PDA

Bekijk Volledige Versie : [ST]Van versio naar ughost.



UGxSynteX
13/12/13, 23:02
Beste,

Ik wil graag mijn ervaring met jullie delen vandaar dat ik dit topic maak.
Ik heb altijd een host gehad bij versio maar mijn host werd opeens heel erg sloom en daarom vroeg ik aan de klanten service hoe dit kon.
Hun zeggen dat het aan mij ligt maar niet wat ik fout doe ook mijn data verbruik was minder dan 1%. Daarom was ik opzoek gegaan naar een andere host.
Maar aangezien het feit dat ik echt een perfecte host wilde ben ik zelf een hosting bedrijf begonnen.
Ik heb eerst veel gestudeerd kvk aanvraag gedaan zakelijke rekening ETC.
Nu is mijn hosting bedrijf op orde en klaar voor gebruik.
Je kunt nu alleen nog maar betalen met paypal en ideal verwacht ik rond 1 januari 2014.

Mijn site is: www.ughost.nl

Graag ontvang ik ook tips :D


Met vriendelijke groeten,

Menno van Hout

t.bloo
13/12/13, 23:21
Welkom op het forum!

Fijn dat je de zakelijke dingen allemaal goed hebt geregeld. Hoe doe je de techniek?

boekee
13/12/13, 23:23
Hmmmm. Tja, voor 50 cent per maand 1.5gb ruimte en 20gb traffiic...... Unlimited mysql enz enz....... Of zwaar overboeken of zwaar verlies....... Maar ik kan eigenlijk niet geloven dat dit goed kan zijn.

Sent from my Nexus 4 using webhostingtalk mobile app

UGxSynteX
13/12/13, 23:23
Welke techniek bedoeld u als ik vragen mag?

UGxSynteX
13/12/13, 23:24
Hmmmm. Tja, voor 50 cent per maand 1.5gb ruimte en 20gb traffiic...... Unlimited mysql enz enz....... Of zwaar overboeken of zwaar verlies....... Maar ik kan eigenlijk niet geloven dat dit goed kan zijn.

Sent from my Nexus 4 using webhostingtalk mobile app

Dat is aan u om te beslissen daarnaast is er ook een demo beschikbaar indien u deze wenst gelieve contact op te nemen via pb.

dennis0162
13/12/13, 23:32
*ziet al aankomen wat voor topic dit wordt*

poepje
13/12/13, 23:33
Ik zou toch niet graag zaken met je doen als je teksten als deze op je website plaatst


Beste klanten, Woensdag 4 september vind er onderhoud plaats in onze computer dit start om:23.00 uur rn eindigd om: Niet bekend, De websties blijven gewoon offline alleen de FTP gaat uit. MVG, Ughost


Hallo mensen, Wij willen binnenkort onze pakketten gaan update. De prijzen zijn gelijk en de support blijft gelijk. Heb je zin in een beteren hosting? Kom dan naar UGHost.

http://ughost.nl/announcements.php

Ik krijg hier niet echt een bedrijfszeker gevoel bij, maar meer dat ik met een zolderkamer host te maken heb

UGxSynteX
13/12/13, 23:35
Ik zou toch niet graag zaken met je doen als je teksten als deze op je website plaatst





http://ughost.nl/announcements.php

Ik krijg hier niet echt een bedrijfszeker gevoel bij, maar meer dat ik met een zolderkamer host te maken heb

Mijn excuses dit was onze stagiaire.
En bedankt voor het melden :D

t.bloo
13/12/13, 23:39
Welke techniek bedoeld u als ik vragen mag?

Gewoon, de hosting techniek. Altijd interessant om te bespreken van welke platformen gebruik gemaakt wordt. Keuze van virtualisatie, of de backup strategie bijvoorbeeld. Het zijn nogal flinke shared pakketten die je aanbiedt, gebruik je een distributed storage array of zo iets als backend?

UGxSynteX
13/12/13, 23:43
Gewoon, de hosting techniek. Altijd interessant om te bespreken van welke platformen gebruik gemaakt wordt. Keuze van virtualisatie, of de backup strategie bijvoorbeeld. Het zijn nogal flinke shared pakketten die je aanbiedt, gebruik je een distributed storage array of zo iets als backend?

