PDA

Bekijk Volledige Versie : Documentatie Delen



Dutchboy
14/05/14, 12:48
Ik ben benieuwd hoe jullie als bedrijven het hebben geregeld om documentatie met je medewerkers
te delen. Maken jullie hier gebruik voor van google drive of hebben jullie andere software wat jullie hier
bijvoorbeeld voor gebruiken.

magentohosting
14/05/14, 13:11
Wij hebben hier het e.e.a. staan in een knowledge base. Dit zijn vooral de kleinere dingen. Uitgebreidere zaken, brainstorms, etc. doen we vooral met Google Drive omdat we daar ook direct in kunnen samenwerken. Met een bureau hier uit de buurt hebben we een gedeelde Drive map waarin we zo nu en dan samenwerken.

Marin
14/05/14, 13:24
wij hebben al jaren Mediawiki waar we procedures in opslaan

Kay van Aarssen
14/05/14, 13:53
Sowieso geen google drive of dropbox als het niet beveiligd is.

We hebben zelf gewoon netwerk shares en Synology cloud station.
Zo hebben we ten minste alles zelf in beheer.


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

Dutchboy
14/05/14, 14:08
Oke ik zie dus dat er verschillende mogelijkheden zijn. Wat ik persoonlijk zelf belangrijk vind is dat het in eigenbeheer
gehouden kan worden.

TotallyHosted
14/05/14, 15:16
Wij gebruiken ook al jaren MediaWiki. Inmiddels een flink pak geworden, elke softwareinstallatie wordt gedocumenteerd. We grappen er wel eens over om het in boekvorm uit te gaan brengen ;)

Skredd
14/05/14, 15:24
Wij gebruiken ook al jaren MediaWiki. Inmiddels een flink pak geworden, elke softwareinstallatie wordt gedocumenteerd. We grappen er wel eens over om het in boekvorm uit te gaan brengen ;)

Haha, dan is MediaWiki wel weer handig: http://www.mediawiki.org/w/index.php?title=Special:Book&bookcmd=book_creator&referer=MediaWiki

vDong
14/05/14, 16:51
Een combinatie tussen wiki en svn
Sommige dingen zijn meer geschikt voor wiki en sommige dingen meer voor svn.

Mark17
14/05/14, 19:39
Wij gebruiken sparkleshare icm gitlab en unison. De eerste is beter geschikt voor kleinere hoeveelheden data (paar honderd MB tot een paar GB), unison gaat echter ook goed om met meerdere GB's aan data.

ronaldvanhoeven
14/05/14, 20:34
Wij hebben een eigen klantenbeheer / facturatie systeem gebouwd waar wij ook veel andere informatie in kwijt kunnen. Verder gebruiken ook nog steeds ouderwets papier. Gewoon een ordner op bureau. Voor sommige (tijdelijke) zaken gebruiken we af en toe Dropbox, maar dit heel spaarzaam omdat ik het gewoonweg niet vertrouw.