PDA

Bekijk Volledige Versie : dringend hulp gezocht



theo72
01/04/14, 16:35
door dat mijn beheerder van mijn vps bij transip me in de steek gelaten heeft ben ik dringend op zoek naar hulp voor het volgend e

sommige poorten worden geblokkeerd
kan niet inloggen op directadmin
er schijnt een partie vol te zitten

ik ben absoluut een leek op dit gebied en vraag echt heel dringend om hulp iemand die mij voort wil helpen om in ieder geval de problemen op te lossen
ik zit in de wnsp dus heb niet veel geld ter beschikking maar ben wel bereid er een vergoeding voor te geven

dus please help me

groetjes Theo

Active8
01/04/14, 16:48
Welke model blade VPS heb je ? vanaf x4 model ondersteunen ze snapshot backup, kijk is of je dat kan terug zetten of vraag het is aan de helpdesk van Transip, zij maken backups voor eigen gebruik maar die niet waagt die niet wint

theo72
01/04/14, 17:00
bladevps x4
os directadmin 1,39.3 +centos 6
2 cores
geheugen 4096
150 gb

er in monitoring

maar zoek iemand die in mijn vps wil duiken ik heb er echt weinig tot geen verstand van een vertrouwd iemand als dat mogelijk is want de hulp die ik tot heden van transip heb gehad kan ik op de een of andere manier niet uit voeren hun reactie is dat de partitie waar directadmin is geinstaleerd zo goed als vol is door logs

dus als iemand of jij me wilt helpen om er in te duiken ik ga toch van eerlijke mensen uit

Thijzzz
01/04/14, 17:01
WSNP : Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen

Theo, zorg dat je inlog gegevens hebt van je VPS, zonder die gegevens kan niemand je helpen.
Wat voor soort VPS is het, en staat deze op jouw naam?
als het betalende bankrekeningnummer van jou is, kun je bij TransIP wellicht de inlog gegevens opvragen.

En een klein beetje off topic, maar WSNP en een VPS in beheer hebben is wellicht niet de beste combinatie.

Vertrouw niemand, maar ja, als je geen kant op kunt... wie weet heeft er hier iemand wel tijd over voor je.

Active8
01/04/14, 17:04
Rare verhaal over dat de DA partitie vol met log bestanden zit, weet je het wel zeker ? normaalgesproken wist DA doet dmv logrotate de log bestanden zelf

theo72
01/04/14, 17:06
ik weet dat het een rare combi is maar ben er deze maand uit
hier inder heb ik al de gegevens gezet en ja heb alle inlog gegevens
en iemand vertrouwen is idd moeilijk maar ja zit klem

Active8
01/04/14, 17:13
Kan je wel in je DA panel ? zo ja controleer dan of je log instellelingen goed staan:

Admin Level -> Admin Settings -> Clear failed login attempts from log 2 days after entry was made.
Admin Level -> Admin Settings -> Keep Number of Apache Log Backups 2

patrickekkel
01/04/14, 17:21
theo72

Stuur mij even een pb of een mail op info@ekkelinfratechniek.nl

Dan kan ik wel even gratis een kijkje voor je nemen.

theo72
01/04/14, 17:24
ìk heb een snapshot terug gezet dit lijkt te werken want de de poorten zijn un allemaal open
alleen ben ik de root ww kwijt heb dus een verzoek richting transip gedaan hopelijk kunnen ze me root ww herstellen
daarna kan ik als het goed is de da ww herstellen en weer in de da komen tot heden lukt niks

patrickekkel
01/04/14, 17:27
http://www.backtrack-linux.org/forums/showthread.php?t=799

systemdeveloper
01/04/14, 20:35
Idd, even single user booten zoals patrick al aangeeft en de boel een beetje opruimen (logs dumpen in jouw geval).
Dan rebooten, remote inloggen en zorgen dat het niet weer kan gebeuren.

Passwords herstellen hoef je in principe niet. Je kon gewoon niet inloggen omdat de disk vol was.

Erik H.
02/04/14, 19:09
Mocht je alsnog problemen hebben en er niet uitkomen stuur dan maar een PM. Geen kosten aan verbonden verder.

theo72
03/04/14, 01:38
heb je een pm gestuurd