Welke programma's ik gebruik zijn:
-WHMCS
-WHM
-cPanel

Elke dag word er ook een back-ups gemaakt en deze worden naar een maand weer verwijderd dus er zijn maximaal 31 back-ups aanwezig.

poepje
13/12/13, 23:45
Mijn excuses dit was onze stagiaire.
En bedankt voor het melden :D

Sorry hoor, maar stagiaire my ass... je hebt deze teksten gewoon zelf geschreven, mijn vermoeden is dat je geen personeel hebt, laat staan een stagiaire.

Mijn redenen hiervoor zijn

Je site is geregistreerd sinds juli 2013,

Met wat simpel google werk kwam ik weer wat verder

Dit is een video van jou (ben er 99,9% zeker van, slag om de arm enzulks) van een jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=bcE5mMft7Bk

Geeft niet dat je net begint en je eerste stappen maakt in de hosting wereld, maar ben er in iedergeval eerlijk over, dat komt veel beter over

UGxSynteX
13/12/13, 23:51
Sorry hoor, maar stagiaire my ass

Je site is geregistreerd sinds juli 2013,

en dit is een video van jou (ben er 99,9% zeker van, slag om de arm enzulks) van een jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=bcE5mMft7Bk

Geeft niet dat je net begint en je eerste stappen maakt in de hosting wereld, maar ben er in iedergeval eerlijk over, dat komt veel beter over

Beste,

De site is al even geregistreerd ja,
Betreft de stagiaire dat moet u zelf weten.
En uiteraard ben ik eerlijk deze video is inderdaad van mij.
Ik probeer mij wel zo volwassen mogelijk op te stellen en ja om de hosting beter te regelen hen ik Maikel Martens een geweldige contactpersoon die mij van alles leert samen met Wes.

Personeel heb ik niet nee wel 4 contactpersonen die reageren op support tickets problemen oplossen en verschillende dingen afhandelen.

poepje
13/12/13, 23:55
Beste,

De site is al even geregistreerd ja,
Betreft de stagiaire dat moet u zelf weten.
En uiteraard ben ik eerlijk deze video is inderdaad van mij.
Ik probeer mij wel zo volwassen mogelijk op te stellen en ja om de hosting beter te regelen hen ik Maikel Martens een geweldige contactpersoon die mij van alles leert samen met Wes.

Personeel heb ik niet nee wel 4 contactpersonen die reageren op support tickets problemen oplossen en verschillende dingen afhandelen.

Top, eerlijkheid, daar kom je verder mee in de hosting markt. Er zijn al genoeg fakers die de wereld beloven maar als puntje bij paaltje komt niets waar kunnen maken. Ik wens je heel veel success!

UGxSynteX
13/12/13, 23:57
Top, eerlijkheid, daar kom je verder mee in de hosting markt. Er zijn al genoeg fakers die de wereld beloven maar als puntje bij paaltje komt niets waar kunnen maken. Ik wens je heel veel success!

Bedankt.
Eerlijkheid vind ik ook belangrijk ook omdat je anders je naam verpest en dat wil natuurlijk niemand.
Op alle vragen geef ik natuurlijk eerlijk antwoord.
mochten er nog vragen zijn kun je me pm'en of toevoegen op skype: ugsmokegun en natuurlijk via www.ughost.nl maar dan kan het zijn dat er iemand anders reageert.

EDIT:
Met de video wil ik wel vermelden dat mijn stem ook een stuk beter is geworden zie:
http://www.youtube.com/watch?v=_ix9If1O0Pc

MediaDeskundig
14/12/13, 07:27
krijg een beetje het idee dat dit een geintje is.

http://ughost.nl/knowledgebase.php?action=displayarticle&id=11
3. Opzegingen.
3.1 Opzeggingen moet via een ticket naar de afdeling Betalingen en administratie. Word dit ergens anders naar gestuurd verklaren wij uw opzegging ongeldig.
3.2 De opzegtermijn is 1 maand. (Tenzij u een contract hebt gesloten. Dan heeft u een zogeheten wurgcontract.)

SmilieBG
14/12/13, 09:10
Is het niet gewoon kopie van pauperhosting.nl? :)

Sent from my GT-N7000 using webhostingtalk mobile app

SebastiaanStok
14/12/13, 09:29
3.1 Opzeggingen moet via een ticket naar de afdeling Betalingen en administratie. Word dit ergens anders naar gestuurd verklaren wij uw opzegging ongeldig.

