PDA

Bekijk Volledige Versie : Wordpress caching



Cloudy
12/01/14, 14:19
Hoi,

Voor een van onze servers ben ik op zoek naar een goede cache oplossing.

Ik zit te denken aan Memcache, APC of Redis?

Iemand ervaring of andere/betere tips?

Setup is PHP5.5/Apache 2 4Gb

Groet,
Gerard

Kevin Bentlage
12/01/14, 14:32
Je zou om te beginnen eens kunnen kijken naar W3 Total Cache i.c.m. APC. Daarmee kun je in ieder geval de object cache van APC benutten.

Daarnaast is varnish misschien een optie, als full-page-cache? Daar zijn ook veel plugins voor te vinden i.c.m. WordPress, echter heb ik met deze combinatie momenteel weinig ervaring.

cfmweb
12/01/14, 14:51
Ik begrijp dat je waarschijnlijk op zoek bent naar een server-wide oplossing, maar voor WordPress zelf zijn er ook goede caching plugins te vinden zoals supercache of quickcache.
Daar heb ik goede ervaringen mee.

Cloudy
12/01/14, 14:54
kevin: Bedankt, zal eens kijken.

@cfm: Gebruiken al Supercache. Wij willen inderdaad de aanvraag versnellen. Merken dat een aantal sites aan de trage kant zijn. Heeft natuurlijk ook met plugins en dergelijke te maken..:)

Sibo [SoHosted]
12/01/14, 15:02
Varnish in combinatie met een object cache is een goede setup om mee te beginnen. Ik ben zelf aan het testen met redis. Deze setup zonder varnish levert mij al veel snelheid winst op. Redis en varnish is in basis gemakkelijk op te zetten. Het tweaken kost wel wat meer tijd :)

Yourwebhoster
12/01/14, 15:58
Je zou je ook af kunnen vragen wat de traagheid van de website veroorzaakt. Plugins zijn een makkelijke manier om extra functionaliteit te krijgen maar ik heb genoeg brakke plugins gezien die - naast het feit dat ze niet veilig zijn - de de boel ernstig vertragen. Dit geld ook voor thema's.

Een andere vraag: wat is traag en komt dit door veel bezoekers of is dit op een lege machine ook traag? Heb je ook getest met andere caching plugins?

access2it
12/01/14, 17:49
Wat voor cpu heeft de server?
Maak je gebruik van een SAS of SATA of nog mooier een SSD =)

Arieh
12/01/14, 18:14
Bij iets als Wordpress valt inderdaad gigantisch bij een cache plugin te halen. Ik vind het eigenlijk raar dat er niet standaard al een cache functie in zit.

Cloudy
12/01/14, 19:35
Sibo: ga toch eens kijken naar Redis.. Yourwebhoster: Sommige wordpress sites zijn snel, sommige traag. Zit hem waarschijnlijk in de gekozen themes.. Misschien dat hier met wat cache iet wat meer snelheid in te krijgen is? joerifrantz: SAS genoeg geheugen en cpu Arieh: heb diverse geprobeerd. Probleem is dat de site in eerste instantie sowieso een eerste keer bezocht moet zijn alvorens de cache plugin zijn werk kan doen.

cfmweb
12/01/14, 19:39
Probleem is dat de site in eerste instantie sowieso een eerste keer bezocht moet zijn alvorens de cache plugin zijn werk kan doen.

Niet als je een periodieke preload instelt met garbage collection.

systemdeveloper
12/01/14, 21:54
Idd, Of gewoon urllijst bijhouden (heb je waarschijnlijk toch al ergens ivm. de google sitemap) en met een scriptje even wgetten bij een 'koude' cache. Zo vullen wij een 32GB op varnish ook wel eens na een restart van de daemon.

Maxgjr
13/01/14, 00:42
Wellicht afhankelijk van het theme kijken of je de css en js compressed kunt laten laden?

Ber|Art
13/01/14, 08:25
W3TC met MEM_cached en CDN werkt het beste i.c.m. WordPress, en ik zou Zend ipv APC gebruiken, Zend wordt/is opgenomen in PHP 5.4

Yourwebhoster
13/01/14, 09:06
] Yourwebhoster: Sommige wordpress sites zijn snel, sommige traag. Zit hem waarschijnlijk in de gekozen themes.. Misschien dat hier met wat cache iet wat meer snelheid in te krijgen is?
Dat kan wel maar zodra de cache leeg is zal de website toch traag zijn. Ik zou zelf - indien mogelijk - kijken naar de problemen die de traagheid veroorzaken ipv een cache inschakelen.

