PDA

Bekijk Volledige Versie : Database export, import nieuwere oc versie



Colution
26/02/14, 22:43
Excuus als mijn topic niet in de juiste thread staat.. Maargoed het volgende:

Ik ben bezig met een export te maken van database oc v1.5.3.1, deze versie moet uiteindelijk in een multi-store oc v1.5.6.1 komen.

Nu krijg ik constant de foutmelding blablabla/tool/backup.php on line 13

Had opgezocht dat dit dan niet mogelijk is aangezien de database verschilt ten opzichte van de oude of nieuwe database. Net hoe je het bekijkt natuurlijk ;)

Nu kwam ik wel andere oplossingen tegen; Doe een upgrade (als OCV stap kleiner is) en anders database installeren met dezelfde gegevens als de oude. Echter is dit ook geen optie.

Ik vraag me dus af of mensen hiermee bekend zijn en of er tips zijn.

Mochten jullie verdere vragen hebben dan hoor ik het graag.

Kleine SQL, PHP kennis in huis..

Colution
26/02/14, 23:31
Ik heb een fout gemaakt, het betreft hier OC V1.5.1.3!

4service
27/02/14, 12:14
Je zult van versie naar versie moeten upgraden om naar de 1.5.6.1 te komen.
Maar waarom 1.5.6.1 Je kunt beter de 1.5.4.rc of de 1.5.5. rc pakken de .6 heeft geen meerwaarde.
Dit 1.5.4.rc en 5.rc worden de eind versies van OC.
Hierna komt de 2.x versie die kompleet anders wordt.
Ik werk het liefst met een schone nieuwe versie en importeer hier de tabellen van de oude DB in met de nodige wijzigingen.

Colution
27/02/14, 12:47
Bedankt voor de tip, ik heb eerlijk gezegd nog niks gelezen van 2.x. Is daar al iets over bekend dan ?


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

4service
27/02/14, 13:09
Ik verwacht dat hij voor april komt. Let op er is niets meer van de oude versies compatibel met 2.0.
Hier de link naar de 2.0 versie https://github.com/opencart/opencart

Hier vind je de rc versies https://github.com/opencart-ce/opencart-ce

Verder staat de rest op het forum van OC

Colution
27/02/14, 13:11
Bedankt voor je info, ik ga eens kijken hoe het allemaal in elkaar zit! Wel raar dat je niet kunt upgraden naar 2.x!


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

4service
27/02/14, 19:06
De rc versies blijven ondersteund door OC.
De 2.0 versie krijgt een andere layout structuur (bootstrap) en volgens mij gaat ook de structuur op zijn kop om niet meer met vqmod te hoeven werken maar een andere manier om modules te integreren

Colution
19/03/14, 23:37
Het is weer een tijd geleden, maar het is inmiddels gelukt om de versie compleet te maken en hem te upgraden.

Nu heb ik contact gehad met een opencart medewerker en vertelde mij dat er wel degelijk een upgrade mogelijk is van 1.x naar 2.x . Het is dus even afwachten. In iedergeval bedankt voor alle hulp en tips.


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app