PDA

Bekijk Volledige Versie : Huib Laurens van HuibLaurens.nl oplichter?



ptimo3
05/10/13, 13:50
Ik wacht nu toch al een 3 mnd op het item dat ik via aankoop/tweedehands gekocht heb.

Factuur is netjes betaald, geen tracking code (bewijs ivm zending) en persoon doet geen moeite om contact op te nemen..

Pm berichtjes WHT, mail, twitter (alhoewel is nog active)

... vind ik heel tof, gelukkig is het bedrag maar een 140 euro ..

Maar toch ik verwacht meer van onze fellow WHT leden ... :mad:

Natuurlijk iets te laat gewacht om via paypal te recuperen .... (aankoop is begin Augustus) .. met de gedacht ah vakantie periode ..
En eigenlijk zelf maar weinig tijd om op te volgen..

Ja, het zal dan ook de laatste keer zijn dat via aanbiedingen iets koop.

patrickekkel
05/10/13, 14:05
Als je netjes een factuur hebt gehad en die netjes betaald hebt.
Heb jij recht op het geen wat of jij besteld had.

Mocht de persoon nergens meer op reageren kan je uiteraard je rechtsbijstand verzekering aanspreken.
Of als je die niet hebt een incasso inschakelen om jou geld terug te halen.

uiteraard ben ik geen jurist maar dit zou ik doen.

golden
05/10/13, 14:10
En even moderators op de hoogte stellen om te voorkomen dat er meer in trappen.

Domenico
05/10/13, 14:48
Ehm ja want waarom weten wij (nog steeds niet) van niets?

dennis0162
05/10/13, 15:12
Geen idee wie het is, maar laatst iets gelijks meegemaakt met een WHT lid.
Toen Domenico het topic weer opende (wat gesloten was) stond het geld binnen een paar uur op mijn rekening :)

drex
06/10/13, 12:55
Zou je die gast niet even met naam noemen zodat de andere WHT collega's het ook weten?
En waarom 3 maanden wachten en niet eerder via Paypal geld terug gevorderd....je had het toch via Paypal voldaan!
Kortom ben je zelf ook toch wat aan de lakse kant.......(doet niet af aan het feit dat dit zo niet hoort te gaan)

ptimo3
06/10/13, 19:56
klopt misshien een beetje te laks geweest nu ja was ook vakantie periode en ik heb ook duizend en een andere zaken waarmee ik bezig ben.

mods graag pm omtrent welke info jullie graag ontvangen.

ivm vernoemen wie. wil ik hem toch even de kans geven om zijn verhaal te doen.

voor ik zijn naam hier zet.

24x7group
09/10/13, 23:37
Als je zijn naam hier zet kan hij zich mogelijk hier ook verklaren? :)

ptimo3
18/10/13, 09:09
Het artikel is aangekocht via WHT lid Huib, Huib Laurens

We hebben geprobeerd om een bewijs van verzending te krijgen (tracking code).
Maar echter zonder resultaat.

Huib geeft zelf aan in z'n pm aan de mods dat deze gelevered is echter krijgen we het bewijs niet te zien..

Factuur is betaald aan:

WickedWay Webhosting
Postbus 8050
3503 SC Utrecht, Nederland
Phone: +31(0)84-0038920
Sales@wickedway.nl
KVK: 51122650
BTW: 168327260B01
BANK: 44.45.12.179

dennis0162
18/10/13, 09:50
Hij had TransIP toch ook niet betaald en kwam hier zeuren dat zijn 500 domeinnamen afgesloten waren?

®on
18/10/13, 10:06
We hebben geprobeerd om een bewijs van verzending te krijgen (tracking code).

Huib stelt dat het pakket is aangekomen, en dat de koper met DHL contact moet zoeken. Zonder tracking code in het bezit is DHL benaderen vrij lastig. Eenvoudig oplosbaar: verstrek de tracking code aan de koper.

