gingen zich registreren op het forum terwijl ze hier geen toestemming voor kregen. Hierdoor heb ik de site even offline gezet totdat deze overgezet is op de server die ik ga kopen en het probleem is opgelost. Ik ga Shared Webhosting, File Hosting, domeinnamen en SSL certificaten aanbieden (laatste 2 via resellers).



Heb je als optie genomen om een reseller pakket ergens aan te schaffen? Wel te verstaan, volledig managed zou ik aanbevelen. Als dat eenmaal loopt en je maakt winst, zou ik dan kijken om ergens (kan je zelfs thuis doen op je eigen PC) een VPS op te zetten en met deze aan de slag te gaan (zonder klanten erop!). Kijken wat is wat, hoe het e.e.a. werkt, VPS belasten met gesimuleerde websites / bezoekers, problemen 'veroorzaken' en oplossen e.d. In al die tijd maak je alsnog winst op je reseller optie.


Ga ik niet doen, ik wil volledige macht hebben. Ik heb al een VPS voor persoonlijk gebruik met 11 websites dacht ik, die werkt prima.



Dan, op bepaald moment zal je zelf ook voldoende zelfvertrouwen hebben om 'hogere' diensten aan te bieden - snellere websites, VPS-en e.d.


Ik ga geen VPS'sen aanbieden. Ik weet niet of je hem kunt zien, maar



Dat zou mijn voorstel zijn. Zie reseller als een rent-a-car dient welke je runt. Alleen ga je niet zelf auto's onderhouden, maar dat besteed je uit aan de professionals. Dat is concept van reseller.


Ik zou geen hostingdiensten aanbieden als ik geen professional was :D



Succes!


Bedankt!

SmilieBG
15/06/14, 12:22
wdele, je moet het uiteraard zelf weten, niemand kan beoordelen wat jij allemaal wel of niet kan.
Het was meer algemeen advies - begin klein en hou ook controle over je groei zodat je niet in problemen komt.

Besef ook goed dat je eigen administratie (ook belasting technisch) in orde moet zijn en dat neemt ook behoorlijk tijd in beslag :(

wdele
15/06/14, 12:25
wdele, je moet het uiteraard zelf weten, niemand kan beoordelen wat jij allemaal wel of niet kan.
Het was meer algemeen advies - begin klein en hou ook controle over je groei zodat je niet in problemen komt.

Besef ook goed dat je eigen administratie (ook belasting technisch) in orde moet zijn en dat neemt ook behoorlijk tijd in beslag :(

Yeah! :)

Inderdaad, administratie is, ehh, niet leuk :(
Maar het zal wel moeten - en ik denk ook wel dat ik het er voor over heb!

mgielissen
15/06/14, 12:28
De specificaties van mijn huidige VPS zijn:

4 Intel Xeon processoren
2048MB RAM geheugen
Snelle I/O performance
100GB SAS hardeschijf
25000GB dataverkeer p/m

Club uit Eindhoven? ;)

wdele
15/06/14, 12:28
Club uit Eindhoven?

Ja Mario, Fxw.

Pantsy
15/06/14, 15:36
Ik zou zeggen.. ga langs de KVK en schrijf je in, vraag je btw nummer aan en wie weet bak je er wat van.

In het begin leek je goed op weg maar het lijkt een beetje af te dwalen, ik zie een mrknowitall langzaam voorbij trekken en dat kenmerkt meestal een persoon en wellicht zijn toekomstige bedrijf. Neem het advies wat je krijgt hier in je op, daar kom je een stuk verder mee. Een bedrijf runnen met 2 klanten kan iedereen, daarna word het een stuk lastiger, zeker de administratie en communicatie zijn zeer belangrijk (buiten de dienstverlening om).

wdele
15/06/14, 16:59
Ik zou zeggen.. ga langs de KVK en schrijf je in, vraag je btw nummer aan en wie weet bak je er wat van.

In het begin leek je goed op weg maar het lijkt een beetje af te dwalen, ik zie een mrknowitall langzaam voorbij trekken en dat kenmerkt meestal een persoon en wellicht zijn toekomstige bedrijf. Neem het advies wat je krijgt hier in je op, daar kom je een stuk verder mee. Een bedrijf runnen met 2 klanten kan iedereen, daarna word het een stuk lastiger, zeker de administratie en communicatie zijn zeer belangrijk (buiten de dienstverlening om).

Je hebt gelijk ;)

The-BosS
15/06/14, 17:44
Wat is iop?