Ik weet al een leuk kerstcadeautje voor jouw.
https://ictrecht.nl/boeken/hosting/

Opzeggen MOET via de zelfde weg kunnen als dat de dienst is aangegaan, en schriftelijk mag niet worden uitgesloten.
Daarnaast zit er behoorlijk wat fouten in de AV (die overigens niet duidelijk is vermeld) http://ughost.nl/tos.html


- Toegang tot alle services verbonden aan onze accounts is primair bedoeld voor personen die volgens onze administratie direct verbonden zijn met het account. WAT?


- ughost kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor eventuele schade die wordt geleden door een klant of een derde ten gevolge van enig doen of nalaten langs de zijde van ughost of een bedrijf dat door ughost is ingeschakeld. :D dus als BREIN jouw een sommatie stuurt en jij daar vervolgens niets mee doet ben jij dus aansprakelijk?



- ughost kan niet aansprakelijk gesteld worden voor enige indirecte schade, vervolgschade daarbij inbegrepen, noch is ughost gehouden tot vergoeding van bedrijfsschade, winstderving, schade als gevolg van uitval en/of onbereikbaarheid van een server of bij netwerkonderbrekingen.

- In geval van overmacht kan de klant ughost nimmer op haar verplichtingen aanspreken. Van overmacht is onder meer sprake indien ughost verhinderd wordt aan haar verplichtingen te voldoen door oorlog, waterschade, overstroming, overheidsmaatregelen, defecten aan apparatuur of storingen in de levering van energie. Indien door overmacht ughost langer dan een maand niet aan haar verplichtingen kan voldoen zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst te ontbinden.
Defecte apparatuur is geen overmacht maar een ondernemersrisico.


- Bij elke vorm van een overtreding kan het account zonder vergoeding van enige aard beëindigd worden.
Dit is te direct en onwettelijk. Er moet enige mogelijkheid zijn tot verbetering.


schriftelijke mededeling op de webpagina's
WAT? Oke wat moet ik me hierbij voorstellen, schriftelijk http://www.encyclo.nl/begrip/schriftelijk "wat geschreven of gedrukt is"

En dat is slechts een kleine greep uit de tal van fouten.

Daarnaast is het gebruikelijk de bedrijfsnaam te laten beginnen met een hoofdletter.



Is het niet gewoon kopie van pauperhosting.nl? :)

Sent from my GT-N7000 using webhostingtalk mobile app

BEST REPLY EVER!!! Het scheelde dit of me monitor zat onder :thumbup:

cfmweb
14/12/13, 10:58
Hier irriteer ik me ook zo vreselijk aan bij die gasten



Ik heb altijd een host gehad bij versio maar mijn host werd opeens heel erg sloom


Een host is een persoon of bedrijf. Je hebt dus geen host gehad bij Versio, maar Versio IS de host. En je webruimte werd traag, of liever gezegd, de verbinding met je webruimte of hostingpakket werd traag. Als je zegt dat je host sloom wordt, is hij (Reshad Bashir?) niet meer in staat om zich snel voort te bewegen.



Hun zeggen dat het aan mij ligt maar niet wat ik fout doe ook mijn data verbruik was minder dan 1%.


Het is "zij zeggen" en ja, het ligt aan jou. Je bezit te weinig kennis om te kunnen beoordelen waar het misgaat en kunt dit zeker niet beoordelen of beheren voor klanten.


Daarom was ik opzoek gegaan naar een andere host.
Maar aangezien het feit dat ik echt een perfecte host wilde ben ik zelf een hosting bedrijf begonnen.

Kortom je hebt ergens een reseller pakketje afgenomen, en hebt (nog) ruimte over om de sites van je vriendjes op te hosten.



Ik heb eerst veel gestudeerd


Nee, dat heb je niet. Een beetje meelezen op een forum is prima, en misschien heb je een keer een boekje gelezen, maar dan heb je nog niet gestudeerd. Dat is namelijk niet mogelijk gezien je leeftijd (14) en de duur van de opleidingen.


Nu is mijn hosting bedrijf op orde en klaar voor gebruik

Nee, dat is het niet.


