PDA

Bekijk Volledige Versie : Kosten blok 100 nummers porteren



golden
11/12/13, 16:23
Goedemiddag,

Even een kort vraagje. Wij hebben een 100nummer blok welke naar een andere voipaanbieder verhuisd dient te worden. Echter geven ze aan dat het porteren 750,-- kost.
Is dit reëel?

Gevoelsmatig lijkt me dit veel aangezien de eerste keer ergens onderbrengen een fractie van dat geheel was.

Alvast bedankt.

Mark17
11/12/13, 16:27
Er zijn kosten verbonden aan het porteren van een nummerblok welke hoger zijn dan het aanvragen van een nieuw nummerblok. De genoemde prijs is naar mijn idee vrij hoog (ten minste als ik hem vergelijk met wat wij vragen en wat wij betalen). Daar staat tegenover dat als de maandelijkse kosten zeer laag zijn het toch voordelig kan zijn om te gaan porteren.

ceesios
11/12/13, 18:08
Het hangt een beetje af van je provider. Vaak kost het niets en soms rekenen ze 175,- maar 750,- lijkt me wel erg veel. Tenzij ze bij het porteren op de een of andere manier configureren van 100 toestellen mee rekenen.

Ryan Kalkhoven
11/12/13, 18:25
Beste Golden,

Dit is een vrij stevige prijs voor een portering. In principe worden er alleen nog door KPN afwijkende tarieven gerekend voor het porteren van een 10, 100 of 1000 blok.
Die kosten zitten vaak rond de € 250,- afhankelijk van wat de nieuwe partij hiervoor in rekening brengt.

Vanaf alle andere providers is vaak een veel gunstiger tarief van toepassing.

Met vriendelijke groet,

Ryan Kalkhoven

Exsilia
12/12/13, 23:40
750,- is absurd veel. Wij zouden dat blok voor onder de 100,- kunnen porteren. Dat gaat dan uiteraard wel puur om het porteren en komt dan uit op een trunk of zoiets dergelijks. Het omvat inderdaad geen configuratie van toestellen o.i.d.