PDA

Bekijk Volledige Versie : [GZ] Iemand nog een Cisco 2950 Console kabel liggen ?



freshworks
02/02/14, 21:01
Hoi,

Iemand toevallig nog een Console Kabel voor een Cisco 2950 liggen ?

Wil even gaan oefenen op de 2950 en moet dat ding effe resetten, volgens mij is de IOS te laag om te resetten naar default mbv. de mode knop.

Heur het wel even, thanks...

Gr,
Jasper

visser
02/02/14, 22:10
Hoi,

Iemand toevallig nog een Console Kabel voor een Cisco 2950 liggen ?

Wil even gaan oefenen op de 2950 en moet dat ding effe resetten, volgens mij is de IOS te laag om te resetten naar default mbv. de mode knop.

Heur het wel even, thanks...

Gr,
Jasper

Niet over, maar wel een fyi : het is geen speciale kabel voor een 2950, gewoon elke Cisco console kabel moet het doen.
En de stijl die Cisco gebruikt is wat breder in gebruik, dus je hebt al een heel goede kans met een willekeurige seriëele kabel.
Als ik me goed herinner moet een APC console kabel bijvoorbeeld ook werken.

Als je al een connector met een DB9 naar RJ45 hebt, dan heb typisch nog een 'gerolde' (rollover) kabel nodig naar de Cisco console poort.
Gerold wil zeggen dat pin 1 aan 8 zit, pin 2 aan 7 etc. Dus een platte kabel nemen, aan één kant knijpen, kabel 1 slag omdraaien, en dan de andere kant connector knijpen. Let op: dat is dus *geen* ethernet kruiskabel.
Die pinout mapping van DB9 naar RJ45 op deze manier is redelijk universeel.

De pinout is zo gekozen dat je met de keuze van een gerolde kabel of een rechte kabel een verbinding tussen een DTE en DCE (computer en modem) maakt, of juist een Null modem kabel , voor een verbinding tussen twee DTEs. (twee computers)

CT0
03/02/14, 09:27
Als je er een zou willen kopen, kijk dan eens op ebay. Daar kun je ze meestal voor een prikkie vinden.

dennis0162
03/02/14, 10:56
Als je de verzendkosten betaald stuur ik je er gratis een op.

Sent from my HTC One using webhostingtalk mobile app

T. Verhaeg
03/02/14, 21:27
Idem hier..

freshworks
04/02/14, 11:27
Ga het effe regelen via de PM, thanks een ieder !

freshworks
06/02/14, 17:49
Binnen via Dennis, nogmaals dank.