PDA

Bekijk Volledige Versie : Spamcontrol wat gebruik jij ?



bibawa
26/05/14, 16:02
Ik was eens benieuwd wat jullie zoal gebruiken om spam de baas te kunnen. Wij maken hier gebruik van mailcleaner maar zijn er de laatste tijd minder en minder over te spreken, het laat ontzettend veel brol door.

Momenteel zijn we aan het zien naar een nette oplossing om alle uitgaande spam ook te scannen op spam.

Bart L
26/05/14, 16:09
Na jaren heel eigenwijs het zelf gedaan te hebben.. want alles onder controle e.d. kan ik 1 ding heel simpel melden.
Spamexperts...

Kunnen wij ons gewoon bezighouden met alles behalve Spam.

bibawa
26/05/14, 16:18
Ben daar nu ook naar aan het zien, gebruik je de local cloud of hosted bij jezelf ?

TotallyHosted
26/05/14, 16:21
Wij hebben een tijd lang DefenderMX en daarna BarricadeMX gebruikt, lokaal draaiend op een eigen server. Zijn inmiddels overgestapt naar SpamExperts via OpenProvider, de hosted-variant. Bevalt prima!

Bart L
26/05/14, 16:22
Hosted bij hun (het aantal MXjes wat hun hebben draaien, heb ik niet voor dat geld), niks whitelabel e.d. vind het prima uitlegbaar bij een klant dat de spam diensten extern worden ingekocht. Is hun core immmers.

bibawa
26/05/14, 16:25
maar dat is dan enkel inbound? Als ik het outbound vergelijk dan zijn de prijsverschillen tussen hosted en local cloud toch wel aardig.

Bart L
26/05/14, 16:27
Outbound verkopen wij als extra dienst, 90% inbound.

bibawa
26/05/14, 20:53
Heb hier vooral interesse in het outbound gebeuren om spam runs op servers af te blokken en op te vangen..

Net een trial accountje aangemaakt, ziet er wel goed uit

Mark17
26/05/14, 21:17
Momenteel zijn we aan het zien naar een nette oplossing om alle uitgaande spam ook te scannen op spam.

Als ik weet dat het spam is dan is het vrij simpel -> bounce (bij uitgaand en verzonden met een afzender met de mail bij ons, anders een hold en eventueel zelfs een /dev/null).

Inkomend: 99% via spamexperts
Uitgaand: 0% via spamexperts (zit met 1 server die ik er wel overheen wil gooien)

Uitgaand gaat nu via een zelf ingericht systeem, meeste uitgaande spam wordt volgens mij niet gepakt door de gebruikte content scanners maar door de rate limiting. Voor sommige dingen staat deze mogelijk een beetje te agressief en dan is het handmatig vrijgeven zo gedaan (mail gaat op HOLD, het geeft geen BOUNCE).

Icheb
27/05/14, 23:01
Voor de outbound hebben we zelf op basis van MailScanner met Postfix een systeem ontwikkeld. Met dit systeem, en wat custom scripts, zien we een spamrun binnenkomen op het moment dat dit hier binnenkomt, en kunnen we de handel makkelijk blokkeren.
Inbound zijn we nog mee bezig, maar dit zal een betaald systeem worden, of een eigen ontwikkeld systeem op basis van MailCleaner.

Ik vind het opvallend dat zo weinig partijen eigenlijk bezig zijn met outbound spam filtering. Want dit is toch een handige dienst, en op die manier hoef je op veel minder plaatsen enorm goede RBL check monitoring te plaatsen ;-).

ronaldvanhoeven
01/06/14, 22:59
Ook wij gebruiken Spamexpert

Bobo123
02/06/14, 17:06
Spamexperts via Ictsense

patrickekkel
02/06/14, 17:56
@ts,

Zoals velen hier al zeggen is Spamexperts de koploper met deze dienst.
Er zijn zat bedrijven waar je het gunstig kan inkopen zoals bijvoorbeeld mijndomeinreseller
Het is betaalbaar en goed.
Voor die prijs wil je echt zelf geen server hebben draaien voor spam filtering.

Bijkomend voordeel Dreas van spamexperts is ook actief op dit forum

bibawa
02/06/14, 19:44
Inbound zijn we nu ook spamexperts aan het testen en het ding werkt inderdaad wel goed..
Outbound zijn we een test bezig met Spamwall, spamexperts was hiervoor te duur (om alle shared hosting servers daarover te zetten) aangezien je dat per domein licencieert..

Spamwall werkt ook wel effectief moet ik zeggen, de eerste spamrun is toch succesvol gestopt ;-)

Bart L
02/06/14, 19:56
Ik zie inderdaad mooie prijzen bij SafeRoute. Ook maar eens kijken of die 129/299 versie wat voor ons is.

bibawa
02/06/14, 20:12
Bart L: indien interesse contacteer me even voor betere prijzen ;-)

Bart L
02/06/14, 20:17
Dank, eerst de trial maar eens op de todo zetten ;)

Mark17
03/06/14, 10:14
Bart L: graag hoor ik de ervaringen.