PDA

Bekijk Volledige Versie : hoster verplicht je tot auto incasso



oostwolder
23/11/13, 22:53
he mensen


ik ben bij een hoster heb daar 1 pakket genomen met 1 domein naam
nu wil je hoster perse hebben dat als ik de volle pakket wil gebruiken dat ik voor het volgend jaar auto incasso accepteer

is dat mogelijk mag dit en heb ik nog enig sinds iets te zegen dat ik het volle pakket wil hebben ondanks dat ik er wel voor betaald heb


p.s. hoster is (budget web hosting) als ik geen reclame mag maken haal het dan weg uit de post

mvg remco

WebMeso
23/11/13, 23:49
Waarom zou dat niet mogen? Als je dat niet wilt en de hoster wil dit echt doorzetten.

Dan is dat niet bepaald klantvriendelijk en dat zal waarschijnlijk tot verlies van klanten leiden.

Make up your mind oftewel andere partij zoeken die wel normaal met zijn klanten omgaat.

oostwolder
23/11/13, 23:54
ik betaal ergens voor en dan kom je er achter dat je het pas krijgt na opsturen van handtekening voor auto incasso is dat niet oplichting leuk reclame maken voor een appel en dan en dan krijg je een citroen

oostwolder
23/11/13, 23:57
ik koop een auto met 4 banden en als ik hem uiteindelijk krijg dan kom ik er achter dat ik maar 2 banden heb hoe moet ik dan rijden op 2 banden

WebMeso
24/11/13, 00:01
Zoals je het verwoorde in je eerste post heb je al betaald voor een periode en wil die partij je verplichten om incasso te nemen voor de komende periode.

Zo begreep ik het.

oostwolder
24/11/13, 00:04
ja dat klopt deze hoster wil voor komende jaar een auto incasso

WebMeso
24/11/13, 00:05
Zoals in mijn 1e reactie. Zoek een andere partij die niet met zulke fratsen komt en je wensen ten goede komt.

oostwolder
24/11/13, 00:05
ik heb de hosting pakket net 1 dag toen ik er achter kwam dat ik bijvoorbeeld maar 250MB heb in plaats van 5GB en 2.5GB dataverkeer terwijl dat moet zijn 50GB

ronaldvanhoeven
24/11/13, 00:17
Ik snap het probleem eigenlijk niet. Waar praten we over? Een paar tientjes per jaar? Je zoekt een zeer goedkope aanbieder, dan moet je ook niet verwachten dat je een luxe persoonlijke behandeling krijgt. De hoster kan goedkoop werken doordat hij automatische incasso hanteert. Als je daar niet mee kan leven, kan je beter een andere hoster zoeken en iets meer betalen. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten werkt vaak niet.
Bovendien: mocht de hoster ten onrechte iets afschrijven, dan kan je het altijd nog storneren.

WebMeso
24/11/13, 00:23
ronald Eerst hanteerde de hoster dit niet en nu wil deze de klant verplichten om incasso te gebruiken.

Budget of niet. Om een verplichting / wil door te drukken is niet bepaald klantvriendelijk.

oostwolder
24/11/13, 00:55
he ronald

even reageren op jou post
ik hou graag mijn rekening in eigen hand zo weet ik wat ik betaal en wat er op staat en wat er weg gaat
en dat ik goed koop kies betekend niet dat je een verplichting moet accepteren over iest wat pas 1 jaar later is
als ik na 1 jaar beslis om als nog te stoppen heeft hij niks gehad aan zijn auto incasso

systemdeveloper
24/11/13, 01:35
Bij een contractverlening mag je automatisch incasso eisen (Niet alleen bij hosting maar overal bij), dus dit is verder geen oplichting
Dat de hoster hier verder niks aan heeft als jij maar 1 jaar blijft is niet jouw probleem natuurlijk.

Overigens heeft het feit dat je voor goedkoop kiest hier wel iets mee te maken. Het verlaagt de administratieve last (hoeft geen maand voor zijn centen te leuren) voor de hoster waardoor hij jouw dus ook goedkoper de boel kan leveren.

