PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS op VPS vraag



rdevos1993
12/01/14, 17:06
Beste.

Mijn vraag is, is het mogelijk om op een linux vps een kleine windows systeempje in te draaien? Ik wil heel graag een online desktop omgeving. Om hier mijn websites te bewerken en agenda + mail. alleen dan op een grafische manier en overal bereikbaar. Is dit mogelijk?

Vps linux specs.
2 cpu cores @ 2.2 ghz
4 gb ram
2 gb swap
1000mbit lijn
Centos + directadmin

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Sent from my GT-I9505 using webhostingtalk mobile app

asusk7m550
12/01/14, 17:22
Het is mogelijk om een virtueel systeem op een virtueel systeem.

Qua performance ligt dit aan welke vorm van virtualisatie er gebruikt wordt. Zelf gebruik ik bijvoorbeeld KVM op KVM in navolging van TripleO (https://wiki.openstack.org/wiki/TripleO).
Hiervoor moet de onderste laag wel de virtualisatie bits van de processor doorgeven aan de laag daarboven.

Ik heb trouwens geen idee wat de performance is van een Windows VPS bovenop een CentOS VPS. Ik zou zeggen probeer het eens.

oehTie
26/01/14, 13:48
Zeker proberen, en ons laten weten wat het doet :p. Als ik je specs zo zie en je kent 1 gb ram en 1 core toe kan dat geen enkel probleem zijn. Ben wel benieuwd naar de iops en storage die je er onder hebt hangen

Sent from my GT-I9505 using webhostingtalk mobile app

Bart L
27/01/14, 11:07
Klinkt als een "leuk" hobby project. Grote kans dat je met licenties in de knel komt trouwens, maar probeer het eerst maar eens aan de praat te krijgen zonder je DA e.d. te slopen :)
Neem aan dat het geen productie omgeving is waar je klanten e.d. op hebt staan?

Mark17
27/01/14, 13:18
Klinkt als een "leuk" hobby project. Grote kans dat je met licenties in de knel komt trouwens, maar probeer het eerst maar eens aan de praat te krijgen zonder je DA e.d. te slopen :)
Neem aan dat het geen productie omgeving is waar je klanten e.d. op hebt staan?

DA zul je er niet gauw mee slopen. Met de (Windows) licenties kom je denk ik eerder in de knel. Maak voor je begint wel een extra backup zodat je snel terug kunt als het fout gaat (en je dan een situatie hebt die werkt).

ceesios
27/01/14, 13:29
Afhankelijk van of het platform waarop je draait de VT bit goed door kan geven zou het inderdaad wel moeten werken. Met 32bit zit je dan nog wat safer omdat die geen VT nodig heeft.
Google maar eens op Nested Virtualization en dan kom je van alles en nogwat tegen op verschillende platformen.

Maar wat ik me afvraag, waarom zou je het willen? Waarom niet gewoon een 2e VPS afnemen of een onlinewerkplek? Dan kan je eerste VPS ook met minder resources af.
Wel leuk om er mee te spelen natuurlijk, hoor graag wat je bevindingen zijn qua performance!