Klanten verdienen een goede service en mensen die er écht verstand van hebben. Ikzelf ben al systeembeheerder vanaf mijn 5e dus verstand heb ik er wel vanaf ;)


Ik zou geen hostingdiensten aanbieden als ik geen professional was :D

Je zou het dan toch niet zeggen, je komt nu over als een automechanieker die niet weet wat een cilinder is.

wdele
15/06/14, 17:44
Je zou het dan toch niet zeggen, je komt nu over als een automechanieker die niet weet wat een cilinder is.

Iedereen moet nog leren.

The-BosS
15/06/14, 17:59
Iedereen moet nog leren.

Dat is waar, ik leer nog elke dag bij (deze ochtend zelf nog heel veel bijgeleerd, wel even in een heel andere sector dan ict), maar als professionele systeembeheerder sinds je 5de zou je toch moeten weten wat "iops" is want dat is basis, basis en nog eens basis kennis.

wdele
15/06/14, 18:01
Dat is waar, ik leer nog elke dag bij (deze ochtend zelf nog heel veel bijgeleerd, wel even in een heel andere sector dan ict), maar als professionele systeembeheerder sinds je 5de zou je toch moeten weten wat "iops" is want dat is basis, basis en nog eens basis kennis.

Ik was eerst vooral bezig met web development en web design en daarvoor had ik natuurlijk al wel Linux basiskennis nodig maar sinds een paar maanden ben ik veel meer bezig met systeembeheer.

t.bloo
15/06/14, 18:59
Heb niet veel RAM nodig, het is immers een web server

Als er iets geheugen vreet zijn het de webserver processen die in de startblokken staan om je bezoekers als de bliksem een script, plaatje of andere pagina voor te schotelen.


fixed that for you :)

Heb niet veel RAM nodig, het is immers een trage web server

Pantsy
15/06/14, 19:05
Je hebt gelijk ;)

Fijn om te lezen dat je het niet hebt begrepen. Mijn advies, ga lekker spelen met Linux/unix, sloop wat je slopen kan en probeer het te maken. Uiteraard eerst je middelbare school afmaken en dan een poging wagen om een eigen bedrijf te starten.

wdele
15/06/14, 19:16
Fijn om te lezen dat je het niet hebt begrepen. Mijn advies, ga lekker spelen met Linux/unix, sloop wat je slopen kan en probeer het te maken. Uiteraard eerst je middelbare school afmaken en dan een poging wagen om een eigen bedrijf te starten.

Spelen in de zandbak heb ik al genoeg gedaan. Bovendien heb ik al diverse bedrijven; Crafthost wordt er maar eentje van ;)

The-BosS
15/06/14, 19:51
Spelen in de zandbak heb ik al genoeg gedaan. Bovendien heb ik al diverse bedrijven; Crafthost wordt er maar eentje van ;)

En zo komen we dus aan de uitdrukking: "twaalf stielen en dertien ongelukken" of voor de Nederlanders de vertaling: "twaalf ambachten, dertien ongelukken" of "schoenmaker blijf bij je leest".

Ik heb totaal niets aan mensen die iets nieuw willen leren, integendeel, ik heb daar zelf respect voor (ik heb me vandaag ook inschreven voor enkele cursussen die rond september beginnen). Waar ik echter wel een hekel aan heb zijn mensen die gelijk welke sector willen verzieken met prutswerk omdat ze denken het warm water uit te vinden. Of dit nu in de ict, bouw of whatever is maakt niet uit, maar het valt wel op dat ieder jaar in bepaalde periodes er een wederkerend fenomeen is.

Om het even over je andere bedrijven te hebben, dat wist ik al voor je dit typte en ik ga je even de tip geven fix je eigen websites van het bedrijf dat al online is want ik kwam 16 php fouten tegen op een site met 4 lijnen tekst. Over de eigenlijke content van je ander bedrijf zullen we het maar niet hebben, maar moest ik dat als klant geleverd krijgen kom ik op slag grijs en valt erna me haar nog uit ook. Naast het feit dat je website niet eens voldoet aan de Nederlandse en Europese wetgeving.

wdele
15/06/14, 20:14
En zo komen we dus aan de uitdrukking: "twaalf stielen en dertien ongelukken" of voor de Nederlanders de vertaling: "twaalf ambachten, dertien ongelukken" of "schoenmaker blijf bij je leest".