Echter:
http://blog.iusmentis.com/2009/11/20/aansprakelijk-voor-niet-ontvangen-bestelling/

Wanneer het gaat om professionele verkopers (bv. webwinkels) die leveren aan consumenten, dan is de wet duidelijk: verzending is voor risico van de verkoper (art. 7:11 BW). Komt het product niet aan, dan moet de verkoper het nog een keer versturen. Hij draagt het risico en moet dus ook de kosten voor herverzending dragen. En de bewijslast dat het pakket wel is aangekomen, ligt bij hem als verkoper.
(Bedenk wel dat gelijk hebben niet betekent dat je gelijk krijgt.)

Huib doet er mi. verstandig aan om je het geld terug te storten, tenzij hij alsnog kan/gaat leveren.

boekee
18/10/13, 21:25
Tja als hij echt geen millimeter meegeeft, zou ik toch eens overwegen om hem eens een bezoekje te brengen. Ik weet uit ervaring dat ALS je een woonadres achterhaald en je gaat onverwachts langs (niet alleen) dat je nog weleens resultaten kan boeken.

Uiteraard wil je je niet verdiepen tot een bepaald niveau, maar nood breekt wetten, geld is geld en kan je maar 1 keer uitgeven.

Zoals hij nu overkomt, geen trace code verstrekken e.d. lijkt het mij gewoon een ordinaire "centjes binnen & fuck u" streek.

Sent from my Nexus 4 using webhostingtalk mobile app

patrickekkel
18/10/13, 23:13
Ja aan de deur gaan.

Als je volgens de regels wil gaan werken zal ik dat zeker niet doen.
Dat geld wat je dan hebt betaald is het niet waard om zelf in de problemen te komen.

Vaak komen dat soort mensen er nog mee weg ook (helaas)
Ten eerste wat je kan doen is aangifte doen van oplichting.
En kijken wat de mogelijkheden zijn om gerechtelijke stappen te nemen.

Mocht de TS in het bezit zijn van een rechtsbijstand verzekering zal ik hun eens aanspreken.

ptimo3
21/10/13, 19:42
Aan de deur lijkt me wat nutteloos.
kost me meer aan diesel :-)
Nu ja, we zullen kijken wat we nog kunnen recuperen.

ptimo3
04/11/13, 19:40
Nu daar onze Huib niet reageert nog enige moeite doet, krijgt deze dan geen ban?
(alhoewel weinig nut) of suggestie voor thread te mijden personen ?

Dezo
05/11/13, 06:46
Als hij geen trackingcode wil verstrekken lijkt het me inderdaad een ""centjes binnen & fuck u" verhaal.

HageHosting
05/11/13, 10:22
Of gewoon via een incasso bureau, maar weet zelf niet om hoeveel het ging. En voor wat voor product en wat wickedway aanbod in 2e hands.
Heb zelf idee dat de persoon in grote geldnood zit en op deze manier probeert aan geld te komen. Je kan sowieso aangifte doen van internet oplichting.
Wie weet is die via andere verkoop sites ook wel actief bezig.

Check maar eens op KvK nummer en op welk adres het uitkomt in googlemaps/streetview flatje in Utrecht.

Domenico
05/11/13, 10:33
Nu daar onze Huib niet reageert nog enige moeite doet, krijgt deze dan geen ban?
(alhoewel weinig nut) of suggestie voor thread te mijden personen ?

Het feit dat Huib Laurens nog niet gebanned is komt omdat wij hem nog een kans willen geven om te reageren.
Helaas voor jou (en voor hem) maakt hij hier geen gebruik van en ook op mijn email reageert hij niet meer.

We kunnen bij deze dus wel concluderen dat Huib Laurens een oplichter is.

ptimo3
05/11/13, 10:33
Of openlijk via twitter ? :-)
Tweet @@huiblaurenshttp://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?p=1273211 #oplichter?

HageHosting
05/11/13, 10:51
@ptimo3 Om wat voor bedrag gaat het en welke producten ? Zijn er bewijzen van overeenkomst middels e-mail verkeer dat er een verkoop gesloten was.

