PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen met DigitalOcean en RamNode?



Eddie
15/05/14, 10:30
Hallo,

Sinds een paar jaar gebruik ik naar tevredenheid VPS hosting. Ik zou nu, met name vanwege snelheid, over willen stappen op (betaalbare) SSD VPS hosting. Na wat onderzoek ben ik uitgekomen bij twee partijen.
DigitalOcean en RamNode. Beide hebben SSD VPS'en, servers in Nederland, goede reviews (internationaal) en zijn erg goedkoop. Nu zie ik echter weinig ervaringen van Nederlanders met deze partijen. Heeft één van de mensen hier ervaring met DigitalOcean of RamNode?

Om beide te vergelijken, de 1GB RAM pakketten

RamNode (OpenVZ)
Ram: 1GB
SSD HD: 60GB
Uptime: 99,9%
Traffic: 3TB
CPU: 3,3Ghz (4 cores)
Netwerk: 1Gbit
Prijs: $15/maand

DigitalOcean
Ram: 1GB
SSD HD: 30GB
Uptime: 99,99%
Traffic: 2TB
CPU: 2 tot 3Ghz (1 cores)
Netwerk: 1Gbit
Prijs: $10/maand

Oftewel, beide ontlopen elkaar niet veel. Enkel op CPU gebied zit een vrij groot verschil. Echter, de vraag blijft staan. Elke partij zal ik kiezen?
Indien er ervaringen zijn met één van beide partijen hoop ik dat jullie deze willen delen.

golden
15/05/14, 11:25
Persoonlijk geen ervaring met een van deze partijen. Echter ga ik er vanuit (en zeker de eerste) dat het hier beide openVZ vpsen betreffen.

Ik zou daar hoe dan ook niet voor gaan aangezien je een gedeelde kernel hebt ipv een eigen. Kan met sommige software nog een beetje tegenwerken.

Met KVM, VMware, XEN en vast nog een paar beschik je over je volledig eigen installatie wat de vps in mijn ogen een stuk stabieler maakt en de back-ups een stuk betrouwbaarder zijn.

Pnin.
15/05/14, 11:34
Geen ervaring met RamNode. DigitalOcean maakt overigens gebruik van KVM. Als je het (S)KVM-pakket van RamNode erbij pakt (appels-appels), zit je op $24 i.p.v. $15. 4 cores voor die prijs vind ik alsnog erg veel, maar dat terzijde. DigitalOcean kan ik je in ieder geval aanraden. Prestaties en uptime zijn goed, support nauwelijks nodig gehad, maar ze reageren vlot. Er zwerft waarschijnlijk nog wel ergens een coupon rond waarmee je ze gratis kunt proberen.

avanmessen
15/05/14, 11:34
Zou interessant zijn om de snelheid te vergelijken met je huidige oplossing eerst ?
Een paar dd testjes uitvoeren op een test VPS ? De meeste providers hebben hier
geen probleem mee. Of is de permormantie zo slecht ?

PimEffting
15/05/14, 12:54
Je kan nog steeds 4 cores hebben en alsnog het totaal op 3,3 GHz limiteren met OpenVZ. Of je dan wat hebt aan de vier cores...
Meestal is CPU niet echt een probleem, maar eerder geheugen en/of IOPS (en/of IO latency).
Verder is een belangrijke vraag in welke mate ze oversellen en wie je "buren" zijn op de hardware.

Eddie
15/05/14, 14:51
Bedankt voor jullie reacties!
golden. Mijn kennis van de OpenVZ en KVM virtualisatietechnieken is beperkt. In mijn geval (LAMP en wat Wordpress sites) houd ik er niet echt rekening mee. Is het niet zo dat KVM ietsje trager is t.o.v. OpenVZ (dat meen ik ergens gelezen te hebben).
Pnin. Dank je voor het delen van je ervaring met DigitalOcean. Wat is jouw ervaring met de Droplets? Hoeveel kan je er op een server zetten? En dat is zonder bijbetaling, neem ik aan gezien het op dezelfde VPS is?
avanmessen. De huidige hoster is niet geheel naar mijn tevredenheid. Regelmatig (aangekondigd) onderhoud. Daarbij heb ik een nog wat nare smaak in mijn mond van diverse problemen met de storageservers in het verleden waardoor regelmatig downtime was.
PimEffting. Mijn buren op de hardware. Ik ga er voor het gemak vanuit dat dit van weinig invloed is. Het is echter geen shared hosting omgeving. Bij goede virtualisatie zou mijn VPS niet teveel nadelig beinvloed moeten worden door 'buren'. Desalniettemin hoop ik dat iemand dit uit ervaring met DigitalOcean en RamNode kan bevestigen. :)

golden
15/05/14, 14:54
Bedankt voor jullie reacties!
golden. Mijn kennis van de OpenVZ en KVM virtualisatietechnieken is beperkt. In mijn geval (LAMP en wat Wordpress sites) houd ik er niet echt rekening mee. Is het niet zo dat KVM ietsje trager is t.o.v. OpenVZ (dat meen ik ergens gelezen te hebben).