Ber|Art
13/01/14, 10:02
Je kunt de snelheid hier: http://gtmetrix.com/ makkelijk controleren ;)

Ramon Fincken
13/01/14, 14:08
Eerst P3 profiler runnen .. als bv je WP Core > 300 ms nodig heeft heb je een trage / volle server OF een waanzinnig grote options tabel.

cfmweb
13/01/14, 15:14
Misschien is het anders een idee om ook eens een optimize op de database te doen. Soms is deze ook "vervuild" met allerhande draft-versies van berichten en dergelijke. Daar zijn eventueel ook plugins voor om dat eenvoudiger te maken.

Wat we misschien een beetje vergeten is dat het ook een brakke plugin kan zijn die echt een vertraging veroorzaakt. Heb je al eens geprobeerd om de plugins 1-voor-1 uit te schakelen om te kijken of het wat uitmaakt? Misschien is er anders een snellere/ nieuwere/ efficiƫntere plugin te vinden voor hetzelfde doel.

Over de caching nog dit: sommige caching plugins cachen wel de "inhoud" maar niet de widgets, wellicht is daar nog winst te halen als er veel in widgets meedraait.


CFM Media Services - Webdesign en Internetdiensten

Ramon Fincken
13/01/14, 15:21
@CFM 1-voor-1 kan altijd nog, kijk altijd eerst naar p3 profiler: http://wordpress.org/plugins/p3-profiler/screenshots/ http://s-plugins.wordpress.org/p3-profiler/assets/screenshot-2.png?rev=627279

Mikey
13/01/14, 15:39
Idd, Of gewoon urllijst bijhouden (heb je waarschijnlijk toch al ergens ivm. de google sitemap) en met een scriptje even wgetten bij een 'koude' cache. Zo vullen wij een 32GB op varnish ook wel eens na een restart van de daemon.

varnish heeft een hele mooie replay functie. Afhankelijk van je config en splitsing in encoding, zal enkel een scriptje je niet kunnen helpen. Dat terwijl de replay een live opname is van alles wat er voorbij kwam en als het ware opnieuw afgespeeld kan worden.

systemdeveloper
13/01/14, 15:46
varnish heeft een hele mooie replay functie. Afhankelijk van je config en splitsing in encoding, zal enkel een scriptje je niet kunnen helpen. Dat terwijl de replay een live opname is van alles wat er voorbij kwam en als het ware opnieuw afgespeeld kan worden.

Klopt, de replay is waarschijnlijk beter. Maar ik heb hem alleen nodig om vol te proppen met gecachte pics, dus hij hoeft maar in de cache te zitten.

Cloudy
16/01/14, 11:46
Heren,

Probleem inmiddels gevonden. Ligt aan CSF firwall (althans de instellingen).

Zodra ik CSF uitschakel wordt alles 2x zo snel..:) Heeft iemand een idee waar ik zou moeten kijken of toch CSF te kunnen gebruiken zonder dat sites hier veel last van hebben??

Yourwebhoster
16/01/14, 12:21
Je zou in de iptables log kunnen kijken wat er fout gaat. Een gok:
- modules met licenties die een licentieserver proberen te bereiken op een geblokkeerde poort.
- modules die externe servers proberen te bereiken op een geblokkeerde poort.
- WordPress verwijst naar bestanden op geblokkeerde poorten.

Wat is je definitie van traag: Het genereren van de html output of het complete laden?

Icheb
19/01/14, 08:55
Kun je eens kijken wat voor blokkades (inkomend en uitgaand) er allemaal in zitten?
Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat er zoveel vertraging was dankzij zoiets, dus het kan onderdaad wel door licenties zijn bijvoorbeeld.

Maar het zal makkelijker te vinden zijn als bekend is wat je precies hebt dichtgezet ;).



Sent from my iPad using webhostingtalk mobile app

Cloudy
20/01/14, 10:40
Probleem opgelost. Waarschijnlijk probleem in het aantal connections..