PDA

Bekijk Volledige Versie : Klein Hostingbedrijf beginnen



tigob
25/04/14, 15:09
Titel zegt het al...
Ik wil een klein bedrijfje beginnen maar heeft iemand ook een "CMS" om te bestellen? dat je na betalen een account wordt gemaakt voor Multicraft?

Mvg Tigob

Mark17
25/04/14, 15:23
Kijk bv eens naar WHMCS welke het bestellen, factureren en betaal gedeelte goed geregeld heeft. Tevens zijn hier veel koppelingen voor beschikbaar met payment service providers en is er mogelijk (niet gecontroleerd) ook een module voor Multicraft beschikbaar (en anders is deze waarschijnlijk wel te maken).

Smashmint
25/04/14, 15:36
Kijk bv eens naar WHMCS welke het bestellen, factureren en betaal gedeelte goed geregeld heeft. Tevens zijn hier veel koppelingen voor beschikbaar met payment service providers en is er mogelijk (niet gecontroleerd) ook een module voor Multicraft beschikbaar (en anders is deze waarschijnlijk wel te maken).

Er is inderdaad een Multicraft module voor WHMCS beschikbaar, voor meer info zie: http://multicraft.org/site/docs?view=whmcs

golden
25/04/14, 15:38
Hey Tigob,

Dat je een bedrijfje wilt beginnen helemaal top! Ik hou zelf wel van ondernemers. Echter zijn er vele te vinden op het internet en mis ik een beetje de initiatief en moeite van jouw kant.
Wat heb je al gedaan om er een te vinden? Wat ben je tegengekomen? Enz.

Maar alsnog laat je niet ontmoedigen maar ga wel eerst bekijken hoe je je kan onderscheiden.

tigob
25/04/14, 18:07
Allemaal hartstikke bedankt :) ik ben nu bezig
ohja EDIT: golden heb veel zitten zoeken over webhosting beginnen enz... toen kwam ik deze site tegen :) helemaal toppie!

Mvg Tigob

P.S welke moet ik downloaden

tigob
25/04/14, 18:27
Laat maar dacht dat het op de pagina stond 0_o

tigob
25/04/14, 18:30
Weet iemand trouwens ook een manier om domeinen te registeren zonder ze te kopen...?

The-BosS
25/04/14, 18:41
Weet iemand trouwens ook een manier om domeinen te registeren zonder ze te kopen...?

Ten eerste koop je geen domein maar huur je dat (wettelijk gezien) en ten tweede waarom zou je dat willen, het is nu niet alsof het op die maximaal € 10,- (of zelf € 100,-) komt.

tigob
25/04/14, 19:15
Ik bedoel dat je je domein kunt registreren op de site... maar hoe kan de site die automatisch "activeren"

tigob
25/04/14, 19:20
Oftewel dat ik ze registreer maar how to do that?

cfmweb
25/04/14, 20:30
:facepalm:

(Nee, lief zijn voor beginners Chriske, foei)

Domeinnamen worden veelal geregistreerd via een tussenpersoon, zeker als je zelf net begint. Vaak bieden deze bedrijven ook een API waarmee het mogelijk wordt gemaakt om via bepaalde scripts in je website automatisch domeinen te registreren.

Er is echter geen kant en klare oplossing voor, zeker niet gratis. Je komt dan toch al gauw bij een systeem als WHMCS of Wefact uit.

tigob
25/04/14, 20:56
Heb ik net gekocht :)

- - - Updated - - -

Yeey :)

tigob
25/04/14, 21:09
Ze zeggen van type: set on Multicraft maar dat zie ik er niet tussen staan...

cfmweb
25/04/14, 21:18
Aangezien je niet verteld wat je hebt gekocht een algemeen advies:

F1, helpfunctie, supportforum van de applicatie, helpdesk van de applicatie, Google enz.

GIMservices
25/04/14, 21:53
@tgib
Kijk eens bij oxxa.com of transip voor domeinregistratie.
Hier kan je deze inkopen als je reseller word en kun je ze (tegen hoger tarief) weer door verkopen.


Groet!

tigob
25/04/14, 21:56
Ik heb WHMCS gekocht maar bij type staat er geen multicraft tussen
screen:11526

Mvg Tigob

Mark17
25/04/14, 22:22
Ik heb WHMCS gekocht Screen van wat ik bedoel:11528

Mvg tigob

Kijk even naar de link die Smashmint heeft gegeven, daar staat de oplossing in.

tigob
25/04/14, 22:39
Oke ik snap het maar wat moet ik i.d folder multicraft zetten hele argief of een .php bestand zoals in allemaal...

Smashmint
25/04/14, 23:04
Oke ik snap het maar wat moet ik i.d folder multicraft zetten hele argief of een .php bestand zoals in allemaal...