Dat verschil merk je eigenlijk niet wanneer de hardware een beetje deugt. Nadeel van openVZ is dat een VPS van iemand anders in staat is om jouw VPS onderuit te trekken. Bij KVM lukt dit je niet zomaar als er niet overboekt word.

Pnin.
15/05/14, 14:56
Wat is jouw ervaring met de Droplets? Hoeveel kan je er op een server zetten? En dat is zonder bijbetaling, neem ik aan gezien het op dezelfde VPS is?
Eén droplet is één virtuele server (VPS), net als bij RamNode en de meeste andere providers. Je bestelt dus niet een 'container' voor een of meerdere droplets.

Overigens zul je aan de kleinste droplet ook wel genoeg hebben voor een eenvoudige LAMP stack, tenzij je WordPress-sites erg populair zijn.

TotallyHosted
15/05/14, 15:16
Dat verschil merk je eigenlijk niet wanneer de hardware een beetje deugt. Nadeel van openVZ is dat een VPS van iemand anders in staat is om jouw VPS onderuit te trekken. Bij KVM lukt dit je niet zomaar als er niet overboekt word.
Dat ligt er echt aan hoe het ingesteld wordt. Wij doen ook niet aan overboeking. Er lopen wel eens VPS'en vast doordat zij out-of-resources zijn, maar de hoofdnode blijft gewoon draaien en iedereen heeft z'n eigen gegarandeerde resources nog.

WeServIT
15/05/14, 15:35
Volgens mij kun je met RamNode niet echt verkeerd gaan. Ze hebben al een aantal keren de LEB provider contest gewonnen (http://lowendbox.com/tag/top-providers/)
Als je budget het toelaat zou ik voor KVM gaan. OpenVZ is een container en niet echt een Virtual Private Server. OpenVZ wordt vaak oversold zoals al eerder vermeld, bij KVM is dit ook wel mogelijk, maar lang niet zo makkelijk als OpenVZ.
Digital Occean is ook niks mis mee, houd er wel rekening mee dat hun het als Cloud adverteren, maar het gewoon op lokale servers draaien zonder failover.
Heb je al op het internet gekeken naar discount coupons? Via deze link krijg je bijvoorbeeld 35% korting: http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=1374141&highlight=RamNode

Succes!

Ahmed
15/05/14, 16:55
Ik gebruik een droplet bij Digital Ocean als NS3. Prijzen zijn fijn, 'support' (via ticket) is redelijk snel. Gebeuren af en toe wel onverklaarbare zaken; zoals dat het restarten van een VPS 20 minuten duurt...

Hostinger
16/05/14, 15:19
Ik zit nu ook al een tijdje bij DigitalOcean en ik kan nergens over klagen. Uptime is goed (99.99% maken ze waar), storage is vlot (hoewel ze in sommige gevallen trager zijn dan een provider met goede HDD's dus laat je niet verleiden door de term SSD), netwerk is rap (600Mbit/s moet wel lukken) en de support laat weinig te wensen over. Een van de beste providers in deze prijsklasse.

Over Ramnode hoor ik vooral goede ervaringen, maar ik ben voor eigen gebruik geen fan van OVZ en hun KVM VPS kosten al een stuk meer geld.

DJSmiley
16/05/14, 21:54
Ik heb sinds enkele maanden een VPSje draaien bij Ramnode. Tot nu toe eigenlijk niets over te klagen. Maar goed, ik heb de goedkoopste, en met coupon was ik $16 kwijt voor 1 jaar

Maar echt load heeft ie niet, ding is alleen DNS en SNIproxy voor mij en een paar vrienden. Ik heb (dus) een US-based bak, zodat ik Netflix USA, Hulu, NBC, ABC enz kan kijken.

Eddie
18/05/14, 13:58
Bedankt voor alle reacties!

Ik ben om. Waar ik eerst geen voorkeur had bij OpenVZ of KVM zal ik gaan voor KVM. DigitalOcean is dan ineens een stuk goedkoper. Zelfs met een promotiecode van 40% bij RamNode is dat het geval (SRSLY40). In dat geval is het $10 vs $14,40.

Ik zal dus een DigitalOcean server registreren en dan lekker aanmodderen met wat sites.