PDA

Bekijk Volledige Versie : Let op: Spookfactuur "Online-Telefoon-Gids"



Kevin Bentlage
11/02/14, 15:41
Ik heb vandaag een factuur in de bus gekregen van "Online-Telefoon-Gids, de bedrijvensite" uit Barendrecht. Met een bedrag van 495,00 excl. onder de streep. Echter heb ik met hun nooit een contact afgesloten.

Ik heb natuurlijk even gegoogeld maar er is weinig te vinden betreffende de Online-Telefoon-Gids. Het bedrijf is niet terug te vinden in de KvK maar als ik google op het adres "Voordijk 349 Barendrecht" krijg ik meerdere hits waaruit op te maken is dat er oplichtings praktijken plaats vinden onder meerdere noemers;
https://www.google.nl/search?q=voordijk+349+barendrecht&oq=Voordik+34&aqs=chrome.1.69i57j0l5.4257j0j7&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=122&ie=UTF-8#q=voordijk+349+barendrecht

Enkele gegevens;
Online-Telefoon-Gids
084-003-55-67
www.online-telefoon-gids.nl
info@online-telefoon-gids.nl
Voordijk 349
2993 BB Barendrecht

Site en domein is gehost bij One.com onder de naam "Jos Jager".

Als er meerdere mensen zijn die een factuur van deze partij hebben gehad of krijgen, let op!

Hostingwalk
11/02/14, 18:01
Waarom heb je niet geprobeerd te bellen met ze ?
Wel raar dat er nergens een BTW of KVK nummer is terug te vinden gewoon oplichting dus.

Het blijkt om de zelfde eigenaar te gaan als: CASTINGKOMPAS / starguide "castingbureau"
Het blijkt dus te gaan om iemand die maar niet van ophouden weet.

(25 Juni 2012)
Castingcompass
Voordijk 349
2993 BB Barendrecht
KVK 53666658

Kevin Bentlage
11/02/14, 18:31
Jep inderdaad, zeker oplichting.

Waarom ik niet met ze gebeld heb;

Nummers die beginnen met 066, 084, of 087 worden steeds vaker voor commerciële diensten gebruikt, juist omdat je niet hoeft te vermelden wat de kosten zijn. Dat mag niet, stelt de Opta, de waakhond van de telecomsector. Want dit soort nummers zijn bedoeld voor semafonie (066) of persoonlijke assistent-diensten (084 en 087). Bij dat laatste kun je denken aan een docent die op verschillende plekken lesgeeft en toch op één nummer bereikbaar wil zijn.

DevFuseStudio
11/02/14, 18:59
06 225 201 05 . Volgens mij is dit zijn nummer maar weet niet 100% zeker...

Sent from my HTC One using webhostingtalk mobile app

ju5t
11/02/14, 19:52
Jammer genoeg niets nieuws. Zo vaak komen ze niet meer, maar als ze komen gaan ze linea recta de papierversnipperaar in.

CT0
11/02/14, 20:36
Staat er niet ergens in kleine lettertjes dat het een offerte is en dat als je hem betaald dan bla bla bla... ?

Smashmint
11/02/14, 21:49
Mensen die op zo'n manier hun geld proberen te verdienen behoren naar mijn mening tot het uitschot van de samenleving.

Woon best dichtbij het bovenstaande adres, zou eigenlijk gewoon eens voor de grap langs moeten gaan.

roy1983S
12/02/14, 13:24
Hallo,

Ik heb gisteren ook een factuur gekregen van het bedrijf;

Online-Telefoon-Gids
Voordijk 349
2993 BB Barendrecht

Ik adviseer om dit bij http://www.fraudemeldpunt.nl/ te melden en een aangetekende brief sturen dat je niet akkoord gaat met de factuur omdat je geen diensten hebt afgesloten.

Het bedrijf is wel te vinden op de site van kvk als je zoekt op vervallen handelsnamen, het is namelijk uitgeschreven.

Mvg

Roy

ronaldvanhoeven
15/02/14, 13:59
Hoe meer mensen een melding maken bij www.fraudemeldpunt.nl hoe meer kans er is dat ze worden aangepakt. Fraudemeldpunt is dol op dit soort duistere praktijken.

dreamhost_nl
15/02/14, 20:16
...en een aangetekende brief sturen dat je niet akkoord gaat met de factuur omdat je geen diensten hebt afgesloten.

Waarom zou je hier tijd en geld aan gaan besteden? Als je niets hebt ondertekend of op een andere manier accoord bent gegaan met een bepaalde vorm van dienstverlening hebben ze toch geen poot om op te staan.

BsHosting
16/02/14, 11:46
Gewoon met een paar man er langs en helemaal totall loss slaan dat is de enige taal die dat soort oplichters verstaat.
Als ze hem al pakken vanuit justitie komt ie er af met een lullig taakstrafje en gaat ie gewoonweg weer verder.

Beter zou zijn dat dit soort figuren op een zwarte lijst komen zodat ze zich niet meer kunnen inschrijven bij de KVK, bij banken geen rekening meer kunnen openen etc. maar in NL kun je gewoon door blijven gaan met oplichten niemand die je stopt.

voweb
16/02/14, 15:08
Wij hebben vandaag een factuur mogen ontvangen van Gemeente Gids. Ook deze blijkt een mooie fraude factuur te zijn.

Spyder01
16/02/14, 16:05
Ik kan me er eerlijk gezegd niet druk meer over maken. Gewoon goed lezen en heb je geen relatie met een dergelijk bedrijf ook meteen door de papierversnipperaar er mee. Hier voor 2 weken terug een "factuur" / aanbieding van "Handel Registratie Voor Het MKB" gekregen.

In de kleine letters staat wel vermeld dat het een aanbieding is en geen factuur. Maar ja, de "Gaarne betaling binnen 14 dagen" is wel 4x zo groot ;)

Maxgjr
17/02/14, 13:51
Inderdaad goed lezen dan zie je dat het om een offerte gaat. In ieder geval niets betalen want dan kun je naar je centen fluiten.

Sent from my GT-N7100 using webhostingtalk mobile app

IT-worX
17/02/14, 17:53
Misschien eens een factuur terug sturen, en bij niet betaling ervan dreigen dat je even "een incassobureau" langsstuurt. Zoals bvb http://www.knokploeg.nl/ :-)

fris-ict
18/02/14, 23:20
Het is juist super effectieve marketing. Ben nou eerlijk, als je een hosting provider zoekt ga je toch als eerst kijken op de www.mkb-bedrijvenregister.tk ? Hebben ze dat jullie niet op school geleerd ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van webhostingtalk

GIMservices
18/02/14, 23:57
Lol


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van webhostingtalk

Maxgjr
20/02/14, 19:25
Het is juist super effectieve marketing. Ben nou eerlijk, als je een hosting provider zoekt ga je toch als eerst kijken op de www.mkb-bedrijvenregister.tk ? Hebben ze dat jullie niet op school geleerd ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van webhostingtalk

Ik heb daar geprobeerd te zoeken. Volgens mij hebben jullie de factuur niet betaald, maar waren jullie niet vindbaar..

Sent from my GT-N7100 using webhostingtalk mobile app

fris-ict
20/02/14, 19:37
Wij hebben daar gebruik gemaakt van een speciale kortingsactie waardoor onze advertentie alleen op Dinsdagochtend zichtbaar is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van webhostingtalk