Graag ontvang ik ook tips

Bezint eer ge begint, en gebruik de zoekfunctie van dit forum eens. Er zijn letterlijk honderden topics te vinden van mensen die een hostingbedrijf wilden beginnen. Van de meeste hebben we overigens nooit meer iets gehoord.

UGxSynteX
14/12/13, 11:05
Hier irriteer ik me ook zo vreselijk aan bij die gasten



Een host is een persoon of bedrijf. Je hebt dus geen host gehad bij Versio, maar Versio IS de host. En je webruimte werd traag, of liever gezegd, de verbinding met je webruimte of hostingpakket werd traag. Als je zegt dat je host sloom wordt, is hij (Reshad Bashir?) niet meer in staat om zich snel voort te bewegen.



Het is "zij zeggen" en ja, het ligt aan jou. Je bezit te weinig kennis om te kunnen beoordelen waar het misgaat en kunt dit zeker niet beoordelen of beheren voor klanten.



Kortom je hebt ergens een reseller pakketje afgenomen, en hebt (nog) ruimte over om de sites van je vriendjes op te hosten.



Nee, dat heb je niet. Een beetje meelezen op een forum is prima, en misschien heb je een keer een boekje gelezen, maar dan heb je nog niet gestudeerd. Dat is namelijk niet mogelijk gezien je leeftijd (14) en de duur van de opleidingen.



Nee, dat is het niet.



Bezint eer ge begint, en gebruik de zoekfunctie van dit forum eens. Er zijn letterlijk honderden topics te vinden van mensen die een hostingbedrijf wilden beginnen. Van de meeste hebben we overigens nooit meer iets gehoord.

1. Ik vraag niet voor niets om tips.
2. De av is opgesteld door een advocaat.
3. Waaruit maak jij op dat het een reseller account is want zover ik weet kunnen resellers geen reselling verkopen en ik wel dus versterk je argument een beetje.

cfmweb
14/12/13, 11:11
Ik versterk m'n argumenten helemaal niet voor je, daar heb ik geen enkele behoefte aan. Het is aan jou om jezelf op dit punt te bewijzen.

Een belangrijke tip ben ik nog wel vergeten; houd op met jezelf groter voordoen dan je bent, je maakt jezelf belachelijk op deze manier.

poepje
14/12/13, 11:39
2. De av is opgesteld door een advocaat.


ROFLCOPTER, jij moet echt de meest voordelige advocaat hebben, ik heb nog nooit een advocaat gezien die een AV kon opstellen van slechts 12 regels. (om maar niet beginnen over het feit dat geen enkele advocaat het woord wurgcontract zou gebruiken in de AV)

Of bedoelde je toevallig dat je de AV hebt opgesteld toen je stiekem advocaat van je oma gesnoept toen je deze pagina maakte?
https://imagestoreretrieval.mitra.nl/Product/Front/601826/a3662c65-4538-44e5-8899-67fb455eb7af.png?h=350&w=300

poepje
14/12/13, 12:03
Hoe meer ik ga googlen, hoe meer ik van mijn stoel val _O-

Copyright © 2013 ughost by universal-games KVK nummer: 58440194. All Rights Reserved

De vraag die direct bij me op kwWat is dat universal-games dan?

http://universal-games.nl/team

Hoi Menno!

Active8
14/12/13, 12:43
Beste Menno begin eerst met dit probleem op te lossen:

ERROR: No reverse DNS (PTR) entries. The problem MX records are:
153.175.186.31.in-addr.arpa -> no reverse (PTR) detected
You should contact your ISP and ask him to add a PTR record for your ips

**pakt nog een zak popcorn

Domenico
14/12/13, 15:17
Tja wat moet ik hier nu van denken. Sluiten of open laten... Ik laat deze thread open maar ga wel gewoon constructief verder (mag ook kritiek zijn hoor).

Mikey
14/12/13, 15:52
Vergeten we niet dat we allemaal jong geweest zijn, en zo ambitieus we allemaal zijn/waren; door middel van vallen en opstaan op de plek gekomen zijn waar we nu staan ?

Ik durf namelijk te stellen dat iedereen die enige affiniteit heeft met internet, van alles geprobeerd heeft. Op de man af spelen is zo simpel, vergeet je eigen sporen niet. Google vergeeft niet snel iets :stuart:

The-BosS
14/12/13, 17:23
Gewoon, de hosting techniek. Altijd interessant om te bespreken van welke platformen gebruik gemaakt wordt. Keuze van virtualisatie, of de backup strategie bijvoorbeeld. Het zijn nogal flinke shared pakketten die je aanbiedt, gebruik je een distributed storage array of zo iets als backend?