Place the contents of the archive you have received in your WHMCS installation directory under "modules/servers"
Enable the Multicraft API under "Settings"-"Panel Configuration" in your Multicraft panel.
Create an API key for a user with superuser privileges by going to the user profile and clicking on "Generate API key" in the menu to the left.

tigob
26/04/14, 09:24
Dan doet hij het niet...

NibeP
26/04/14, 11:44
Welke foutmelding krijg je?

tigob
26/04/14, 16:35
deze : 11529

Mijn configs:
server: 11530

Product zelf:
11531

Mvg tigob

Axel Polfliet
26/04/14, 17:05
No suitable daemons found, of te wel de server waarmee je probeert te verbinden bevat niet de nodige daemon voor het gebruik van deze module. Controleer of de daemon goed draait op de server waarmee je probeert te verbinden en ga er niet vanuit dat alles voor je wordt voorgekauwd (http://www.multicraft.org/site/docs?view=troubleshooting).

Kom je er niet uit dan kan je altijd nog wat eigen initiatief nemen en contact opnemen met Multicraft, als ondernemer kan je niet verwachten dat wij al het werk voor je gaan doen. Om geld te verdienen zal je daadwerkelijk wat werk moeten verzetten, succes.

NibeP
27/04/14, 00:19
Ik zie dat je IP-adres komma's bevat en een verkeerde grootte heeft. Heb je eigenlijk wel een server voor de Minecraft servers?

tigob
27/04/14, 10:07
Ja ik heb een server daarvoor ja maar je moest (staat op MultiCraft site) DeamonID,IP

Wouter-Ospito
30/04/14, 16:41
Hoe weet je zeker dat de daemon draait op de server?
Firewall die iets blokt?
IP-adres is dus in formaat xxx.xxx.xxx.xxx en niet xxx,xxx,xxx,xxx ingesteld en is een geldig IP-adres?

Ik zou overigens nog maar eens heroverwegen of je op dit moment wel hostingdiensten aan klanten moet willen aanbieden, dat schept behoorlijk wat verplichtingen en de basis kennis ontbreekt op dit moment overduidelijk. Ga eerst eens een tijdje ervaring opdoen en spelen met de techniek, daarna kan je er nog eens over nadenken.

Magus
07/05/14, 12:45
Hou er ook rekening mee dat je een kvk inschrijving en btw nummer nodig zult hebben als je aan derden gaat verkopen/verhuren. voor de btw afdracht kun je dan kiezen of je dat jaarlijks, per kwartaal of per maand gaat doen.

vDong
07/05/14, 17:25
Hou er ook rekening mee dat je een kvk inschrijving en btw nummer nodig zult hebben als je aan derden gaat verkopen/verhuren. voor de btw afdracht kun je dan kiezen of je dat jaarlijks, per kwartaal of per maand gaat doen.
Hoe kom je erbij dat je mag kiezen? Ik kreeg gewoon een brief dat de belastingsdienst besloten had met welke frequentie ik omzet belasting moet opgeven(afdragen)

Stewie
07/05/14, 18:23
Hoe kom je erbij dat je mag kiezen? Ik kreeg gewoon een brief dat de belastingsdienst besloten had met welke frequentie ik omzet belasting moet opgeven(afdragen)

Je hebt een keuze: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aangifte_doen_en_betalen/btw_aangifte_doen/aangiftetijdvak

vDong
07/05/14, 18:35
Je hebt een keuze: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aangifte_doen_en_betalen/btw_aangifte_doen/aangiftetijdvak

Daar staat inderdaad dat ik (en met mij vrijwel iedereen) niet mag kiezen om per jaar aangifte te doen. Ik wist eigenlijk om heel eerlijk te zeggen niet dat iedereen mag kiezen voor elke maand (waarom je dat zou willen....is mij een raadsel)

Stewie
07/05/14, 18:37
Er zijn hardware leveranciers en distributeurs die veel BTW netto terugkrijgen ipv afdragen. Als je dan elke maand aangifte doet is je voorfinanciering van die BTW veel korter.

Bart L
07/05/14, 19:25
De clubs die er een potje van maken qua aangifte staan zelfs "verplicht" op elke maand.

Magus
08/05/14, 10:12
in voorkomende gevallen zul je wellicht niet kunnen kiezen, en de belastingdienst doet inderdaad bij aanvang een soort van voorstel. In de meeste gevallen zul je wel een keuze hebben

xentos
03/06/14, 13:42
Standaard is dit normaliter 3 maanden. Elk jaar is niet aan te raden omdat er dan teveel verschoven wordt en je uiteindelijk in de problemen kan komen daardoor. Beter kort maar veilig dan laat en problemen krijgen.

Uiteraard, hebben ze voordelen en nadelen. Ik denk dat elke 3 maanden een goede periode is.