Ik heb totaal niets aan mensen die iets nieuw willen leren, integendeel, ik heb daar zelf respect voor (ik heb me vandaag ook inschreven voor enkele cursussen die rond september beginnen). Waar ik echter wel een hekel aan heb zijn mensen die gelijk welke sector willen verzieken met prutswerk omdat ze denken het warm water uit te vinden. Of dit nu in de ict, bouw of whatever is maakt niet uit, maar het valt wel op dat ieder jaar in bepaalde periodes er een wederkerend fenomeen is.

Om het even over je andere bedrijven te hebben, dat wist ik al voor je dit typte en ik ga je even de tip geven fix je eigen websites van het bedrijf dat al online is want ik kwam 16 php fouten tegen op een site met 4 lijnen tekst. Over de eigenlijke content van je ander bedrijf zullen we het maar niet hebben, maar moest ik dat als klant geleverd krijgen kom ik op slag grijs en valt erna me haar nog uit ook. Naast het feit dat je website niet eens voldoet aan de Nederlandse en Europese wetgeving.

Prutswerk doe ik niet aan; ik heb genoeg expertise voor het beheren van een web server, anders zou ik hier ook niet aan beginnen.
16 PHP fouten op een site met 4 lijnen tekst? Welke is dat dan?
Nederlandse en Europese wetgeving? Voor wat?

The-BosS
15/06/14, 20:21
Prutswerk doe ik niet aan; ik heb genoeg expertise voor het beheren van een web server, anders zou ik hier ook niet aan beginnen.

Tja dat merken we hier volop.


16 PHP fouten op een site met 4 lijnen tekst? Welke is dat dan?

Dat mag je nu als professioneel webbeheerder/webscripter/webdesigner/sysadmin/... nu eens zelf gaan uitzoeken en oplossen naast je basis html fouten die je maakt.


Nederlandse en Europese wetgeving? Voor wat?

Of course, wetgeving wie heeft het nodig en wie moet er zich aan houden ->|.

wdele
15/06/14, 20:50
Tja dat merken we hier volop.



Dat mag je nu als professioneel webbeheerder/webscripter/webdesigner/sysadmin/... nu eens zelf gaan uitzoeken en oplossen naast je basis html fouten die je maakt.



Of course, wetgeving wie heeft het nodig en wie moet er zich aan houden ->|.

Doel je op crafthost.nl, de offline pagina? Die heb ik niet gemaakt hoor.

The-BosS
15/06/14, 20:58
Doel je op crafthost.nl, de offline pagina? Die heb ik niet gemaakt hoor.

Nee ik heb het over een andere pagina.

JSSL
15/06/14, 21:36
Prutswerk doe ik niet aan; ik heb genoeg expertise voor het beheren van een web server, anders zou ik hier ook niet aan beginnen.
16 PHP fouten op een site met 4 lijnen tekst? Welke is dat dan?
Nederlandse en Europese wetgeving? Voor wat?

Ik gok dat The-BosS doelt op crafteffect.nl. Afgezien van de php fouten, zijn er genoeg schrijffouten. Lees a.u.b. je eigen teksten na. Daarnaast ben je verplicht om o.a. de welbekende Cookiewet te volgen en alle andere wetgeving met betrekking tot het aanbieden van producten en diensten op het wereldwijde web.

wdele
15/06/14, 21:46
Ik gok dat The-BosS doelt op crafteffect.nl. Afgezien van de php fouten, zijn er genoeg schrijffouten. Lees a.u.b. je eigen teksten na. Daarnaast ben je verplicht om o.a. de welbekende Cookiewet te volgen en alle andere wetgeving met betrekking tot het aanbieden van producten en diensten op het wereldwijde web.

Kijk, daar heb ik wat aan! :)

Ik heb geen van de PHP zelf geschreven op crafteffect.nl. Dit is gewoon een standaard XenForo-installatie met wat add-ons zoals XenPorta.

Ik zie nergens schrijffouten.

Inderdaad. Aangezien ik niet meer zo heel actief ben met Crafteffect ben ik de cookie-wet zo'n beetje vergeten! :(
Bedankt dat je me er aan herinnert.

The-BosS
15/06/14, 23:58
Ik gok dat The-BosS doelt op crafteffect.nl. Afgezien van de php fouten, zijn er genoeg schrijffouten. Lees a.u.b. je eigen teksten na. Daarnaast ben je verplicht om o.a. de welbekende Cookiewet te volgen en alle andere wetgeving met betrekking tot het aanbieden van producten en diensten op het wereldwijde web.