Heeft u nog informatie van de advertentie zelf of staat deze nog op het forum hier ? En denk makkelijkste manier lijkt me dan gewoon een incasso bureau.
Kan me eigen incasso bureau mogelijk informeren of er mogelijkheden zijn.

ArjenN
05/11/13, 10:59
@Domenico: Haha, dat is wel een hele omslag in de titel. ;)

WebMeso
05/11/13, 11:03
@ Hage


Vind ik heel tof, gelukkig is het bedrag maar een 140 euro ..

Maar toch ik verwacht meer van onze fellow WHT leden ... :mad:

Natuurlijk iets te laat gewacht om via paypal te recuperen.

Heb je de beginpost wel gelezen?

Daarnaast gaat zoiets niet om de hoogte van het bedrag, maar om het principe en vertrouwen in de medemens.

HageHosting
05/11/13, 12:08
@Webmeso Dat ook vertrouwen in de mensen, maar als je het kwaad niet aanpakt zal het doorgaan en komen ze ermee weg.
Beter zal wezen als die Huib nog toch 3 keer nadenkt als die weer iets uitspookt. Maar als je de foto op streetview ziet weet ik denk ik al genoeg wat voor type het is.
Als 13-2 de tweede verdieping is. Wietblaadje voor het raam en een peace vlag buiten...

Heb de advertentie inmiddels ook gevonden de IPOMAN heb er destijds ook nog naar gekeken ben blij dat ik niet verder in zee ben gegaan.

ptimo3
05/11/13, 12:18
Lucky me :D

Nu moet trouwens nog opzoek gaan naar PDU.
Heb een gebrek aan stopcontacten ;-)

patrickekkel
05/11/13, 14:59
Die PDU had hij mij ook een keer verkocht en niet geleverd :)

maar dat terzijde

Maar @ptimo3 ik heb eventueel nog wel een APC pdu 7920 als ik mij niet vergis

ximple
05/11/13, 18:58
Bekende naam! Heb ooit ook met hem zaken gedaan, niet tot mijn genoegen moet ik zeggen. Ik zal nooit meer een euro betalen aan een zaakje waar hij achterzit. Succes en PM me gerust als ik iets voor je kan betekenen!

Alexander
05/11/13, 20:55
Heb je hem al eens geprobeerd te bellen? Zijn nummer staat op zijn eigen site:
http://www.huiblaurens.nl/contact/

®on
05/11/13, 21:23
Een pakketje kwijt raken komt vaker voor bij Huib: https://twitter.com/huiblaurens/status/397478924592357378

PimEffting
06/11/13, 10:06
Grappig dat hij kritiek heeft op behandelen van persoonsgegevens, maar zelf zijn adres op twitter zet!
https://twitter.com/huiblaurens/status/397387973953851393

HageHosting
06/11/13, 13:39
En volgens mij is hij hier al aan het voorbereiden op boze gedupeerde :)
https://twitter.com/huiblaurens/status/392032223576076288

HageHosting
06/11/13, 13:45
Mischien keer via HP Nederland proberen....

http://www.linkedin.com/in/huiblaurens

Apoc
06/11/13, 14:41
Grappig dat hij kritiek heeft op behandelen van persoonsgegevens, maar zelf zijn adres op twitter zet!
https://twitter.com/huiblaurens/status/397387973953851393

Als je zijn naam in Google Maps intypt, kom je ook op datzelfde adres terecht.


Maar als je de foto op streetview ziet weet ik denk ik al genoeg wat voor type het is.
Als 13-2 de tweede verdieping is. Wietblaadje voor het raam en een peace vlag buiten...

Dat wietblaadje mis ik even. Volgens mij is dat gewoon een plantje voor het raam (al snap ik je associatie met die vlag wel). Maar om iemand nu om dat soort persoonlijke uitingen te gaan veroordelen.. (voor de goede orde; ik verdedig hem absoluut niet, het lijkt mij vrij duidelijk dat hij mensen doelbewust dupeert).