Of het gebruikersvriendelijk is of niet, dat is in the eye of the beholder. De een wilt een zogenaamde 'controle' en betalen als het hem uitkomt, de ander wilt er verder geen omkijken naar hebben en zich niet elk jaar de moeite doen om een klein bedrag over te gaan schrijven.

Maar zoals gezegd, als dit soort beperkte service op betalingsgebied je niet bevalt, dan ga ergens anders heen.

ronaldvanhoeven
24/11/13, 12:44
Aan "Systeemdeveloper": Ik had het niet beter kunnen verwoorden!

SebastiaanStok
24/11/13, 20:43
Daarnaast is het zo dat automatiche incasso via een online formulier helemaal niet rechtsgeldig is :rolleyes:

Volgens de officiële regels voor automatische mag incasso alleen voor een uitdrukkelijk omschreven diensten, bedrag en periode en alleen schriftelijk.
http://www.incassomachtigen.nl/Consument/Pages/Veelgesteldevragen.aspx


Is een machtiging via internet geldig?
Kern van een geldige machtiging is dat deze ondertekend is door de indiener. Machtigingen via internet zijn dan ook alleen geldig als ze zijn uitgeprint, ondertekend en verzonden zijn naar de incassant.

chielsen
25/11/13, 02:24
Sebas Ik heb ooit meegedaan aan loterij waar ik mijn gegevens moest invullen op het internet. Ik zou de eerste maand gratis meespelen en daarna elke maand een incasso krijgen. Er werd meteen incasso gedaan op mijn rekening (tegen de afspraak in), maar mooi niet dat ik deze kon storneren. Terwijl ze niet eens een handtekening hadden.

dennis0162
25/11/13, 08:33
Een incasso storneren en blokkeren kan altijd. De betalingsplicht blijft uiteraard.

Sent from my HTC One using webhostingtalk mobile app

davinci
25/11/13, 08:51
Een incasso storneren en blokkeren kan altijd. De betalingsplicht blijft uiteraard.

Sent from my HTC One using webhostingtalk mobile app

loterijincassos niet..
Deze uitzondering is er overigens niet meer bij SEPA incasso (en dat vinden de diverse loterijen ook niet tof..)

Marin
25/11/13, 13:44
Deze uitzondering is er overigens niet meer bij SEPA incasso (en dat vinden de diverse loterijen ook niet tof..)

Das niet helemaal waar. Ik heb hier tankpassen bij de BP. Bij de nieuwe machtiging moest ik ermee akkoord gaan dat storneren niet mogelijk is. Het is dus een optie (voor doorlopende incasso's dan)

Erik H.
26/11/13, 01:13
Das niet helemaal waar. Ik heb hier tankpassen bij de BP. Bij de nieuwe machtiging moest ik ermee akkoord gaan dat storneren niet mogelijk is. Het is dus een optie (voor doorlopende incasso's dan)

Inderdaad de "zakelijke" variant is niet te storneren. En voor de "normale" variant is het zo dat je voortaan 56 dagen de tijd hebt om te storneren.

YolkNet
26/11/13, 10:24
Ik heb het vermoeden dat TS een bestelling heeft gedaan en daarbij niet de kleine (actie?)letters heeft gelezen. Daar staat vast iets in dat na de eerste termijn de facturen per automatische incasso worden verrekend. Of is het een nieuwe regel van het hostingbedrijf?

UGxSynteX
13/12/13, 23:09
Ik zit bij KNIP en ik vind dat het support alles goed oplost zij maken teminsten ook handmatige wijzigingen indien ik deze wil.

systemdeveloper
13/12/13, 23:15
Ik zit bij KNIP en ik vind dat het support alles goed oplost zij maken teminsten ook handmatige wijzigingen indien ik deze wil.

LOL... Je BENT ughost... fijn dat je zelf je wijzigingen kunt doen. Dat is een goed begin... http://www.webhostingtalk.nl/shared-webhosting/182762-st-van-versio-naar-ughost.html

Ow ja... spammen wordt niet echt pop prijs gesteld....

