PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat als je domeinnamen-leverancier failliet gaat ?



ronaldvanhoeven
05/06/14, 20:47
Beste allemaal,
De meeste van ons hebben hun domeinnamen bij grote resellers ondergebracht. Voor de SIDN hoeven we denk ik niet bang te zijn. Maar wat als diegene waar je je .com, .be, .de en al die andere domeinnamen hebt geregistreerd failliet gaat? Wat gebeurt er dan?

Hoeveel zekerheid hebben we dat dat dan goed gaat? Wat moet je dan doen? Zijn er mensen die een plan B klaar hebben liggen?

Ben benieuwd naar jullie reacties,

Groet,

Ronald

Mark17
06/06/14, 00:49
Plan B voor SIDN (.nl) en DNSbe (.be) hebben we niet. Voor de overige extensies is er een plan B dat werkt zolang verhuizen nog mogelijk is op dat moment (zolang we auth codes kunnen krijgen en locks te verwijderen zijn kan het).

Overigens verwachten we geen problemen met onze leveranciers.

bibawa
06/06/14, 13:43
BE zijn het simpelst kan je eenvuodig via dns.be opvragen die auth codes.. zou allemaal zo moeten worden (en dat is niet omdat ik Belg ben :-) )

ronaldvanhoeven
06/06/14, 14:18
Het is moeilijk toe te geven voor een Hollander, (en bovendien voor een die aan de grens woont), maar die vlamingen hebben het af en toe inderdaad beter geregeld dan wij.

IT-worX
06/06/14, 14:21
roland : Vlamingen? De Walen hebben dat ook hoor ;)

The-BosS
06/06/14, 14:29
roland : Vlamingen? De Walen hebben dat ook hoor ;)

En de Brusselaars die het eigenlijk in handen hebben doen niet mee dan ;) (als we het even puur over gewesten hebben).

dennis0162
06/06/14, 14:37
.nl domeinnamen zijn bij geroyeerde en failliete registrars zonder verhuiscode weg te verhuizen.
Daarbij krijgt de houder een brief van SIDN, dat was het geval toen Zorin/Sander J. geroyeerd werd door SIDN.

Daarbij verwacht ik niet dat de resellers en/of ICANN,DNSbe,EURid etc. de domeinnamen direct op zwart zetten.

RichardVD
06/06/14, 17:32
Het ergste zijn die onvolledige brieven van SIDN die de klant terecht ongerust maakt. Hopelijk hebben ze nu er een reseller opgegeven kan worden de procedure aangepast voor deze domeinnamen. (Adviesraad en/of ISP Connect, werk aan de winkel! Als het zover is ben je te laat.)

Bij de .be domeinnamen ontvangt de houder de token en niet de reseller. Uit ervaring bij diverse bedrijfsovernames weet ik dat dit een tijdrovende klus is om die allemaal te verkrijgen.

Mark17
07/06/14, 17:39
BE zijn het simpelst kan je eenvuodig via dns.be opvragen die auth codes.. zou allemaal zo moeten worden (en dat is niet omdat ik Belg ben :-) )

Enige verbetering zou zijn als de "oude" registrar hem ook op kan vragen en via EPP kan ontvangen en niet enkel via het onveilige systeem wat ze email noemen. Een soort combinatie van de 2 gangbare methoden kom je dan op uit.

wdele
15/06/14, 09:11
<knip>
Overbodige posting.

jordi1206
23/06/14, 10:54
Alle registraties van een .nl staan bij SIDN, alle bedrijven die je een domein aanbieden registreren deze bij SIDN. Wanneer deze failliet gaat blijft je domein bestaan. Alleen zul je nog wat moeten regelen om deze weer in handen te krijgen!

Jelte
05/07/14, 11:28
Alle registraties van een .nl staan bij SIDN, alle bedrijven die je een domein aanbieden registreren deze bij SIDN. Wanneer deze failliet gaat blijft je domein bestaan. Alleen zul je nog wat moeten regelen om deze weer in handen te krijgen!

Bedoel je om de tokens te verkrijgen om deze te verhuizen naar een andere reseller?

De domeinnaam blijft inderdaad eigendom van de klant (die is immers de houder).

jordi1206
05/07/14, 14:02
Bedoel je om de tokens te verkrijgen om deze te verhuizen naar een andere reseller?

De domeinnaam blijft inderdaad eigendom van de klant (die is immers de houder).

Dat klopt ja, je kunt contact opnemen met SIDN om dan alsnog je token op te vragen.