PDA

Bekijk Volledige Versie : Goede panels voor KVM hosting



mzandstra
11/12/13, 11:38
Ik vroeg me af of iemand een goed panel weet voor VPS hosting, bij voorkeur ondersteuning voor Red Hat, KVM, lvm (snapshots) en iDeal. Wat ik wil gaan doen is goedkope tijdelijke unmanaged VPS's aanbieden, waarbij je een VPS afneemt voor een bepaalde periode (met optie tot verlenging uiteraard). Het is voor erbij om mijn speelomgeving wat rendabeler te maken in tijden dat ik ruimte over heb op mijn server.

dennis0162
11/12/13, 12:14
Proxmox of SolusVM i.c.m. WHMCS?

SF-Jeroen
11/12/13, 12:18
Define "goede" . SolusVM is goed qua functionaliteit, maar brakke en onveilige code.

mzandstra
11/12/13, 13:39
Als ik aan een goede portal denk, denk ik aan makkelijk uitbreidbare code, veilig in het gebruik en bij voorkeur een interface die los staat van een beheerdeamon op de achtergrond. Ik wil geen SuPHP bijvoorbeeld, omdat dat bij voorbaad onveilige situaties kan opleveren.

Mark17
11/12/13, 15:30
Als je aangeeft dat het waarschijnlijk om kleine aantallen gaat kun je ook overwegen om het of geheel handmatig te doen of deels handmatig te doen.

patrickekkel
12/12/13, 15:08
Als ik aan een goede portal denk, denk ik aan makkelijk uitbreidbare code, veilig in het gebruik en bij voorkeur een interface die los staat van een beheerdeamon op de achtergrond. Ik wil geen SuPHP bijvoorbeeld, omdat dat bij voorbaad onveilige situaties kan opleveren.


Uhh SuPHP jij weet hopelijk wel wat dit is ? dit heeft verder niks te maken met je programmeer werk.

Exsilia
12/12/13, 16:35
Ik ben hier ook wel in geinteresseerd. Ik kan me niet voorstellen dat alle partijen die een custom build systeem hebben dat helemaal vanaf scratch hebben opgebouwd.

mzandstra
12/12/13, 17:09
Uhh SuPHP jij weet hopelijk wel wat dit is ? dit heeft verder niks te maken met je programmeer werk.

Ik weet precies wat het is, daarom wil ik het niet op mijn systeem. Als PHP zelf al lek is, dan vertrouw ik het zeker geen super user rechten toe middels een third-party module.

mzandstra
12/12/13, 17:11
Ik ben hier ook wel in geinteresseerd. Ik kan me niet voorstellen dat alle partijen die een custom build systeem hebben dat helemaal vanaf scratch hebben opgebouwd.

Ik zit momenteel te kijken naar boxbilling, maar dat is slechts het deel voor verkoop en facturering. Ik wil nog kijken naar een koppeling met Archipel als VM-management front-end.

The-BosS
12/12/13, 17:23
Uhh SuPHP jij weet hopelijk wel wat dit is ? dit heeft verder niks te maken met je programmeer werk.
Ik weet precies wat het is, daarom wil ik het niet op mijn systeem. Als PHP zelf al lek is, dan vertrouw ik het zeker geen super user rechten toe middels een third-party module.

->| Dan weet je dus absoluut niet wat SuPHP is


suPHP is a tool for executing PHP scripts with the permissions of their owners. It consists of an Apache module (mod_suphp) and a setuid root binary (suphp) that is called by the Apache module to change the uid of the process executing the PHP interpreter.

Met andere woorden het zorgt er juist voor dat php scripts uitgevoerd worden onder de eigenlijke user en niet onder de default apache user.

ozeik
12/12/13, 19:53
Met andere woorden het zorgt er juist voor dat php scripts uitgevoerd worden onder de eigenlijke user en niet onder de default apache user.
Ik denk dat hij bedoelt dat hij niet wil dat met een kernel bug of een bug in suPHP, root (of andere user) rechten wordt verkregen. Met full virtualization zoals KVM of paravirtualisatie zoals LXC is deze kans veel kleiner. Een veiligere benadering voor shared webhosting is die van CloudLinux, waarbij ze de eigen cagefs gebruiken.

Voor de toepassing die je noemt is http:// lxc-webpanel.github.io/ ook geschikt.

Exsilia
12/12/13, 23:58
Ik begrijp dat TS zelf iets wil maken. Misschien is libvirt (is een PHP library voor) dan een oplossing? Ik ben meer op zoek naar een kant en klaar systeem (misschien alla SolusVM, maar dan niet zo gebonden aan een leverancier). Dus eigenlijk zeg maar een PHP implementatie die libvirt gebruikt.