PDA

Bekijk Volledige Versie : Spam van Serverius?



Exsilia
30/12/13, 11:02
Hebben meer mensen spam g ehad van Serverius? Ik heb op tenminste 3 handelsnamen (en er volgen vast nog meer) spam gehad met een colocatie aanbieding. Er wordt in de mail gesproken over dat er in het verleden contact is geweest en dat de offerte nog open staat en dat na aanleiding daarvan een nieuwe offerte wordt verzonden.

Het lijkt allemaal net echt, een offerte in de PDF met 'Confidential' er onder, maar wwij hebben ze zoals gezegd op alle handelsnamen exact hetzelfde mailtje gehad. Zelfs meerdere dezelfde mailtjes naar dezelfde handelsnaam. Ook is in de PDF ineens geen aanhef meer gebruikt en alle offertes zijn allemaal identiek en hebben ook hetzelfde offerte nummer.

Het is wel heel droevig dat nota bene een provider zelf zich verlaagt tot het versturen van spam. Wellicht een noodmaatregel omdat het slecht met de business gaat?

t.bloo
30/12/13, 11:19
Misschien een programmeerfout die tot automatisch versturen heeft geleid? Van een andere leverancier kreeg is laatst (tot twee maal toe) ook allerlei mails uit een control panel die niet gestuurd hadden moeten worden.

Exsilia
30/12/13, 11:53
Al onze handelsnamen kwamen door een programmeerfout ineens in een mailing database? Ik denk het niet :)

t.bloo
30/12/13, 12:36
Nee, ik bedoel dat het mailing script de verkeerde selectie uit de database heeft gebruikt. Niet zo vreemd dat er een database met prospecten en klanten en leveranciers en concurrenten is.

Spyder01
30/12/13, 13:30
Vorig jaar kreeg ik dergelijke mail op diverse handelsnamen. Met offertes en zogenaamd eerder contact. Heb echter nooit contact met hen gehad. Een dergelijke actie van hen klinkt me dan ook niet vreemd in de oren.