PDA

Bekijk Volledige Versie : Websites voor eigen gebruik



rdevos1993
11/02/14, 15:02
Hallo leden van wht.

Ik wil graag een paar websites runnen voor mij zelf. Maar ik hou niet egt van een onoverzichtelijk control panel. Nou is mijn vraag wat is het beste om te runnen. Plesk of cpanel? Ik maak nu gebruik van cpanel maar het is zo uitgebreid dat ik het niet kan bijhouden. Ik heb plesk gezien en zag dat de admin en user interface op de zelfde plek draaien. Dit zien we niet terug in cpanel.

Het gaat om 3/5 websites gewoon een simpele manier van beheren zoek ik.

En heeft plesk ook de functie met ingebouwde applicatie installer? Bijvoorbeeld. Wordpress joomla enz... Dit is namelijk in cpanel een standaard optie heeft plesk dit ook?

Wat hebben jullie?
Ik weet er zijn veel topics hier overaar zou toch graag jullie mening hebben. Zelf kom ik er niet uit!!!

Groetjes Richard

Sent from my GT-I9505 using webhostingtalk mobile app

Kevin Bentlage
11/02/14, 15:06
Ik zou ook zeker eens kijken naar DirectAdmin. Veel gebruikt en vrij basic qua opzet. Je kunt ermee doen wat je wilt doen.
Daarnaast is het doorgaans ook niet al te duur als je het via je VPS of Server leverancier aanschaft.

rdevos1993
11/02/14, 15:13
Dat klopt. Geld is geen probleem en ik heb ervaring met da maar daar mis ik het stukje dat alles vanzelf gaat zoals updates enzevoort. Da is idd wel simpel maar mis ik het gedeelte instalatron weer.

Sent from my GT-I9505 using webhostingtalk mobile app

Domenico
11/02/14, 15:17
Mag ik vragen wat je hier onoverzichterlijk aan vindt?

11393

4service
11/02/14, 15:57
mis ik het gedeelte instalatron weer.
Dit kan op elk controle panel.


zoals updates
Cpanel

rdevos1993
11/02/14, 16:08
Cpanel zelf is wel goed maar de whm vindt ik te druk en onoverzichtelijk. Te veel opties. Is dit ook zo bij plesk?

Sent from my GT-I9505 using webhostingtalk mobile app

4service
11/02/14, 16:21
WHM is 1 keer instellen. Updaten via easyapache. CSF, CMC en modsecure via WHM

ozeik
11/02/14, 16:28
Je zou ook voor ISPConfig kunnen kiezen. Vereist wel iets meer technische kennis. Er bestaan echter goede howto's voor.

Kijk anders eens naar de plesk demo of neem de trial, zodat je zelf een conclusie kunt trekken. Wij weten niet wat onoverzichtelijk voor jou betekent..

rdevos1993
11/02/14, 17:45
Je zou ook voor ISPConfig kunnen kiezen. Vereist wel iets meer technische kennis. Er bestaan echter goede howto's voor.

Kijk anders eens naar de plesk demo of neem de trial, zodat je zelf een conclusie kunt trekken. Wij weten niet wat onoverzichtelijk voor jou betekent..

Voor mij is onoverzichtelijk een chaos. Het moet simpel maar wel effectief. Ik zal is kijken naar ispconfig.

Sent from my GT-I9505 using webhostingtalk mobile app

cfmweb
11/02/14, 19:26
Ik heb ervaring met Plesk, Ispconfig en Directadmin maar vind Directadmin toch wel de makkelijkste en overzichtelijkste. Maar dat is misschien ook maar net wat je gewend bent.

Bij alle CP's zal je toch wel even moeten wennen en kijken waar alles zit.

Overigens is er een prima Installatron plugin voor Da die naadloos geïntegreerd is, en kost echt geen drol.


CFM Media Services - Webdesign en Internetdiensten

chatuliem
11/02/14, 22:06
Ik gebruik al jaren Plesk en dat met veel plezier.

NibeP
11/02/14, 22:12
Dat klopt. Geld is geen probleem en ik heb ervaring met da maar daar mis ik het stukje dat alles vanzelf gaat zoals updates enzevoort. Da is idd wel simpel maar mis ik het gedeelte instalatron weer.

Sent from my GT-I9505 using webhostingtalk mobile app

Je kan DirectAdmin automatisch laten updaten.
Installatron is ook mogelijk in DirectAdmin.

Domenico
11/02/14, 23:05
100 functies kun je niet onder 10 icoontjes of links onderbrengen nee. ;)

Maar ik begrijp je wel hoor. Ik vind geen van de publieke control panels er echt goed uit zien en dat kan inderdaad veel beter maar cPanel blijft om verschillende redenen al jaren de huizenhoge favoriet.

4service
12/02/14, 10:53
Kijk maar eens onder Hosting Software sinds 13-07 -2013 geen problemen. ;)

rdevos1993
12/02/14, 18:24
Hoihoi.

Ik ben momenteel plesk aan het proberen. Ik heb niet de power user interface die vindt ik weer te druk maar het hosting interface vindt ik zeer netjes. Ook meer ondersteuning voor web applicaties. Alleen nou is er nog 1 vraag. Is het ook mogelijk om het "yum update" verhaal ook terug te vinden is in de interface. Wel de plesk updates kan ik vinden. Maar het upgrade process van het os niet.

Sent from my GT-I9505 using webhostingtalk mobile app