Welke programma's ik gebruik zijn:
-WHMCS
-WHM
-cPanel

Sinds wanneer is dat de hosting techniek, t.bloo bedoeld dus iets in de zin van welke hypervisor, welk os, welke beheertools (en nee geen control panels), netwerk, datacenter, hardware, ...


Elke dag word er ook een back-ups gemaakt en deze worden naar een maand weer verwijderd dus er zijn maximaal 31 back-ups aanwezig.

Dan moet jij toch een mega grote (backup) storage server hebben staan, want zelf al heb je maar 10 klanten met elk een 1,5GB pakket dan heb je dus al 480GB harddisk space nodig voor je backups en dat allemaal voor een halve euro per maand :stuart:. Vraag me dan toch af hoe je hier winst op maakt, want een heel simpele berekening leert ons het volgende een 1TB hdd kost plus-minus € 75,-, laten we die afschrijven op 5 jaar dan komen we aan € 15,- per jaar, laten we dat even per maand uitrekenen dan komen we aan € 1,25 voor 1TB, dus kost 500GB (wat je plus minus nodig hebt voor 10 klanten hun backups) € 0,625. Kortom je maakt dus al verlies enkel en alleen op je backups en dan rekenen ik nog geen colocatie, stroom, raid setup, je eigenlijke server, etc (of cloud backup).



Ik probeer mij wel zo volwassen mogelijk op te stellen en ja om de hosting beter te regelen hen ik Maikel Martens een geweldige contactpersoon die mij van alles leert samen met Wes.

Personeel heb ik niet nee wel 4 contactpersonen die reageren op support tickets problemen oplossen en verschillende dingen afhandelen.

Met andere woorden ze werken in het zwart voor je, tja dan kan je dat inderdaad moeilijk personeel noemen. Vraag me natuurlijk wel af of de belastingen en andere overheidsinstanties daar ook zo over denken.

En om het even over je stagiaire te hebben, je bent zelf nog niet volwassen, hoe denkt je dan iemand te kunnen opleiden (en het wettelijk te mogen). Naast het feit dat een stagiaire ook als personeel beschouwt wordt en volgens je eigen woorden je geen personeel hebt.

Mark17
14/12/13, 18:02
3. Waaruit maak jij op dat het een reseller account is want zover ik weet kunnen resellers geen reselling verkopen en ik wel dus versterk je argument een beetje.

Dat zal afhankelijk zijn van het pakket waarop je het aanbiedt en waar je het inkoopt. Er zijn wel degelijk producten/diensten bekend waarbij reseller accounts met meerdere lagen mogelijk zijn...

Verder:
- Zet alle cijfers eens onder elkaar (uitgaande van 5/50/100/250 klanten) en kijk wanneer je winst begint te maken. Denk vervolgens of dit realistisch is en vergeet niet alle benodigde hardware, stroom en tijd mee te nemen in die berekening. Doe dit voor alle pakketten en ga uit van maximaal gebruik van schijfruimte en minimaal 75% gebruik bij dataverkeer.
- Heb je iemand in je omgeving die je site na kan kijken op taal- en tikfouten?
- Voeg een pagina met contact gegevens (waaronder email adres, post adres, rechtstreeks (telefonisch/chat/Skype/etc) contact toe), vermeld ook ergens het BTW nummer
- Heb je gedacht aan hoe je storingen oplost? 24 uur per dag 7 dagen per week?
- Is er nagedacht over het uitvoeren van systeembeheer werkzaamheden op de gebruikte servers?

