PDA

Bekijk Volledige Versie : Facturering enkel via e-mail en betaling via incasso?



Ctrl-Alt
07/09/02, 20:46
Is het toegestaan enkel facturen te sturen via e-mail? Zoals je begrijpt is het dan niet meer nodig elke factuur op papier te zetten en te versturen. @Home stuurt ook enkel facturen per e-mail als ik me niet vergis.

Heeft iemand daarnaast ervaring met automatische incasso? Als een klant zich aanmeldt en akkoord gaat met een automatische incasso, kan ik dan enkel een factuur sturen per e-mail en vervolgens het bedrag innen via incasso?

superior-is
08/09/02, 19:21
Zie een vorige thread:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=114&highlight=email+factuur

Ik dacht eerst dat je voor automatische incasso een handtekening nodig had. Echter bij een partij als marktplaats.nl kan je ook electronisch machtigen (dus zonder krabbel te zetten).

lacanau
14/09/02, 10:03
Volgens mij is het zo dat het is toegestaan om per e-mail facturen te verstrekken indien je altijd achteraf een papieren versie kunt reproduceren.

willem
29/09/02, 20:05
Ga naar je bank en vraag daar een info pakket over automatische incasso aan. Aangezien alle banken gebruik maken van Interpay, denk ik niet dat de voorwaarden verschillen. In de voorwaarden van de Rabobank staat expliciet dat je een schriftelijke handtekening nodig hebt om automatisch te kunnen incasseren.

cridea
23/12/02, 22:37
Dat een via internet afgegeven incasso geldig is, wordt nog steeds door velen bestreden... Echter facturen via e-mail lijkt me geen probleem, maar herinneringen zou ik toch maar even op papier sturen.

Jtjuhhh
15/02/03, 10:20
Toevallig ben ik gisteren ff langs me bank geweest voor wat info over automatische incasso (rabobank) en die vertellen inderdaad dat incasso's zonder handtekening niet geldig zijn dus mocht de klant na een 25 dagen zeggen van tja het bevalt me niet ik haal me geld terug dan zijn ze daar toe gemachtigd omdat jij niet kan bewijzen dat de klant toestemming hebt gegeven.

De Klant kan het in iedergeval ook wel met handtekening terug laten halen maar dan heb je nog een poot om op te staan (n.l. die handtekening en kan je als het nodig is een incassobureau inschakelen)

Web123.nl
16/02/03, 00:03
Bij autom. inc. kan een klant altijd geld terughalen via zijn bank.
En als een klant dat doet, kun je m.i. altijd een incasseprocedure aangaan via een incassobureau, want de klant heeft immers je factuur niet betaald.

Autom. inc. is erg interessant voor jezelf, aangezien je dan in ieder geval het geld binnen hebt waar je recht op hebt. De klant hoeft hiervoor niets te doen. Op dit moment betalen onze klanten nog gewoon via een overschrijving, maar dat vergeten ze -helaas- wel eens op tijd te doen. De eerste herinnering sturen wij daarom gewoon via e-mail, pas daarna gaan we onaardige brieven versturen met aanmaningen.

Samuel
23/02/03, 21:17
Origineel geplaatst door Ctrl-Alt
Is het toegestaan enkel facturen te sturen via e-mail? Zoals je begrijpt is het dan niet meer nodig elke factuur op papier te zetten en te versturen. @Home stuurt ook enkel facturen per e-mail als ik me niet vergis.

Heeft iemand daarnaast ervaring met automatische incasso? Als een klant zich aanmeldt en akkoord gaat met een automatische incasso, kan ik dan enkel een factuur sturen per e-mail en vervolgens het bedrag innen via incasso?

IK weet niet hoe het in Nederland zit , maar in belgie mag je facturen per mail versturen , op één voorwaarde . Je moet je factuur opgeslagen hebben in een bestandstype waar mensen niet zomaar in kunnen veranderen . Dus factuur in excell bestand mag niet , een factuur in pdf daarentegen mag
Groetjes

Samuel

superior-is
23/02/03, 21:31
Da's raar. Net alsof je een PDF niet kan veranderen.

Samuel
23/02/03, 21:41
Origineel geplaatst door superior-is
Da's raar. Net alsof je een PDF niet kan veranderen.

Ja kweet het
PDF kan je ook veranderen , vind da ook dikke miserie, maar het is nu eenmaal zo

WebBizz
24/02/03, 17:20
Een word bestandje of e-mail is eenvoudiger te veranderen dan een PDF bestand. Wij weten wel dat dat simpel is om wijzigingen aan te brengen, maar een doornee gebruiker met alleen adobe acrobat reader weet dat niet. Vandaar dit verschil denk ik.

superior-is
24/02/03, 20:25
Ik denk het :) Papier is ook wel te veranderen, het valt alleen op. :)

Simpel Internet
02/03/03, 22:43
Van de Postbank heb ik onlangs nog toestemming gekregen om online handtekeningen te mogen accepteren voor een incasso.
Er moet duidelijk zichtbaar staan dat het en eenmalige incasso is en dat de klant deze geheel kosteloos kan terug trekken.
Tevens zal de klant door middel van het intoetsen van bijvoorbeeld akkoord of JA hierbij zijn goedkeuring verlenen.

Dit laatse doe ik overigens via een pull down optie in een formulier, dit is voor de postbank ook goed MITS deze standaard om nee of blank staat.

Greetings!

WebBizz
02/03/03, 22:47
Hoe accepteer jij online een handtekening als de klant geen handtekening plaatst? ;)

michael
02/03/03, 22:55
Origineel geplaatst door Simpel Internet
Dit laatse doe ik overigens via een pull down optie in een formulier, dit is voor de postbank ook goed MITS deze standaard om nee of blank staat.

Dat is op jouw bestelformulier dus niet het geval. Wel staat de accoordverklaring van je AV op Nee. Hoort dit niet andersom te zijn, of roep ik dan een nieuwe discussie op?

Michael
Ook vanuit Vlaardingen ;)

WebBizz
02/03/03, 23:07
Nee, het is juist de bedoeling dat de klant instemt met de AV, dus daar daadwerkelijk en duidelijk mee akkoord gaat. Dus moet 'ie standaard op nee, de klant moet 'm dan zelf expliciet op ja zetten.