PDA

Bekijk Volledige Versie : Wordpress disable auto update



Kay van Aarssen
01/11/13, 22:06
Weet een van jullie een snelle methode om in alle wp-config.php deze regel te zetten.
define( 'WP_AUTO_UPDATE_CORE', false );

Zodat wordpress niet meer automatisch update.

Nu krijg je elke keer van die mailtjes etc. dat wordpress geupdate moet worden.
De klanten krijgen dat natuurlijk ook als hun email ingesteld staat. Dan gaan ze dat weer doorsturen wat ze er mee moeten natuurlijk je kent het wel.
Het is ook zo heb ik al gemerkt dat wordpress de installatie niet kan bijwerken om welke rede dan ook.
Ik denk dat het daarom goed is om de auto updates gewoon uit te zetten.

We houden voor onze klanten op deze server alle sites bij met een onderhouds contract en daar zitten ook de updates bij.

Ik hoor graag van jullie wat er mogelijk is.

systemdeveloper
01/11/13, 22:33
Via de ssh als root kun je zoiets doen:

# updatedb; perl -pi.bak -e "s/'WP_AUTO_UPDATE_CORE', false/'WP_AUTO_UPDATE_CORE\', true/g" `locate wp-config.php`

Wel even testen aangezien je misschien nog wat tekentjes moest escapen.

Kay van Aarssen
01/11/13, 22:47
Zal het morgen eens testen op een test server thanks. Meerdere mensen die het hier mee eens zijn.

Niet dat ik dit niet al goed vindt maar je weet maar nooit:)

systemdeveloper
01/11/13, 22:59
Laatste \ kan weg, overigens niet getest, maar het is wel de meest makkelijke manier om iets in x bestanden waarvan je niet de exacte locatie hebt aan te passen.

Maar eigenlijk zou ik het a) niet doen en b) kijken waarom de updates niet werken.
Anders heb je straks versies die 100 patches achter liggen.

Je kunt er altijd nog periodiek een

grep 'wp_version =' `locate wp-includes/version.php`|grep -v 3.7.1

tegenaan mikken om even een oerzichtje te krijgen van hetgeen dat verouderd is.

Kay van Aarssen
02/11/13, 00:14
Klopt idd... Maar zoals ik al zei updaten we de dingen regelmatig we houden hier inderdaad een lijst van bij bedankt. Ga het morgen even proberen thanks.

Magus
04/11/13, 10:10
de nieuwste versies van WP krijgen een optie om zelfstandig een update uit te voeren, zonder inmenging van admin. Je moet t aandurven, en hopen dat plugins en themes niet kapot gaan. Maar het scheelt wel een paar klikken per site of scripting.

joriz
04/11/13, 11:58
Dank voor de post Kay. Zeker met compleet custom websites met allerlei eigen modules is een update zeker iets wat je van te voren wilt testen.
Dat doe ik in principe altijd met grotere websites vol aanpassingen. Je wilt niet (al snap ik het veiligheidsaspect) dat een website opeens stuk is door een update.

Kay van Aarssen
04/11/13, 14:09
Precies. Ik moet nog even kijken of het scriptje werkt wat hierboven staat. Of hebben jullie dit al getest.

Kay van Aarssen
04/11/13, 14:26
Via de ssh als root kun je zoiets doen:

# updatedb; perl -pi.bak -e "s/'WP_AUTO_UPDATE_CORE', false/'WP_AUTO_UPDATE_CORE\', true/g" `locate wp-config.php`

Wel even testen aangezien je misschien nog wat tekentjes moest escapen.

Wat is nu het juiste commando:

updatedb; perl -pi.bak -e "s/'WP_AUTO_UPDATE_CORE', false/'WP_AUTO_UPDATE_CORE\', true/g" `locate wp-config.php`

Duurt een beetje heel lang en er gebeurt niks.

Kay van Aarssen
04/11/13, 14:30
Heb die config files nog eens nagekeken maar er staat geen WP_AUTO_UPDATE_CORE in.
Dus dat moet erin gezet worden op false.
Dus het is geen standaard iets, denk dat dan je commando wat anders moet toch?

systemdeveloper
04/11/13, 16:25
Heb die config files nog eens nagekeken maar er staat geen WP_AUTO_UPDATE_CORE in.
Dus dat moet erin gezet worden op false.
Dus het is geen standaard iets, denk dat dan je commando wat anders moet toch?

Uhm, jij zei dat het erin stond maar als dat niet zo is dan doet ie het niet idd :)

updatedb kan even duren afhankelijk van de grootte van je disks (het gebruikte deel ervan) en of je het al eerder hebt uitgevoerd.
Maar op dezelfde manier kun je ook dingen toevoegen: s/oude-tekst;/oude-tekst;nieuwe-tekst/
Dan vervang je gewoon een stukje bestaande tekst door zichzelf plus het deel dat je wilt toevoegen.

Kay van Aarssen
04/11/13, 16:38
Dus dan wordt het:


s/oude-tekst;/define( 'WP_AUTO_UPDATE_CORE', false );/

??
Als ik deze gewoon aan de wp-config.php toe wil voegen

Dacht inderdaad dat hij erin stond bij onze website wel maar bij andere weer niet.

systemdeveloper
04/11/13, 17:40
Nee, je moet even door hebben dat iets toevoegen hetzelfde is als iets bestaands wijzigen door zichzelf plus de toevoeging... (Uh... snapt iemand dat, haha)

Kay van Aarssen
04/11/13, 20:19
Ik ben met Systeemdeveloper bezig om wat moois te maken hiervoor.

systemdeveloper
06/11/13, 00:47
Even voor de volledigheid en misschien heeft nog iemand er iets aan:



#!/bin/sh

# bijwerken mlocate index
echo -n "Updating mlocate index..."
updatedb
echo " done"
#
# 'add' moet de exacte setting bevatten die je wilt toevoegen
#
add="define ('WP_AUTO_UPDATE_CORE', false);";
#
# 'check' moet de exacte tekst bevatten waar je op wilt controleren (zodat de setting, indien reeds aanwezig, niet overschreven worden).
#
chk="WP_AUTO_UPDATE_CORE";
for x in `locate wp-config.php`
do
ret=`grep "${chk}" ${x}`
if [ "x$ret" == "x" ]; then
echo "Adding setting to: ${x}"
echo "${add}" >> $x
else
echo "Setting already exists in: ${x}"
fi
done