Als je na het uitvoeren van bovenstaande stappen nog denkt dat het een goed idee is om hosting aan te bieden dan wens ik je veel succes.

ozeik
14/12/13, 18:05
Dan moet jij toch een mega grote (backup) storage server hebben staan, want zelf al heb je maar 10 klanten met elk een 1,5GB pakket dan heb je dus al 480GB harddisk space nodig voor je backups en dat allemaal voor een halve euro per maand :stuart:. Vraag me dan toch af hoe je hier winst op maakt, want een heel simpele berekening leert ons het volgende een 1TB hdd kost plus-minus € 75,-, laten we die afschrijven op 5 jaar dan komen we aan € 15,- per jaar, laten we dat even per maand uitrekenen dan komen we aan € 1,25 voor 1TB, dus kost 500GB (wat je plus minus nodig hebt voor 10 klanten hun backups) € 0,625. Kortom je maakt dus al verlies enkel en alleen op je backups en dan rekenen ik nog geen colocatie, stroom, raid setup, je eigenlijke server, etc (of cloud backup).

Je kan natuurlijk ook gewoon incrementele backups maken, scheelt een hoop i/o, cpu en opslagruimte. Gemiddeld zullen de klanten wel minder dan 300MB gebruiken, kan je makkelijk winst op maken als je optimaliseert.

Paar puntjes die nog niet genoemd zijn:
- Firewall is wel handig, niemand hoeft bij mysql te komen
- Zou geen reclame plaatsen
- Kijk hoe andere hosters het doen, hoe hun website eruit ziet en hoe de marketing/backup/sales/technische plannen eruit zien
- Vind een niche markt, de hostingbranche is al enorm verzadigd. Kom met een uniek product/dienst.

Misschien kan je beter eerst meedraaien met een ander (webhosting)bedrijf of een site opzetten zonder dat je risico ondervindt (zoals ads verkopen). Anders: begin bij familie en vrienden, zodat je minder verplichtingen tegenover je klanten hebt. Als je met wat meer ervaring nog een leuke failover oplossing wilt, kan je altijd bij mij aankloppen. Loop je op 1 gebied in elk geval voor op veel andere hostingpartijen. Succes met je leertraject!

The-BosS
14/12/13, 18:14
Je kan natuurlijk ook gewoon incrementele backups maken, scheelt een hoop i/o, cpu en opslagruimte. Gemiddeld zullen de klanten wel minder dan 300MB gebruiken, kan je makkelijk winst op maken als je optimaliseert.

Uiteraard, maar even afgaande op de software die hij opsomde zal dit wel het geval niet zijn en daar ging ik dus van uit ;).

poepje
14/12/13, 18:19
Uiteraard, maar even afgaande op de software die hij opsomde zal dit wel het geval niet zijn en daar ging ik dus van uit ;).

Ik heb een vermoeden dat zijn ISP de backups regelt (VPSje met cpanel) :)

phreak
14/12/13, 18:32
De website straalt niet echt het vertrouwen uit waar ik als mogelijk zakelijke klant mijn diensten af zou nemen, sterker nog, ik zou meteen weg klikken. Je reacties op dit forum genieten ook niet echt van een hoog IQ en dat is iets wat google ook onthoudt, als klanten je "bedrijf" gaan googlen, dan komen ze hier ook op uit en dat is niet gunstig voor je.

Ik zou zeggen, haal je website offline, denk even erg goed na hoe dat je alles aan de man gaat brengen en een stuk professionaliseren, zorg dat je techniek goed in elkaar zit en je prijzen ook.

Good luck! :D

mgielissen
14/12/13, 19:01
Gewoon een standaard Wordpress site nemen met default template, een nieuwsfeed erin flikkeren en klaar is kees phreak ;)

chatuliem
14/12/13, 22:17
Ik vind de bijdragen hier toch wel erg fel hoor. Ik heb bewondering voor een jongen van 14 jaar die dit allemaal al kan en hulp zoekt waar hij tegen grenzen aanloopt. En hem dan helemaal afbranden zoals sommigen deden vind ik gewoon onterecht, en eigenlijk gemeen. Je kunt ook wel op een vriendelijker manier elkaar op weg helpen.
En ik zou Ughost zeker niet in het lijstje van malafiede bedrijfjes willen plaatsen, want het verschil is dat ze bij die bedrijven maar aanrotzooien en zeker geen advies vragen.

Arieh
14/12/13, 23:38
Achja, even gekeken naar het IP adres, kom je uit op een partij die cPanel managed aanbied op een VPS. Dat is prima natuurlijk. En ja veel hier zijn ook jong begonnen, naïever dan dat zij nu zijn.

