PDA

Bekijk Volledige Versie : hulp gevraagd bij hyper v / vps (Home dedicated server)



crash100
26/11/13, 19:48
Via dit forum hoop ik een oplossing te vinden voor mijn probleem.
Ik heb hier thuis een asus 1u server (Xeon L5420 & 16 gb ram) met windows server 2008R2 draaien,
met websites en een paar gameservers. (i-net 20 Mb up/down)
Via Broadcom Advanced Control Suite 4 heb ik 2 netwerkkaarten gekoppeld in een team.
en heb intern me netwerk gedeeld.
Ik ben al in de weer geweest met hyper-v en had virtuele server gemaakt, echter het vervelende is dat die virtuele server
ook toegang heeft tot mijn netwerk, en dat is iets wat ik absoluut wil voorkomen.
Echter moet deze virtuele server wel een connectie hebben met de buitenwereld.
Hoe kan ik toch een virtuele server maken zonder dat er toegang is op mijn gedeelde netwerk (intern)
en ook de adapters niet in de war worden geschopt....
ben nu al 2 dagen het internet aan het afstruinen naar informatie , maar het is mij niet helemaal duidelijk.
Of mis net de essentiële info of ik deze virtual server kan maken zonder gebruik te maken van mijn fysieke Basp adapter.
Wie o wie kan mij enigzins de goede richting in sturen??

The-BosS
26/11/13, 21:22
De simpelste oplossing indien het toch enkel voor je ene server is, is om een firewall te installen op één vm en je andere vm's via die firewall vm te verbinden. In je firewall stel je dan in dat die vm's enkel naar buiten mogen en alles van bvb 192.16.0.0/24 (je eigen local ranges dus) geblokt moet worden.

Als firewall kun je kiezen tussen bvb routeros, pfsense, vyatta, endian, ...

boomhut
27/11/13, 09:45
Is het misschien een optie om de 2 netwerkkaarten te splitsen?
Dus 1 netwerkkaart voor intern en de andere netwerkkaart voor extern?

Of heb je de netwerkkaarten gekoppeld voor een speciaal doel?

crash100
30/11/13, 09:01
Sorry late reactie was druk met werk enzo....

Had alles eerst op 1 netwerkkaart draaien, en dacht als ik nou eens een 2e kabel trek naar mijn gigabit hub of er verschil te merken was.
Na wat instellingen (802.3ad) bleek inderdaad dat alles vlotter inlaadde op websites en gameservers.

SF-Jeroen
01/12/13, 22:36
Gigabit switch mag ik hopen. Firewall die vps of zet ergens een losse firewall tussen zou ik zeggen

crash100
07/12/13, 09:59
ja draytek vigorswitch g1240

robheid
07/12/13, 10:21
Is het mogelijk om met je router een dmz op te zetten? Dan kun je 1 nic hiervoor gebruiken en de 2e nic voor je thuisnetwerk en dit door middel van firewall rules en of mappings dichttimmeren.

maverh
07/12/13, 22:53
Je kan het netwerk opdelen in 2 vlan's dan is alles gescheiden.