Nee ik heb het ook niet over die website en de cookiewet, ik heb het over de fouten op de noc pagina van zijn andere bedrijf (als we het zo mogen noemen). Wat betreft de wetgeving heb ik het over het niet vermelden van de nodige contact gegevens zoals bedrijfsnaam, adres, telefoon (gsm), e-mail, bank gegevens, btw nummer, kvk, .... En de tal van basis html/css fouten (in totaal meer dan 800) zoals het vergeten van het openen van html tags met type/document verwijzing en/of het niet sluiten, javascript errors etc.

En om te weten over welk bedrijf ik het heb doe even een trace of nslookup en dan reserve lookup op het ip van de al vermelde website en dan kom je er wel achter ;).

t.bloo
16/06/14, 00:35
terug on-topic: als je 13 bent is een 3 jarig contract sowieso geen goede deal

uHost
16/06/14, 10:40
Aan de andere kant, als je 13 bent dan is geen enkel contract wat je tekent rechtsgeldig o.O

Rez
16/06/14, 10:51
als je al voor een core2duo gaat, begin dan vanaf de e6xxx serie...

sterker nog een beetje R200 met wat vlots er in kost je misschien 50-150 euro in aanschaf (op de disks na, en daarna nog de colo).

Rez
16/06/14, 11:10
jemig, zit niet op te letten, 2 pagina's verder alweer...

in het geval van je leeftijd zouden je ouders/voogden/partners dit moeten aanschaffen

wdele
16/06/14, 15:47
jemig, zit niet op te letten, 2 pagina's verder alweer...

in het geval van je leeftijd zouden je ouders/voogden/partners dit moeten aanschaffen

Weet ik :)

uHost
16/06/14, 17:03
Wow! Je bent dus echt minderjarig, ik dacht dat dat een grapje was. Mag ik je dan voorstellen om iets aan je attitude te doen? Vroeg of laat loop je tegen een betonnen muur aan, geloof me. Maar ja, op die leeftijd zal je het niet van me aannemen, we zien je wel weer over 20 jaar. Ik hoop voor je "klanten" dat zij ook weten met wie ze te maken hebben.

Mark17
16/06/14, 19:01
Aan de andere kant, als je 13 bent dan is geen enkel contract wat je tekent rechtsgeldig o.O

Als het maar gebruikelijk is als iemand van die leeftijd iets dergelijks voor dat bedrag afneemt dan kan het ook nog rechtsgeldig zijn ook.

wdele
17/06/14, 16:29
Wow! Je bent dus echt minderjarig, ik dacht dat dat een grapje was. Mag ik je dan voorstellen om iets aan je attitude te doen? Vroeg of laat loop je tegen een betonnen muur aan, geloof me. Maar ja, op die leeftijd zal je het niet van me aannemen, we zien je wel weer over 20 jaar. Ik hoop voor je "klanten" dat zij ook weten met wie ze te maken hebben.

Wat "klanten"?

wdele
17/06/14, 16:31
Als het maar gebruikelijk is als iemand van die leeftijd iets dergelijks voor dat bedrag afneemt dan kan het ook nog rechtsgeldig zijn ook.

Nee, gebruikelijk is het niet.

Rik
18/06/14, 01:36
Mag ik je dan voorstellen om iets aan je attitude te doen? Vroeg of laat loop je tegen een betonnen muur aan, geloof me.

Wou hem net uitnodigen... ;)

Wynand
21/06/14, 18:11
Spelen in de zandbak heb ik al genoeg gedaan. Bovendien heb ik al diverse bedrijven; Crafthost wordt er maar eentje van ;)
Doe jezelf een plezier en kies alvast een andere bedrijfs&domeinnaam, en begin er gewoon helemaal niet aan voor je 16+ bent. Klanten die deze thread tegenkomen wil je niet echt.
Weet waar je juridisch aan begint, en steek kapitaal in dingen die belangrijk zijn (materiaal waar je klanten op draaien, algemene voorwaarden (nee die schrijf je niet zelf)), denk na over wie je wat gaat lopen aanbieden aan welke prijs, wat jou meerwaarde gaat zijn tov. de rest.

