PDA

Bekijk Volledige Versie : Domeinen online zetten windows strato vps



DarkSiZe
06/02/14, 22:48
Hallo allemaal ik heb een Windows VPS met plesk bij Strato

Mijn domein Maxius3D.com is online ( dit domein bij strato zelf )

maar mijn andere domeinenen krijg ik niet online

ik heb het volgende geporbeerd

Nameserver van maxius3d.com overgenome ns.stratoserver.com ns2.stratoserver.com maar dat werkte niet voor defiancy.net

optie 2 geprobeerd op Transip namesevers ns0.nl ns5.be ns11.net

----

Kan iemand mij verder helpen krijg mijn domeinen van Transip niet online

Mvg

Jonathan Hiel

chatuliem
06/02/14, 23:08
Eerlijk gezegd weet ik niet wat het verschil is met Windows Plesk of Ubuntu Plesk. Ik kan je wel vertellen hoe ik te werk ga met Plesk en eerlijk gezegd heb ik er nooit problemen mee gehad.
Ik heb veel domeinen bij Versio ondergebracht, terwijl mijn Plesk server bij Strato ondergebracht is. Bij Versio geef ik het ip-adres door, waar de servers naar toe moeten wijzen. Onder Plesk maak ik een nieuw domein aan, die hetzelfde ip adres hebben. En dan gaat alles automatisch.
Bij Transip hoef je geloof ik maar één keer het ip-adres in te vullen, als je dan een nieuw domein aanmaakt, wordt het domein vanzelf doorverwezen. Mijn website http://elisa-bible.com is doorverwezen van Transip naar Strato en die doet het goed.

DarkSiZe
06/02/14, 23:45
Eerlijk gezegd weet ik niet wat het verschil is met Windows Plesk of Ubuntu Plesk. Ik kan je wel vertellen hoe ik te werk ga met Plesk en eerlijk gezegd heb ik er nooit problemen mee gehad.
Ik heb veel domeinen bij Versio ondergebracht, terwijl mijn Plesk server bij Strato ondergebracht is. Bij Versio geef ik het ip-adres door, waar de servers naar toe moeten wijzen. Onder Plesk maak ik een nieuw domein aan, die hetzelfde ip adres hebben. En dan gaat alles automatisch.
Bij Transip hoef je geloof ik maar één keer het ip-adres in te vullen, als je dan een nieuw domein aanmaakt, wordt het domein vanzelf doorverwezen. Mijn website http://elisa-bible.com is doorverwezen van Transip naar Strato en die doet het goed.

Welke naam server heb jij dan ingevoerd want ik kom er niet aan uit die maxius3d.com is online maar ik krijg m,n andere domeinen niet online kan je hier misschien mee helpen ?

Mvg Jonathan

chatuliem
06/02/14, 23:58
Met alle plezier wil ik je helpen. Op de beginpagina van Plesk staat je ip-adres. Die kopieer je. Daarna ga je naar Transip naar de dns servers. Op de eerste regel staat een A record, met dat achter een ip-adres. Daar plak je het nieuwe ip-adres van Plesk.
De volgende stap is, dat je in Plesk een nieuw domein aanmaakt, het domein wat je onder Transip had. Dan zou het moeten lukken. Misschien kun je me verder via PM mail bereiken als je er niet uit komt. Plesk doet dus automatisch wat je anders handmatig zou moeten doen.

DarkSiZe
08/02/14, 08:58
Webmail werkte niet ik heb webmail A IP gemaakt @ transip ? websites doen het in idergeval zo hoort t tog @ webmail ?

Mvg

Jonathan