PDA

Bekijk Volledige Versie : Game admintool 24/7 draaien, hoe?



Freakin
04/01/14, 16:50
Hallo allemaal,

Ik heb geen idee of ik in dit forum op de juiste plek zit, zo niet, verplaatst u hem dan aub :)

Ik zit met de volgende vraag:

Ik huur bij multiplay een gameserver met daarop Battlefield Heroes draaiend. Dit werkt prima. De host komt met een intern adminpaneel dat niet zo uitgebreid is. Ik gebruik daarom een uitgebreidere admintool (programma dat gemaakt is om je game te beheren: zoals kicken, bannen van spelers, map rotatie, admins en mods aanstellen en vips toevoegen etc). Dit programma is speciaal geschreven voor Battlefield Heroes.

Bovengenoemde admintool is een windows programma (.exe bestand) dat in principe op elke pc kan draaien. Eenmaal opgestart (en met de juiste gegevens ingesteld) doet het programmaatje zijn werk volledig automatisch.

Nu kan ik dit programma aan zetten op mijn pc en deze op die manier de game server laten managen. Maar, het grote probleem is dat mijn pc thuis niet 24 uur per dag aan staat.

Wat ik dus zoek (geen idee of het bestaat!) is een 'externe pc die 24 uur per dag online is' waarop ik deze admintool kan draaien. Deze pc moet vanuit mijn zijde altijd in te zien zijn zodat ik wijzigingen kan doorvoeren op de admintool.

Uiteraard moet deze service betaalbaar zijn (het gaat tenslotte om een enkel bestand dat zeer weinig datatraffic gebruikt).

Iemand enig idee of dit bestaat, hoe het heet, waar te regelen, en wat zoiets kost? :)

Dank u!!!

Stewie
04/01/14, 17:17
Wat is de naam van de tool?

WebMeso
04/01/14, 17:24
Uiteraard moet deze service betaalbaar zijn (het gaat tenslotte om een enkel bestand dat zeer weinig datatraffic gebruikt).

Iemand enig idee of dit bestaat, hoe het heet, waar te regelen, en wat zoiets kost? :)

Dank u!!!

Zoiets kan je op een VPS draaien, maar dan heb je natuurlijk wel de windows licentie kosten die erbij komen.

Freakin
04/01/14, 18:00
Wat is de naam van de tool?

XtianRCON (zie https://sites.google.com/site/xtianrcon/)

Freakin
04/01/14, 18:02
Zoiets kan je op een VPS draaien, maar dan heb je natuurlijk wel de windows licentie kosten die erbij komen.

Leg uit :)
VPS is dus een stukje computer bij een hoster? Of zie ik dat fout?
En hoe zit het met het betalen van de licentie? Moet je die kopen?!

cfmweb
04/01/14, 18:09
Never mind

Freakin
04/01/14, 18:13
Kun je dit niet op dezelfde server draaien als waar de games(s) op draaien dan?

Nee, die host zorgt er gewoon voor dat een game draait en verder bieden ze geen extra optie tot hosten van een admintool :(

Mark17
04/01/14, 18:45
Leg uit :)
VPS is dus een stukje computer bij een hoster? Of zie ik dat fout?
En hoe zit het met het betalen van de licentie? Moet je die kopen?!

VPS is het beste te zien als een stukje van een computer (server) bij een hoster waar op een programma kan draaien wat je wilt gebruiken. Normaal draait een VPS 24 uur per dag zonder onderbreking. De Windows licentie die vereist is zal je bij de VPS af moeten nemen, afhankelijk van de vereiste Windows versie kost dit gauw enkele tientjes per maand. Je kunt de VPS overigens voor meer dingen gebruiken, ik zou er echter niet gauw een gamserver op gaan draaien.

Freakin
04/01/14, 18:48
VPS is het beste te zien als een stukje van een computer (server) bij een hoster waar op een programma kan draaien wat je wilt gebruiken. Normaal draait een VPS 24 uur per dag zonder onderbreking. De Windows licentie die vereist is zal je bij de VPS af moeten nemen, afhankelijk van de vereiste Windows versie kost dit gauw enkele tientjes per maand. Je kunt de VPS overigens voor meer dingen gebruiken, ik zou er echter niet gauw een gamserver op gaan draaien.

Hartelijk dank voor je reactie en uitleg.
Grote vraag blij dan natuurlijk: waar host ik mn tooltje nou?

asusk7m550
05/01/14, 00:07
Bij een hoster die ook Windows VPS-en host. Maar dan moet je al snel denken aan zo'n 25 tot 50 euro per maand.

Heb je dat er voor over om een tool ergens op internet beschikbaar te hebben staan?

Mogelijk kun je het ook bij de cloud provider plaatsen. Dan betaal je alleen als die aan staan (en natuurlijk de Windows licentie). Draait het ook onder Windows server.

Waar je zulke providers vindt? Ik kan het je aanbieden, maar dat mag niet vanaf hier. Je kunt een aanbieding vragen in het aanbiedingen gedeelte van het forum, of gewoon op internet zoeken naar een geschikte hoster.

Arieh
05/01/14, 01:40
Mocht je op windows licentie kosten willen besparen, mogelijk dat 'ie ook draaiend te krijgen is op linux via Wine. Echter vereist dat wat knutselwerk dus daar moet je maar net tijd/zin in hebben.

Freakin
05/01/14, 16:16
Kan ik dit programma draaien (vereist NET 4 Framework) op een VPS server met daarop: Windows 2008 Web Edition R2 x64 xen 3.3 ?

WebMeso
05/01/14, 16:35
Dat lijkt me geen probleem.

Freakin
05/01/14, 16:46
Hmm, dan heb ik misschien wel iets leuks gevonden. Wat vinden jullie van onderstaand pakket?

Uw configuratie:
Normal VPS Server € 7,32
Processor1x 2.0 Ghz @ 50%
Geheugen1 Gigabyte
Schijfruimte 30 Gigabyte
Aanvullingen€ 0,00
Back-upruimteGeen back-up
snapshotsServicecontract Geen servicecontract
Besturingssysteem: Windows 2008 Web Edition R2 x64 xen 3.3

Prijs per maand€ 7,32

Of zie ik nu iets over het hoofd? Dit is toch wat ik zoek (plek om 1 tool 24/7 te draaien en die te beheren vanuit huis via een normale windows bureaublad omgeving)?

Wederom bedankt voor jullie advies! :)

The-BosS
05/01/14, 17:16
Principieel mag een windows web server niet gebruikt worden als een terminal (remote desktop), maar aangezien je de enige gebruiker zult zijn is dit misschien de uitzondering op de regel. Ik zou het dus voor alle zekerheid even navragen bij microsoft zelf of de A.U.P. etc even doornemen.

Dat gezegd zijnde kun je misschien beter op zoek gaan naar remote desktop hosting (terminal / rdp) aangezien een volledige windows omgeving een beetje overkill is voor wat je nodig hebt.

Freakin
05/01/14, 18:05
Ja, overkill is het denk ik ook wel.. Maar als ik het voor 7 eurootjes kan regelen dan zal me dat worst wezen.. :)

Ik zie nodig geen betere optie... en die remote desktop hosting lijkt me ook wat ingewikkeld, ik was net een beetje op pad met mn VPS dingetje.. haha