Sinds je 5e bezig met systeembeheer (maar eigenlijk pas de laatste maanden en daarvoor web development en web design), nou nee.. Systeembeheer vs uitvissen hoe dingen werken en omzeep helpen zoals het hoort in het begin zijn twee heel verschillende dingen.. :lovewht:

wdele
21/06/14, 19:06
Wat is er mis met Crafthost? En ik begin eraan voordat ik 16 ben, heb genoeg had van die "adviezen" dat ik te oud ben, ik ga gewoon mijn gangetje want ik ben geen stomme peuter die er niks van weet. Ik weet waar ik juridisch aan begin, ik steek kapitaal in dingen die belangrijk zijn, ik weet dat je algemene voorwaarden niet zelf schrijft, je kan mooie voorbeelden halen van de KvK, ja ik weet waarom ik beter ben dan de rest... ik doe zoiets niet gewoon zomaar, net zoals elke ondernemer denk ik eerst goed na over het project.

Bovendien, ik ben bezig met systeembeheer, niet uitvissen hoe dingen werken en omzeep helpen zoals het hoort in het begin... ten tweede is dit niet "het begin".

Kan een admin nu a.u.b. mijn account en al mijn topics en posts verwijderen?

Wynand
21/06/14, 19:28
Wat is er mis met Crafthost?Niets, buiten dat je aardig lief gaat mogen kijken voor hier een thread verwijdert wordt en google de naam er snel genoeg gaat oppikken.

Bovendien, ik ben bezig met systeembeheer, niet uitvissen hoe dingen werken en omzeep helpen zoals het hoort in het begin... ten tweede is dit niet "het begin".'k Had het over op je 5de, lezen is ook een kunst.


Kan een admin nu a.u.b. mijn account en al mijn topics en posts verwijderen?Daarom dus..

Pantsy
21/06/14, 22:08
wdele, users/topics worden niet verwijderd. Ik neem aan dat je de algemene voorwaarden hebt gelezen van webhostingtalk.nl alvorens je lid werd? Je geeft zelf aan dat je alles goed voorbereid en dergelijke.

Maar goed, vandaar dus de eerdere tips van andere gebruikers en o.a. mijn commentaar.

wdele
21/06/14, 22:21
wdele, users/topics worden niet verwijderd. Ik neem aan dat je de algemene voorwaarden hebt gelezen van webhostingtalk.nl alvorens je lid werd? Je geeft zelf aan dat je alles goed voorbereid en dergelijke.

Maar goed, vandaar dus de eerdere tips van andere gebruikers en o.a. mijn commentaar.

Niemand leest algemene voorwaarden.

T. Verhaeg
21/06/14, 23:00
Niemand leest algemene voorwaarden.

Een reactie die een ondernemer waardig is, goed bezig :)

The-BosS
22/06/14, 00:12
Wat is er mis met Crafthost? En ik begin eraan voordat ik 16 ben, heb genoeg had van die "adviezen" dat ik te oud ben,
Te jong zul je bedoelen.


ik ga gewoon mijn gangetje want ik ben geen stomme peuter die er niks van weet.
Dat hebben we hier al gemerkt ja ->|


Ik weet waar ik juridisch aan begin,
Juist ja, daarom dat je al niet wist wat ik bedoelde met je andere website is niet eens volgens de Europese wetgeving.


ik steek kapitaal in dingen die belangrijk zijn,
Daarom dat je direct het goedkoopste van het goedkoopste wil hebben en je server met duizenden klanten wil oversellen.


ik weet dat je algemene voorwaarden niet zelf schrijft, je kan mooie voorbeelden halen van de KvK,
Gelukkig dan maar.


ja ik weet waarom ik beter ben dan de rest... ik doe zoiets niet gewoon zomaar, net zoals elke ondernemer denk ik eerst goed na over het project.
Ik zou zeggen werk nog wat verder aan je plan, want zoals je nu overkomt zou je er niet eens mee slagen moest je het voor een eindwerk gebruiken.


Bovendien, ik ben bezig met systeembeheer, niet uitvissen hoe dingen werken en omzeep helpen zoals het hoort in het begin... ten tweede is dit niet "het begin".
Ik hoop inderdaad dat dit niet "het begin" is, maar "het einde" van je plannen.


Kan een admin nu a.u.b. mijn account en al mijn topics en posts verwijderen?

Zoals Pantsy al geantwoord heeft zal dit niet gebeuren.


Niemand leest algemene voorwaarden.
Moesten het nu nog 3548 pagina's zijn zou ik zeggen: "ik kan er inkomen dat je niet alles gelezen hebt", maar in dit geval is het met moeite één pagina.

wdele
22/06/14, 10:21
Het is bij de wet bepaald dat het verwijderen van een account mogelijk moet zijn.

®on
22/06/14, 10:51
Mooi geweest; topic gaat dicht.
Wat betreft account verwijderen: 3 maal een VRA invullen en per post aan de opperbevelhebber sturen.