PDA

Bekijk Volledige Versie : Prijs voor Joomla website?



peetweet
30/10/13, 16:34
Hallo allemaal,

Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest om een (Joomla) website te maken voor iemand. Nu vraagt diegene of ik de uren dat ik eraan gewerkt heb wil opsturen en het bedrag dat ik daarbij in gedachten heb. Ik weet alleen totaal niet hoeveel ik ervoor moet vragen. Daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen (En hoop ik ook dat ik deze vraag hier mag plaatsen).

Het gaat om deze website: www.visieonair.com (Nederlands en Engels). Ik heb er ongeveer 35 uur aan gewerkt.

Wat denken jullie dat ik moet vragen?

Alvast bedankt,

Groeten,
Petra Mulder.

Daan__
30/10/13, 17:02
Prijs is altijd lastig. De tijd dat je erin hebt gestoken was waarschijnlijk ook wel veel uitzoeken en leren?

Gebaseerd op Joomla en gebruik van een template denk ik dat de marktprijs ergens tussen de 500 en 1000 euro ligt.
Ik kan niet bepalen hoeveel er is aangeleverd en hoeveel jezelf hebt bedacht..

peetweet
30/10/13, 17:19
Ja, klopt. Heel veel uitzoeken, omdat ik niet verwacht had dat ik bij Yootheme een 'lege pagina' zou krijgen. Ik denk dat het nog wel meer uren zijn geweest, maar ik vind het heel lastig in te schatten wat zij teveel vinden qua uren en qua prijs.

Het is niet dat ik een amateur ben, want een gedeelte van mijn opleiding die ik gedaan heb was gericht op websites maken, maar dat is vooral basiskennis. En diegene waar ik het voor maak is gewoon een collega van mij. Ik heb geen idee of je dan zoveel kan vragen. Erg lastig ;-) Maar wel bedankt voor je antwoord!

Spyder01
30/10/13, 17:43
De serieuze partijen die ik ken, vragen prijzen vanaf € 275,- excl. BTW maar dat is dan alleen de template. Ligt er ook aan of je allerlei componenten, formulieren ed hebt moeten maken.

The-BosS
30/10/13, 18:17
Ik heb er ongeveer 35 uur aan gewerkt.

Tja dan neem je toch gewoon die uren vermenigvuldigd met je uurtarief (of wat je zelf denkt dat je tijd waard is).

35 uur x € 10 per uur = € 350,-
35 uur x € 30 per uur = € 1050,-
35 uur x € 50 per uur = € 1750,-

peetweet
30/10/13, 18:36
De serieuze partijen die ik ken, vragen prijzen vanaf € 275,- excl. BTW maar dat is dan alleen de template. Ligt er ook aan of je allerlei componenten, formulieren ed hebt moeten maken.

Ik heb zelf geen componenten gemaakt in code. Ik heb wel veel de code in moeten duiken om dingen aan te passen. Dus rond de 350 euro zou dus niet zo gek zijn? (als je de website bekijkt)

peetweet
30/10/13, 18:39
Tja dan neem je toch gewoon die uren vermenigvuldigd met je uurtarief (of wat je zelf denkt dat je tijd waard is).

35 uur x € 10 per uur = € 350,-
35 uur x € 30 per uur = € 1050,-
35 uur x € 50 per uur = € 1750,-

Ja, maar dat weet ik dus juist niet. Wat denk jij als je de website bekijkt?
Ik denk dan dat rond de 300 - 350 euro niet zo heel gek is.

zebrafilm
31/10/13, 09:05
Als je voor 10 euro (bruto) per uur werkt kun je mischien beter overwegen een ander beroep te kiezen?
Los daarvan kun je de ‘studie’ tijd niet zomaar bij een klant in rekening brengen. Je doet een klus omdat je kennis van zaken hebt neem ik aan. Een Joomla site opzetten met een standaard template en wat custom aanpassingen en daar dan een week mee bezig lijkt me nogal lang. Volgens mij moet je ook niet onder de 500-750 grens gaan zitten om je eigen glazen en die van anderen niet in te gooien. Als je 300 euro per site vraagt en dat elke keer een week tijd kost zit je op een bruto loon van 1200 euro per maand als je elke dag weet vol te boeken. Kun je daar van leven na aftrek belastingen en verzekeringen, kosten apparatuur en software?
Goed werk verdient een goede prijs en jouw 300 euro lijkt me meer op het niveau “mijn neefje maakt ook websites” dan op een professionele benadering.
Het is en blijft lastig geld te vragen voor dingen die je waarschijnlijk ook leuk vind om te doen, maar het in het juiste kader zetten helpt om er een vak van te maken.

peetweet
31/10/13, 11:49
Als je voor 10 euro (bruto) per uur werkt kun je mischien beter overwegen een ander beroep te kiezen?
Los daarvan kun je de ‘studie’ tijd niet zomaar bij een klant in rekening brengen. Je doet een klus omdat je kennis van zaken hebt neem ik aan. Een Joomla site opzetten met een standaard template en wat custom aanpassingen en daar dan een week mee bezig lijkt me nogal lang. Volgens mij moet je ook niet onder de 500-750 grens gaan zitten om je eigen glazen en die van anderen niet in te gooien. Als je 300 euro per site vraagt en dat elke keer een week tijd kost zit je op een bruto loon van 1200 euro per maand als je elke dag weet vol te boeken. Kun je daar van leven na aftrek belastingen en verzekeringen, kosten apparatuur en software?
Goed werk verdient een goede prijs en jouw 300 euro lijkt me meer op het niveau “mijn neefje maakt ook websites” dan op een professionele benadering.
Het is en blijft lastig geld te vragen voor dingen die je waarschijnlijk ook leuk vind om te doen, maar het in het juiste kader zetten helpt om er een vak van te maken.

Dit is mijn vaste werk niet. Ik werk 5 dagen bij een regionale omroep en 1 dag in de horeca. Dit heb ik er naast gedaan. Dat ik zolang bezig ben geweest met het template, is omdat je bij dit template begint met een lege pagina. Dus het was even uitzoeken hoe Yootheme werkt. Ik werk dus niet op professionele basis aan websites op dit moment. Daarom is het lastig ;-)

cfmweb
31/10/13, 12:28
Bla bla... Het is niet dat ik een amateur ben ... Bla bla

Aha dus dit is je beroep? Not.

Wat dus niet rechtvaardigt dat je een "professionele" prijs hanteert. Ook niet omdat je een leercurve hebt op dit vlak en je eigen onderzoek uiteraard niet kunt berekenen. Dat is gewoon een gebrek aan kennis en hoeft je klant niet de dupe van te worden.

En by the way.. Een prijs spreek je natuurlijk van te voren af hé!

DiederikL
31/10/13, 12:31
Tijd die je spendeerd aan het onder de knie krijgen van nieuwe technieken kun je niet doorberekenen naar een klant. Die 'verspilnde' tijd noem je leergeld. Dat is, als je beroepshalve bezig bent. Doe je het zoals de TS aangeeft ernaast om een collega te helpen ligt het wel anders. Ik neem gemakshalve ook maar aan dat je dit zwart doet? Dan lijkt me €10-15 per uur zeker niet onredelijk. Maar was het niet veel beter geweest om voordat je 35 uur spendeert aan iets afspraken hierover te maken?

peetweet
31/10/13, 17:19
Ja, het was inderdaad beter om er van tevoren even afspraken over te maken. Ik krijg er nu 350 euro voor. En daar ben ik blij mee, want als je die uren eraf moet trekken dat ik bezig was met het uitzoeken en het research doen van het template... ;-)