PDA

Bekijk Volledige Versie : Home Cinema Set-up vraag



NDIS
12/04/14, 16:31
Hallo mensen,

Wij zijn bezig met het aankopen van een woning.

Nu ben ik alvast aan het uitzoeken Wat de ideale opstelling is voor het homecinema systeem.
Maar ik kan nergens echt een duidelijke opstelling voor een 5.1 opstelling op het internet vinden.

Weet iemand hier wat van? Of waar ik deze informatie kan vinden?


mvg,

Daniel

BsHosting
12/04/14, 16:59
Hangt van de kamer zelf af.
Ik zou kiezen als je een vierkante kamer hebt 2 voor 2 achter en subwoofer ook voor.

verdonn
12/04/14, 18:21
beste

setup is inderdaad meestal 2 voor en de sub..en dan achteraan...dan wordt het geluid mooi verdeelt...

Ook van je systeem hangt veel af..Bose heeft er eentje die zichzelf aanpast aan de kamer...prijs is uiteraard ook aanpasbaar... :thumbup:

Smashmint
12/04/14, 19:19
Ik denk dat je voor het beste antwoord op zulk soort vragen het beste even langs kan gaan op het forum van onze vrienden op Tweakers.net

Patrick_st
12/04/14, 20:16
Bij een 5.1 systeem heb je 3 luidsprekers voor je, links, center en rechts en twee achter je, links en rechts.

Waar de subwoofer staat maakt in het algemeen niet uit, bij lage frequenties kan het menselijk oor niet waarnemen waar het geluid vandaan komt. Dit is ook de rede dat je maar 1 subwoofer nodig hebt in een stereo of 5.1 setup. Dit wordt anders bij de goedkope setjes met kleine luidsprekers, deze kunnen geen lage tonen weergeven en dan wordt de subwoofer gefilterd op een frequentie die wel te plaatsen is. In dat geval kun je hem het beste zo veel mogelijk in het midden voor je plaatsen.

Het geluid moet op hetzelfde moment uit alle luidsprekers bij je oren samen komen. De afstand tussen je oor en elke luidspreker moet dan ook ongeveer gelijk zijn.

Muren en hoeken versterken het geluid door reflecties. Dit hoor je vooral bij lagere tonen. Wil je het geluid horen zoals de maker het bedoelt heeft, zet de luidsprekers en subwoofer dan een stuk van de muur en niet in een hoek.
Wil je een lekkere harde bass, zet je subwoofer dan vooral in een hoek.

Op steeds meer versterkers kun je een vertraging per luidspreker instellen. In dat geval is de afstand minder belangrijk omdat de versterker dit kan corrigeren.

Veel informatie vind je op bijvoorbeeld http://www.htforum.nl/

NDIS
13/04/14, 11:52
Oke, bedankt patrick. Ik ga even kijken