PDA

Bekijk Volledige Versie : MX / TXT record invoeren



sniffertje
08/11/13, 12:02
Hoi,

Ik heb sinds kort een VPS en ben er nog niet helemaal in thuis. Ondertussen heb ik wel een panel erop gezet en LAMP en mijn website loopt. Echter de mail doet het niet.
Wat ik wil:
- ik moet mail kunnen ontvangen op verschillende addressen , zoals info, support etc @domeinnaam.nl, maar ook mail die naar overige adressen gaat moet ergens worden afgevangen
- ik moet mijn mail kunnen instellen via outlook, dus heb ik een SMTP server etc nodig
- mail die verstuurd wordt vanuit mijn website moet bij mijn klanten niet in SPAM box terecht komen, maar gewoon in inbox.

Hoe dit nu in te richten, alle tips zijn welkom. Maar het voornaamste wat eerst gedaan moet worden is volgens mij de MX en TXT instellen, en ik heb geen idee hoe en waar ik dit moet doen. Mijn domein loopt bij transip ,mijn VPS bij digital ocean. Bij Transip verwijs ik naar de nameservers van digital ocean. Kan iemand aangeven wat waar in te stellen?

DiederikL
08/11/13, 12:25
Op de gebruikte nameservers (dus die van digital ocean zoals ik je post begrijp) dien je het MX record toe te voegen en deze laten verwijzen naar het IP van je VPS.
Ondersteund het panel dat je erop hebt gezet geen e-mail?

Vergeet niet dat je de gewenste poorten voor SMTP (25), POP3 (110, 995) en of IMAP (143, 993)open te zetten in je firewall.

dreamhost_nl
08/11/13, 13:16
Ik zou je adviseren de DNS servers van Trans IP te gaan gebruiken en dan zo de DNS records in te stellen.

corne_breda
10/11/13, 22:48
Vergeet niet ook je mailserver in te richten zodat deze ook mail voor het betreffende domein accepteert!