Wellicht een idee om hem ook via andere kanalen (Twitter / brief) te benaderen? Dan kan hij in ieder geval niet met een verhaal komen dat je mail niet was aangekomen o.i.d.

cyrano
06/11/13, 16:38
HP heeft een zeer strict personeelsbeleid. Maar je gaat wel met een aangifte moeten afkomen. Aan roddel hebben ze niks.

Wat als Huib al een tijd in coma in 't ziekenhuis ligt? Ik weet het, zeer onwaarschijnlijk, gezien de tweet. Maar niet onmogelijk.

systemdeveloper
06/11/13, 17:09
Damn, wat krijg je als vermeende oplichter toch veel aandacht tegenwoordig... lijkt bijna wel een soort van 'businessmodel'.

ArjenN
06/11/13, 18:02
HP heeft een zeer strict personeelsbeleid. Maar je gaat wel met een aangifte moeten afkomen. Aan roddel hebben ze niks.

Wat als Huib al een tijd in coma in 't ziekenhuis ligt? Ik weet het, zeer onwaarschijnlijk, gezien de tweet. Maar niet onmogelijk.
Dat lijkt me nogal sterk. Wel tijd hebben om tweets te versturen, maar niet om te mailen? Dan hoeft het ook niet direct een uitgebreide mail te zijn met redenen en weerleggingen waarom hij niet heeft betaald, maar een simpel mailtje met uitleg van een bepaalde situatie kan soms voldoende zijn. En als je daar geen tijd voor hebt, maar wel voor social media, dan ben je - met Peter R. De Vries-termen - buitengewoon raar bezig.

HageHosting
06/11/13, 18:18
@systemdeveloper Dat is gewoon om mensen te waarschuwen, en daar kan best aandacht bij anders komen ze ermee weg en nu weten ze dat ze niet anoniem zijn.
Voor ze weer toeslaan al is het maar voor paar tientjes. Ze brengen verkopers in verkeerd daglicht en schaden het vertrouwen in online verkopen.

Boyke
06/11/13, 18:59
Wellicht een idee om hem ook via andere kanalen (Twitter / brief) te benaderen? Dan kan hij in ieder geval niet met een verhaal komen dat je mail niet was aangekomen o.i.d.

Hij lijkt inderdaad veel via Twitter te communiceren...

cyrano
06/11/13, 19:42
Dat lijkt me nogal sterk. Wel tijd hebben om tweets te versturen, maar niet om te mailen? Dan hoeft het ook niet direct een uitgebreide mail te zijn met redenen en weerleggingen waarom hij niet heeft betaald, maar een simpel mailtje met uitleg van een bepaalde situatie kan soms voldoende zijn. En als je daar geen tijd voor hebt, maar wel voor social media, dan ben je - met Peter R. De Vries-termen - buitengewoon raar bezig.

Het lijkt mij ook sterk. Maar veronderstel even dat hij in een coma ligt en dat z'n vader probeert de schade te beperken door lopende zaken af te handelen. Als pa dan ook nog niet echt internet-aware is en de account van z'n zoon gebruikt...

In 1986 waren we op 't werk iemand kwijt. Niet teruggekomen uit verlof. Na enkele dagen geen enkel teken van leven ging iemand bij hem thuis kijken. Een boeltje. Duidelijk inbraak. Paniek alom, politie er bij. Nationaal opsporingsbericht.

Hij is teruggevonden, weken later, in een ziekenhuis in Sicilië. Last minute met een vriend, beiden in een kloof gevallen en in 't ziekenhuis de eerste weken niks kunnen doen. En tijdens z'n afwezigheid hadden vandalen huis gehouden bij hem thuis.

ptimo3
06/11/13, 21:18
Hij lijkt inderdaad veel via Twitter te communiceren...
Jawel, maar beantwoord niet via twitter :D misshien moet ik via m'n vrouw haar twitter account proberen :D

golden
06/11/13, 21:35
Hij heeft trouwens over alles wel wat te klagen :P.

