PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen TransIP of Tilaa



Cloudy
07/11/13, 20:14
Hoi,

De keuze is uiteindelijk gevallen op 1 van deze 2.. TransIP of Tilaa.

Wat zijn jullie ervaringen?

Gerard

Smashmint
07/11/13, 20:36
Dan zou ik voor Tillaa gaan, wij hebben daar wat lopen voor secondary services zoals DNS.

Loopt eigenlijk nagenoeg perfect.

ozeik
07/11/13, 21:01
TransIP heb ik in elk geval goede ervaring mee. Waarschijnlijk zal er weinig verschil in zitten. Je kan natuurlijk altijd een benchmark draaien ;)

ArjenN
07/11/13, 23:04
Met Tilaa heb ik geen ervaring, maar een klant van mij huurt bij TransIP een aantal servers. Het bestellen was simpel en het opzetten was bij de meeste servers binnen een uur. Eén bestelling liep bij ons verkeerd, maar dat kwam waarschijnlijk omdat we het binnen een aantal seconden na elkaar bestelden. Toen we de bestellingen opnieuw doorvoerden werd deze vrijwel realtime opgezet.

Daarnaast biedt TransIP een goed inzicht in de CPU en dataverkeer via hun controlepaneel en is het via een VNC-console zeer makkelijk te beheren! Het bedrijf is er tevreden mee en ik zou 't ook prima kunnen aanraden!

xicow
07/11/13, 23:18
Zoals ArjenN zegt, dat TransIP controlepaneel is uitermate handig, zeker als je niet heel handig bent, met 1 druk op de knop configuur je je server ook voor verschillende applicaties etc.

Tilaa heb ik geen ervaring mee, maar over TIP was ik zeer te spreken voor die prijs.

systemdeveloper
07/11/13, 23:26
Ligt eraan wat je zelf kunt. Tilaa ken ik niet, maar Transip biedt bv. geen managed servers/vpssen aan.
Dingen zoals controlpanel moet je je niet al te blind op staren. Het is leuk, maar in principe zit je daar natuurlijk zelden in te prutsen.
En of je cpu/traffic nu in een controlpanel kunt inzien, via cacti of whatever is in de praktijk niet zo spannend.

Pnin.
08/11/13, 11:06
Probeer ze gewoon allebei? Bij Tilaa heb je een VPS vanaf 5,55 EUR (met geld-terug garantie), bij TransIP is de eerste maand 5 EUR.

Ik zit zelf ook bij Tilaa, momenteel met vier servers. Een erg stabiel platform, met goede en snelle support. Onderhoud wordt altijd netjes aangekondigd, en ook áls er iets misgaat, wat zelden voorkomt, word je daar netjes en tijdig over geïnformeerd.


dat TransIP controlepaneel is uitermate handig, zeker als je niet heel handig bent, met 1 druk op de knop configuur je je server ook voor verschillende applicaties etc.
Dat geldt ook voor het Tilaa controlepaneel (zie Software/Appliances in de configurator). Verder: statistieken, console-toegang, server herconfigureren, software wijzigen/herinstalleren, private networking (gratis, ook voor meer dan twee servers), rescue boot, rDNS, en een snelle, prettige interface.

TransIP is groter, bekender, maar in mijn beleving is Tilaa de betere VPS-provider van Nederland.

mgielissen
08/11/13, 16:05
Bij Tilaa is tegenwoordig het netwerkverkeer onbeperkt. Verder heb ik alleen maar goede ervaringen met Tilaa, de diskperformance is ook heel goed.

cyberbootje
10/11/13, 02:22
Bij Tilaa is tegenwoordig het netwerkverkeer onbeperkt.

Zucht, nog zo eentje?
Ik lees net: http://www.webhostingtalk.nl/shared-webhosting/26703-unlimited-bandwidth-think-again-19.html#post1273371 en dan zie ik dit... Nogmaals zucht ;)

DevFuseStudio
10/11/13, 03:04
@cyberbootje dat wat @mgielissen zegt is onzin ze hebben nog steeds een dataverkeer limit voor nieuwe en oude klanten, (net gesproken met hun, Tilaa).
dus je kan stoppen met zuchten :thumbup:

cyberbootje
10/11/13, 11:19
@cyberbootje dat wat @mgielissen zegt is onzin ze hebben nog steeds een dataverkeer limit voor nieuwe en oude klanten, (net gesproken met hun, Tilaa).
dus je kan stoppen met zuchten :thumbup:

Hmm, heb het nu zelf even bekeken en bij vps bestellen staat er gewoon:

Network traffic unlimited / free

Als je het vraagtekentje leest is het weliswaar alleen inkomend maar toch. Hoe dan ook, het zal wel :)

Cloudy
10/11/13, 12:53
Mag ik, gezien jullie reactie, (cyberbootje en DevFuseStudio) ervan uit gaan dat jullie voorkeur uit gaat naar Tilaa??

cyberbootje
11/11/13, 00:32
Mag ik, gezien jullie reactie, (cyberbootje en DevFuseStudio) ervan uit gaan dat jullie voorkeur uit gaat naar Tilaa??

Nee niet bepaald, lees dat topic dan snap je wat ik bedoel.
En ik ga ook niet kiezen tussen die 2 en adviseren, ik kan alleen mezelf aanraden en dat zou menig ander hier ook doen ;)

Prodes
11/11/13, 08:03
Wij hebben veel ervaring met TransIP, maar niet met Tilaa.

Goede service, vaak tot minimaal 8 uur bereikbaar en een goede interface.

De kwaliteit van hun VPS'en vond ik niet zo spannend. Vaak meldingen ontvangen van storingen, maar ik weet niet of dat nog steeds het geval is.

Sent from my Nexus 5 using webhostingtalk mobile app

Pnin.
11/11/13, 10:30
Nee niet bepaald, lees dat topic dan snap je wat ik bedoel.

Als je het vraagtekentje leest is het weliswaar alleen inkomend maar toch.

http://blog.tilaa.nl/2013/06/unlimited-data-traffic.html

Over the last few years the cost of internet traffic (both transit and peering) and high bandwidth routing and switching technology has been steadily decreasing. Broadband connections are becoming faster and cheaper (at least over here in the Netherlands). So we wondered: Why would you have unlimited data transfer for your home or office broadband connection and not for your server? That doesn't seem fair at all.

So we thought it was about time we removed any remaining traffic restrictions on our platform. Inbound internet traffic has already been free for the last 6 months and from now outbound internet traffic will be free as well. This means that from now on each customer will be able to enjoy unlimited internet traffic by default for their servers at Tilaa! Each VPS has 1 gigabit connectivity to the internet and we won't shape nor filter any traffic.


We will never sacrifice quality or performance. We can simply do this because we have more than enough bandwidth and traffic is becoming so cheap that it doesn't make much sense to put restrictions on traffic anymore.

Dat kun je niet 1:1 vergelijken met "onbeperkt dataverkeer" op een shared hosting account. Natuurlijk kun je het te bont maken, maar dat geldt net zo voor je CPU en disk verbruik. Als je erg veel dataverkeer veroorzaakt, loop je bovendien waarschijnlijk eerder tegen limitaties van schijf of processor aan dan dat je dataverkeer een probleem vormt.

The-BosS
15/11/13, 17:59
Dat kun je niet 1:1 vergelijken met "onbeperkt dataverkeer" op een shared hosting account. Natuurlijk kun je het te bont maken, maar dat geldt net zo voor je CPU en disk verbruik. Als je erg veel dataverkeer veroorzaakt, loop je bovendien waarschijnlijk eerder tegen limitaties van schijf of processor aan dan dat je dataverkeer een probleem vormt.

Ik ken zat streaming servers die bijna niets van cpu, mem of iops doen maar wel behoorlijk wat trafiek zuipen en zo zullen er waarschijnlijk wel nog toepassingen zijn die eerder 1gbit plat trekken dan de eigenlijke vps specs ;).

IntraMedia
15/11/13, 20:33
TransIP uitstekende provider, handige interface ook, echter wel het idee dat de VPS producten nog wat doorontwikkeld moeten worden. Zo stond er aanvankelijk dat er zonder onderbreking snapshots gemaakt konden worden. Dit klopt niet. Verder valt de IO performance tegen, op de site is te lezen dat ze met SSD's werken, echter in praktijk kom je niet hoger dan 80 MB/ps. Bij de meeste VPS providers is dit een stuk hoger, juist wanneer er SSD 's gebruikt worden.

ozeik
15/11/13, 20:56
Voor de meeste toepassingen is 80MB/s genoeg. De tijd om kleine bestanden te lezen is vaak belangrijker. Zie bijvoorbeeld de seek times in de screenshots, deze benchmarks zijn van augustus onder FreeBSD. Carola is transip, ns3 is pcextreme.