Maar persoonlijk vind ik het wel jammer dat de prijzen meteen ala versio zijn wat een dikke overselling betekent. Dat hoeven we niet aan te moedigen denk ik. Want in de OP wordt er nog gezegd dat Versio traag is en dat TS en trawanten het wel even beter doen, echter krijg je met deze prijzen gewoon exact hetzelfde.

vDong
15/12/13, 21:52
Maar persoonlijk vind ik het wel jammer dat de prijzen meteen ala versio zijn wat een dikke overselling betekent. Dat hoeven we niet aan te moedigen denk ik. Want in de OP wordt er nog gezegd dat Versio traag is en dat TS en trawanten het wel even beter doen, echter krijg je met deze prijzen gewoon exact hetzelfde.

Dit vind ik persoonlijk betere opbouwende kritiek dan hierboven, echter wat ik hier mis is waarom de prijzen te laag zijn. Want het publiek waar dit tegen zegt (de TS en andere klanten van versio) denkt dat dit best redelijke prijzen zijn.

De prijzen an sich zijn namelijk niet het probleem, de hoeveelheid klanten per server(effect: traag) of per FTE(slechte/dure helpdesk) zijn het wel.

chatuliem
15/12/13, 23:00
Dus wat je als eerste zegt is, kijk niet alleen naar de prijs, maar hou ook de service in de gaten. Want als je een goedkoop systeem levert, die voortdurend off line is, ben je nog verder van huis.

systemdeveloper
15/12/13, 23:40
Dus wat je als eerste zegt is, kijk niet alleen naar de prijs, maar hou ook de service in de gaten. Want als je een goedkoop systeem levert, die voortdurend off line is, ben je nog verder van huis.
Het servicenivo merk je zelf vaak pas nadat je het nodig hebt, maar aan de prijs kun je wel een redelijk goed zien wat je in huis haalt. Het is niet voor niks dat je op dit forum (en vele andere) vrijwel altijd klachten leest over hosters in het budget segment en vrij zelden tot nooit over hosters die een normale prijs rekenen.

Spyder01
16/12/13, 07:34
Ben soms wel benieuwd met welke factor budgethosters rekenen. Ik kom dan met prijs van een server, dataverkeer, stroom en onderhoud zonder marge al zo op dat bedrag uit.

Ligt ook aan de keus van de RAIDset natuurlijk. Zo is RAID1 goedkoper dan RAID5,6 of 10.

Marin
16/12/13, 08:03
Ben soms wel benieuwd met welke factor budgethosters rekenen. Ik kom dan met prijs van een server, dataverkeer, stroom en onderhoud zonder marge al zo op dat bedrag uit.

Ligt ook aan de keus van de RAIDset natuurlijk. Zo is RAID1 goedkoper dan RAID5,6 of 10.

Tja volume, overselling etc. Daarom doe ik bijna nooit mee met de aanbiedingen gezocht hier. Op prijs win ik het niet en daar wordt toch wel vaak naar gekeken op fora als deze.

Mark17
16/12/13, 10:21
Tja volume, overselling etc. Daarom doe ik bijna nooit mee met de aanbiedingen gezocht hier. Op prijs win ik het niet en daar wordt toch wel vaak naar gekeken op fora als deze.

Van de andere kant is dat wel jammer. Wij vermelden onze standaardprijzen hier als er een aanbieding is waar we op reageren. Vaak zijn we niet de goedkoopste, we zien echter wel dat het (indirect) een positief effect lijkt te hebben op de lange termijn.

Magus
16/12/13, 11:46
prijzen worden slechts exclusief BTW afgebeeld op de website.

Bovenaan de website staat een actie:


Now a free .nl/be domain at the starters package.
Al vanaf €0,50 p/m
-1500 MB Webruimte
-20 GB Data verkeer
-Onbeperkt e-mail accounts
-Onbeperkt aantal MySQL databases

Meer pakketten


Het starter-pakket kost echter geen 50 cent maar 1 euro (exclusief btw, bij betaling per jaar)
Bij het afrekenen van je winkelwagen wordt de 4.95 voor het gekozen .nl domein echter NIET in mindering gebracht.

Er rammelt dus nog eea, misschien is het verstandig alles wat de stagair heeft uitgevoerd even te controleren *voordat* je het online zet/laat zetten?