Daan__
07/11/13, 08:48
Arme Huib, z'n leven is net begonnen en nu al getekend op ons mooie internet.
Elke Google van zijn naam zal altijd hier op uit komen, en dat voor een paar honderd euro.

Huib we wensen je heel veel sterkte.

pierce
07/11/13, 10:13
OT: Hij lijkt ook wel een beetje op Sjors, van man bijt hond. http://www.dumpert.nl/mediabase/6564552/ee19cda1/niet_fucken_met_rapper_sjors.html
Arme Sjors...

Pantsy
07/11/13, 19:05
@daan__ dat klopt, maar hij doet er zelf niks aan om het te voorkomen. Het bedrag maakt niet eens zo zeer uit, maar als meneer (alweer) zijn zaken niet netjes wilt oplossen dan is dit het resultaat.

ArjenN
07/11/13, 22:59
Het lijkt mij ook sterk. Maar veronderstel even dat hij in een coma ligt en dat z'n vader probeert de schade te beperken door lopende zaken af te handelen. Als pa dan ook nog niet echt internet-aware is en de account van z'n zoon gebruikt...

In 1986 waren we op 't werk iemand kwijt. Niet teruggekomen uit verlof. Na enkele dagen geen enkel teken van leven ging iemand bij hem thuis kijken. Een boeltje. Duidelijk inbraak. Paniek alom, politie er bij. Nationaal opsporingsbericht.

Hij is teruggevonden, weken later, in een ziekenhuis in Sicilië. Last minute met een vriend, beiden in een kloof gevallen en in 't ziekenhuis de eerste weken niks kunnen doen. En tijdens z'n afwezigheid hadden vandalen huis gehouden bij hem thuis.

Dat is inderdaad een bizarre situatie, is hij er wel weer goed bovenop gekomen? Ik ben het absoluut met je eens dat als iemand niet van zich laat horen, dat deze dat direct met opzet doet. Maar in dit geval heb je het wel over een totaal andere context: op het Twitter-account worden namens hem wel actief berichten geplaatst. Nu zou dit ook door iemand anders gedaan kunnen worden, maar ik ben benieuwd dat - wanneer hij daar zelf niet toe in staat zou zijn - in welke mate een persoonsgegevensprobleem bij de ANWB direct zó belangrijk is. Dat zou ik dan persoonlijk op een veel lagere plaats zetten, dan mensen die op producten zitten te wachten...

cyrano
08/11/13, 03:41
Dat is inderdaad een bizarre situatie, is hij er wel weer goed bovenop gekomen?

Dat is allemaal in orde gekomen, wel na enkele maanden revalidatie.


Ik ben het absoluut met je eens dat als iemand niet van zich laat horen, dat deze dat direct met opzet doet. Maar in dit geval heb je het wel over een totaal andere context: op het Twitter-account worden namens hem wel actief berichten geplaatst. Nu zou dit ook door iemand anders gedaan kunnen worden, maar ik ben benieuwd dat - wanneer hij daar zelf niet toe in staat zou zijn - in welke mate een persoonsgegevensprobleem bij de ANWB direct zó belangrijk is. Dat zou ik dan persoonlijk op een veel lagere plaats zetten, dan mensen die op producten zitten te wachten...

Ik vrees dat ik je moet gelijk geven. Ik heb wat later nog wat tweets etc. gelezen en daarvan onthouden:

- ADHD staat in de kop van z'n Twitter profiel
- Tekst vermoedelijk door Huib zelf geschreven
- Pa zal 't niet geweest zijn, vermits Huib al assertief gaat doen als er eens post naar z'n ouders gaat
- het teveel posts zijn. Iemand als plaatsvervanger zou het hoogstwaarschijnlijk kort houden.

DiederikL
08/11/13, 09:31
Kan hier niet gewoon een slotje op tot Huib zich meld? Het niveau van WHT daalt op deze manier wel in mijn ogen. Het punt is overduidelijk, ook voor Google die deze thread indexeert. Geen zaken doen met Huib.

Domenico
08/11/13, 17:29
Wat Diederik zegt.