Rogier21
09/12/13, 02:55
Heeft iemand misschien wat IO benchmarks van Tilaa? Ik ben geïnteresseerd in een Windows 2012R2 bak en die biedt Transip helaas nog niet aan, maar disk is wel belangrijk voor mij.

Exsilia
10/12/13, 13:23
TransIP zet Linux VM's standaard op een mode waarbij je filesystem niet in readonly mode gaat bij errors. Ofwel, 't staat op errors=continue. Dat geeft in mijn optiek aan dat er blijkbaar nogal vaak wat met hun onderliggende storage is, en dat ze deze instelling gewijzigd hebben om te voorkomen dat er honderden VM's in read-only mode klappen.

Even afgezien van de discussie of dit een probleem is ja of nee, op het moment dat zo'n onderbreking is heeft je VM dus geen IO en is dus eigelijk even down.

Imtek
12/12/13, 20:35
Hier de ervaring dat er steeds vaker (weer) storingen zijn, en als je meld dat er storing (en daarvan bewijs hebt dat het niet door jezelf komt) wordt genegeerd als je er melding van maakt.

Met Tilaa goeie ervaring(en) zeer kundig en persoonlijke aanpak door bijvoorbeeld het non-official irc kanaal.

Exsilia
12/12/13, 22:41
Dat strookt wel met de errors=continue mbt. TransIP.

access2it
17/12/13, 23:59
Wij hebben momenteel 2 VPS's servers draaien bij Tilaa

Ben zeer tevreden over de service ook hun node's.

Ik zou zeggen doe het gewoon..
Anders krijg je geld terug. (geld terug garantie)

VPS 1 is HDD met 2 core's
[root@main1 ~]# dd if=/dev/zero of=test bs=64k count=16k conv=fdatasync
16384+0 records in
16384+0 records out
1073741824 bytes (1.1 GB) copied, 2.44409 s, 439 MB/s

VPS 2 is SSD met 2 core's
[root@server ~]# dd if=/dev/zero of=test bs=64k count=16k conv=fdatasync
16384+0 records in
16384+0 records out
1073741824 bytes (1.1 GB) copied, 1.61266 s, 666 MB/s

Dit vind ik zo {xx} (headbang)
wget http://download.xs4all.nl/test/1GB.bin
--2013-12-18 00:03:13-- http://download.xs4all.nl/test/1GB.bin
Resolving download.xs4all.nl... 2001:888:0:25:194:109:21:66, 194.109.21.66
Connecting to download.xs4all.nl|2001:888:0:25:194:109:21:66|:80 ... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1000000000 (954M) [application/octet-stream]
Saving to: “1GB.bin”

100%[====================================>] 1,000,000,000 103M/s in 9.0s

2013-12-18 00:03:22 (107 MB/s) - “1GB.bin” saved [1000000000/1000000000]


Als je meer benchmarks wilt hoor ik het graag.

systemdeveloper
18/12/13, 00:13
Over het algemeen zijn deze 'dd' testen niet zo interessant en geven vaak een vertekent beeld tussen local en shared storage.
Wat wel interessant is, zijn de random IO testen over disks van minimaal 20-30 GB.

Mark17
18/12/13, 17:38
Over het algemeen zijn deze 'dd' testen niet zo interessant en geven vaak een vertekent beeld tussen local en shared storage.
Wat wel interessant is, zijn de random IO testen over disks van minimaal 20-30 GB.

Welke test zou jij hiervoor op Linux gebruiken?

systemdeveloper
18/12/13, 17:57
Welke test zou jij hiervoor op Linux gebruiken?

seeker.c is volgens mij wel een snelle indicatie als je disk groot genoeg is zodat je niet teveel in de cache krijgt. Maar het hangt zo vaak van je workload af dat het toch altijd lastig te zien is.

ozeik
18/12/13, 18:10
Ik gebruik de phoronix test suite om clouds te benchmarken, zitten aardig wat praktische tests bij zoals apache benchmark en php compilen dat een algemeen beeld geeft van de performance.

hbouyafa
23/12/13, 15:42
ik heb goede ervaringen met Transip