*edit: zelfs als je een 0,50 pakket besteld, en daarbij aangeeft je eigen domein te willen gebruiken, dan nog wordt er 4.95 (ex btw) extra berekend voor het domein :p

vDong
16/12/13, 11:48
Ligt ook aan de keus van de RAIDset natuurlijk. Zo is RAID1 goedkoper dan RAID5,6 of 10.
Hoe dan? Per GB is RAID1 exact hetzelfde als RAID10, vooral omdat RAID10 een combi is van meer dan 1 raid1 set. Raid5 (en na een x aantal disks RAID6 ook) is goedkoper dan RAID1.

Dit soort onwaarheden worden wel vaker hier gedropt zonder onderbouwing, erger ik me soms wel eens aan.

Budget hosters overboeken dan ook vaak andere dingen, zoals geheugen, iops en cpu. Diskspace usage overboeken is nauwelijks nodig.

Magus
16/12/13, 11:52
bij een VPS'je wordt de raid over het algemeen al in de host-node geregeld

systemdeveloper
16/12/13, 12:04
bij een VPS'je wordt de raid over het algemeen al in de host-node geregeld

Sorry? Bij de cheapass setups wel ja, maar ik zou dat niet 'over het algemeen' willen noemen.

Spyder01
16/12/13, 12:04
Hoe dan? Per GB is RAID1 exact hetzelfde als RAID10, vooral omdat RAID10 een combi is van meer dan 1 raid1 set. Raid5 (en na een x aantal disks RAID6 ook) is goedkoper dan RAID1.

Dit soort onwaarheden worden wel vaker hier gedropt zonder onderbouwing, erger ik me soms wel eens aan.


Ligt allemaal aan de keus van hardware. Zo kunnen de goedkopere mobo's alleen RAID0 (JBOD) en RAID1 en ben je dus een aparte controller nodig mocht je RAID5,6 of whatever willen gebruiken. Aangeziene een aparte raidcontroller (en als je het goed doet neem je ook een BBU erbij) weer duurder is, maakt het zeker wel in de kosten uit voor welke setup je kiest.

Magus
16/12/13, 12:06
Sorry? Bij de cheapass setups wel ja, maar ik zou dat niet 'over het algemeen' willen noemen.

Bij de duurdere setups ook, hoop ik. Bij een high-end VPS verwacht ik niet dat de data op een JBOD doos wordt opgeslagen maar ook gewoon netjes op een centrale storage met raid5 oid, eventueel gerepliceerd naar een tweede doosje

systemdeveloper
16/12/13, 12:08
Bij de duurdere setups ook, hoop ik. Bij een high-end VPS verwacht ik niet dat de data op een JBOD doos wordt opgeslagen maar ook gewoon netjes op een centrale storage met raid5 oid, eventueel gerepliceerd naar een tweede doosje

Ja, maar dat wordt dus niet in de host-node geregeld ;)

Magus
16/12/13, 12:10
Ja, maar dat wordt dus niet in de host-node geregeld ;)

touche. dat klopt, node was een verkeerde woordkeuze.

waar het natuurlijk om ging, is dat de raid setup voor vps'jes over het algemeen niet in de VPS zelf wordt geregeld maar in het onderliggende systeem ;)

systemdeveloper
16/12/13, 12:15
touche. dat klopt, node was een verkeerde woordkeuze.

waar het natuurlijk om ging, is dat de raid setup voor vps'jes over het algemeen niet in de VPS zelf wordt geregeld maar in het onderliggende systeem ;)

Ah,ik dacht al. Want een node met lokaal raid is maar voor 1 ding goed... om het os op 2 kleine ssd-tjes te zetten en daarvoor is raid 1 idd genoeg.
Voor de shared storages is er gewoon geen 'goedkope' oplossing. Voor een enkele bak met bv 12 x 600gb sasjes hou je amper 3tb over maar kun je wel al snel 6-7-8k voor op tafel leggen. (keer 2 als je een ha setup hebt plus nog iets aan andere ha spul zoals dubbele switchen).
Dat is iets dat je totaal niet kunt vergelijken met een hoster die 2 x 3tb van een paar 100 euro in zijn server drukt en dat een vps platform noemt.

Magus
16/12/13, 12:17
daar komt eventueel nog een fibrechannel switch bij, plus bekabeling. Als het over koper gaat zijn je switchen ook geen low-grade aangezien ze dan over zowel jumboframes als bonding moeten beschikken.