PDA

Bekijk Volledige Versie : Wordpress & RedMine



MikeVank
17/03/14, 11:57
Hallo,

Na wat omzwervingen, ben ik hier uitgekomen en val maar gelijk met de deur in huis.
Ik heb een website die ik in Wordpress heb gemaakt en nu wil ik als dienst naar mijn klanten RedMine aanbieden.
RedMine is een online projecttool, welke op Ruby on Rails werkt (www.redmine.org).
Mijn huidige host kan mij alleen van dienst zijn als ik een VPS afneem, maar dat wil ik eigenlijk niet; unmanaged is mij te veel werk en gaat mijn pet te boven (heb wel aardig wat linux-kennis, maar niet op dat niveau). Managed is geen optie, omdat dit voor mij veel te duur is voor deze dienst die ik gratis wil aanbieden.
Er zijn ook een aantal online aanbieders van RedMine, maar die hebben weer allerlei beperkingen in het aantal projecten en gebruikers, waardoor het niet werkbaar wordt. De werkbare varianten zijn weer onbetaalbaar (en dat voor een gratis pakket!)

Volgens mij moet RedMine ook op een shared server kunnen draaien, alleen weet ik niet hoe het zit met Wordpress en eventueke beheertools (DirectAdmin bijv.)

Heeft iemand ervaring met RedMine op een shared server en/of ervaring met Wordpress en RedMine op 1 website?

Alvast dank!

t.bloo
17/03/14, 12:20
Ik heb relatief veel ervaring met Redmine. Een VPS is wel aan te bevelen... maar heel ingewikkeld hoeft dat niet te zijn. Redmine heeft wat boutjes en moertjes op specifieke plekken zitten die het lastig maken om samen te werken met andere pakketten. Niet alleen bij Apache, maar ook bij MySQL en bij de installatie.

Je zou een aanbieding kunnen vragen in het andere forumonderdeel voor een kant en klare Redmine VPS.

MikeVank
17/03/14, 12:52
Dank voor je reactie.

Als ik je goed lees, raad jij het als ervaringsdeskundige af om Wordpress en RedMine in 1 (shared) server te plaatsen. In dat geval zal ik eens gaan nadenken over zo'n aanbiedingsvraag, want naast RedMine zal ik er waarschijnlijk niet veel mee gaan doen.