UGxSynteX
13/12/13, 23:31
LOL... Je BENT ughost... fijn dat je zelf je wijzigingen kunt doen. Dat is een goed begin... http://www.webhostingtalk.nl/shared-webhosting/182762-st-van-versio-naar-ughost.html

Ow ja... spammen wordt niet echt pop prijs gesteld....
Snap ik en dit is ook niet als spam bedoeld mijn excuses maar om dit me te delen dat dit goed word gedaan is toch geen probleem neem ik aan?

systemdeveloper
13/12/13, 23:39
Snap ik en dit is ook niet als spam bedoeld mijn excuses maar om dit me te delen dat dit goed word gedaan is toch geen probleem neem ik aan?

Voor mij niet, maar voor de mods wellicht wel. Op een erg onhandige manier ben je gewoon reclame voor jezelf aan het maken. Ook niks mis mee, maar er zijn andere plaatsen voor op dit forum waar je dat kunt doen, NADAT je wat positiefs hebt bijgedragen aan het forum.

UGxSynteX
13/12/13, 23:48
Voor mij niet, maar voor de mods wellicht wel. Op een erg onhandige manier ben je gewoon reclame voor jezelf aan het maken. Ook niks mis mee, maar er zijn andere plaatsen voor op dit forum waar je dat kunt doen, NADAT je wat positiefs hebt bijgedragen aan het forum.

Nogmaals mijn excuses ik wil mijn best doen een steentje bij te dragen aan deze community :D

WebMeso
13/12/13, 23:52
Ik zit bij KNIP en ik vind dat het support alles goed oplost zij maken teminsten ook handmatige wijzigingen indien ik deze wil.

Ik mis geheel wat dit bij zou dragen aan de community. Klinkt meer als ik ben zogenaamd een klant en ik probeer het negatieve verhaal hier nog een positieve kant op te draaien door mensen voor de gek te houden.

UGxSynteX
13/12/13, 23:54
Ik mis geheel wat dit bij zou dragen aan de community. Klinkt meer als ik ben zogenaamd een klant en ik probeer het negatieve verhaal hier nog een positieve kant op te draaien door mensen voor de gek te houden.

Nee nu ik er over na denk niet helemaal kan ik mijn bericht ook verwijderen?

patrickekkel
14/12/13, 06:29
Nee nu ik er over na denk niet helemaal kan ik mijn bericht ook verwijderen?

Volgens mij is de kerstvakantie weer begonnen of niet ?

MediaDeskundig
14/12/13, 07:16
Er is hier een hele discussie, maar op de website staat toch echt: • Betaling per jaar middels automatische incasso.
Dus gewoon even lezen voor je iets besteld.

WebMeso
14/12/13, 14:23
Er is hier een hele discussie, maar op de website staat toch echt: • Betaling per jaar middels automatische incasso.
Dus gewoon even lezen voor je iets besteld.

Volgens mij moet jij even lezen, want hij geeft duidelijk aan dat hij al klant was en nu na een periode opeens per incasso moet gaan betalen.

MediaDeskundig
14/12/13, 18:30
Je hebt gelijk WebMeso, ik zie dat je ook per iDeal en PayPal kan betalen.

chatuliem
14/12/13, 22:11
Eerlijk' gezegd begrijp ik het probleem niet zo van TS. Ik kan me nl. heel goed voorstellen dat een bedrijf incasso wil. En daar is toch niet zoveel op tegen? Je kunt het niet zo leuk vinden, maar ik zou er niet zo'n groot probleem van maken.

chatuliem
14/12/13, 22:20
Ik denk dat je als klant je om andere dingen meer druk zou moeten maken. Hoe is de snelheid, bereikbaarheid van de site bv. Om die paar tientjes zou ik echt niet zo moeilijk doen.

The-BosS
15/12/13, 00:27
Het punt gaat er toch om dat de TS na betaling plots verplicht wordt om via automatische incasso te werken voor het verstrijken van zijn huidige abonnement. Als je andere betalingsvormen aanvaard dan moet je dat gewoon zo houden en niet tijdens de huidige periode iemand verplichten om via een andere betaling te gaan werken, ongeacht of het nu over één euro gaat of duizenden euro's.