PDA

Bekijk Volledige Versie : cPanel naar DirectAdmin migratie



MKB Webhoster
15/05/14, 22:13
Hey

Wij hebben een kleine partij opgekocht die aan cPanel hosting doet. Aangezien wij liever bij DirectAdmin blijven (zeker met een kleinere aankoop 20 klanten) zouden we graag alle klanten migreren naar DirectAdmin omgeving.

Is er iemand die een handige tool kent of eventueel een "juiste" tutorial hoe dit het makkelijkst en best aan te pakken is?

DutchTSE
15/05/14, 22:33
Gebruik google eens... "Cpanel to Directadmin migration"

Spyder01
15/05/14, 22:36
Op het Directadmin forum heeft iemand daar een paar jaar terug een script voor geplaatst. Geen idee of die nog werkt.

Jesperw
15/05/14, 22:54
Ja, die werkt nog prima. In de basis is de structuur niet veranderd, dus geen probleem. Overigens is een cPanel naar DA migratie relatief simpel in tegenstelling tot bijvoorbeeld Plesk (door paden, naamgeving van DB's). Valt in een uurtje te scripten.

Mark17
15/05/14, 23:17
Ja, die werkt nog prima. In de basis is de structuur niet veranderd, dus geen probleem. Overigens is een cPanel naar DA migratie relatief simpel in tegenstelling tot bijvoorbeeld Plesk (door paden, naamgeving van DB's). Valt in een uurtje te scripten.

Ervaring leert dat Plesk -> DirectAdmin goed te doen is (iets met wachtwoorden die plaintekst in een database staan bij bepaalde instellingen/versies...).

frajaweb
16/05/14, 00:26
Beide zijn relatief eenvoudig te migreren. Plesk geeft alle wachtwoord plain mee in een backup. Cpanel zijn een aantal scripts voor beschikbaar.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van webhostingtalk

TotallyHosted
16/05/14, 10:05
DirectAdmin heeft een aantal beperkingen, waardoor het vanaf Plesk niet gaat. En ik vermoed vanaf Cpanel ook niet.

Stel ik heb een site 'migratie.nl' met een database 'migratie'. Naast dat het path gaat afwijken (/var/www/vhosts/migratie.nl/httpdocs VS /home/migratie/domains/migratie.nl/public_html) is het onmogelijk om in DirectAdmin de juiste database aan te maken (migratie_migratie i.p.v. migratie bijv.). Je zult dus wijzigingen in sites met databases moeten gaan maken om dit te corrigeren. Niet echt prettig voor jou of voor je klanten.

Hoe dit met Cpanel zit, weet ik helaas niet.

Spyder01
16/05/14, 10:14
Het gaat hier over cPanel naar DirectAdmin en dat werkt gewoon. Zoals Jesper aangeeft werkt het script dat op het forum van DA zweeft nog steeds. Dit heb ik zojuist getest en dit werkt zonder noemenswaardige problemen :)

dennis0162
16/05/14, 10:35
Werkt gewoon inderdaad, 2 jaar geleden nog gebruikt om een server om te zetten.
Er zit wel 1 bug in, volgens mij werden forwarders of catch-all mailadressen niet aangemaakt.

MKB Webhoster
16/05/14, 13:32
Op het Directadmin forum heeft iemand daar een paar jaar terug een script voor geplaatst. Geen idee of die nog werkt.

Bedankt!

Gevonden en werkt inderdaad nog!

Ramon Fincken
16/05/14, 14:21
Bedankt!

Gevonden en werkt inderdaad nog!

deel met ons deel met ons! (de link dus)

Spyder01
16/05/14, 16:39
deel met ons deel met ons! (de link dus)

http://forum.directadmin.com/showthread.php?t=2247

Eerste bericht, maar had je natuurlijk zelf ook kunnen vinden. Eerste hit op Google namelijk ;)

bibawa
16/05/14, 19:12
Als er iemand een script heeft die het andersom doet directadmin > cpanel dat zou hier wel welkom zijn..

Begrijp niet dat iedereen directadmin wil, - zal wel aan mij liggen ;-) -

Pantsy
16/05/14, 20:58
bibawa... dat is ingebakken bij cPanel ;)

Login op WHM, transfers in linker menu en kies één van de transfer opties, kies de eerste en je ziet een dropdown menu van control panels. Selecteer DA en dan plukt alles er zo vanaf.

Ben het met je eens, je klanten downgraden is not done =)

bibawa
16/05/14, 21:56
Had me laten vertellen dat dat niet goed werkte..
Hier nog een directadmin server die meer zorgen nodig heeft dan al de rest, misschien maar eens proberen ;-)

Pantsy
17/05/14, 00:04
Als het niet werkt > cpanel support en ze kunnen je meestal een fix geven van wat er niet zou mogen werken na de migratie.

Erik H.
17/05/14, 02:52
Mijn ervaring met het genoemde script is dat als de klant meerdere domeinen heeft op 1 pakket hij maar 1 domein overzet en de 2e (en 3e en 4e etc) leeg zijn.

Bart L
17/05/14, 06:19
Klopt, en mail forwarders en DNS gaat niet altijd goed


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

Ramon Fincken
19/05/14, 15:59
Mijn ervaring met het genoemde script is dat als de klant meerdere domeinen heeft op 1 pakket hij maar 1 domein overzet en de 2e (en 3e en 4e etc) leeg zijn.

ik vind dat ook een hele stomme opzet IMO
meerdere sites met domeinen op 1 pakket dus, backups zijn lastig, onderhoud is zeer foutgevoelig

Erik H.
19/05/14, 20:55
ik vind dat ook een hele stomme opzet IMO
meerdere sites met domeinen op 1 pakket dus, backups zijn lastig, onderhoud is zeer foutgevoelig

Tja ik verzin het ook niet natuurlijk ;-) En het kan handig zijn om bepaalde dingen samen te brengen in 1 account, zeker als het om niet al te veel data gaat, databases delen etc.

En ja ik ken ook mensen die 800 sites onder het admin account hangen, laat mijn mening daarover maar even in het midden.

Mark17
19/05/14, 23:18
ik vind dat ook een hele stomme opzet IMO
meerdere sites met domeinen op 1 pakket dus, backups zijn lastig, onderhoud is zeer foutgevoelig

Verschillende accounts die dezelfde database gebruiken geeft eerder problemen. Backups heb ik verder ook nog nooit problemen hiermee gezien (maar ik heb met name DA/r1soft backups gezien), migratie scripts kunnen er niet altijd mee om gaan.