PDA

Bekijk Volledige Versie : Online tegoed



bbytes
26/09/13, 13:08
Beste hosters,

Wie van jullie maakt gebruik van een online tegoed en hoe hebben jullie dit ingericht? Wij maken gebruik van Wefact voor de facturering. Hebben jullie het online tegoed hier dan aan gekoppeld?

Horen graag jullie ervaring.

arjanvr
26/09/13, 13:54
In whmcs kun je een saldo laten opbouwen meen ik maar wij gebruiken dat niet

Sent from my GT-N7100 using webhostingtalk mobile app

Age
26/09/13, 14:19
heb je dit al aan wefact voorgelegd?

houd sowieso goed rekening met het aanhouden van die tegoeden. wat regel je bijvoorbeeld met betrekking tot eigenaarschap van het tegoed?



ik ben erg benieuwd naar de voortgang van jullie implementatie hiervan aangezien ik wel voordelen zie van deze werkwijze.

bbytes
26/09/13, 14:31
Als techneut kijk je eigenlijk altijd eerst naar de mogelijkheden, alvorens je bekijkt hoe je dit in de voorwaarden gaat meenemen. Dus nee ik heb daar nog niet naar gekeken. Ook heb ik nog niet gesproken met Wefact, want was eerst nieuwsgierig of een van jullie dit al had geimplementeerd.

Ik zal de heren van Wefact eens contacten.

Mark17
26/09/13, 14:37
Wij ondersteunen het via WHMCS, klanten gebruiken het overigens niet veel.

Magus
26/09/13, 14:42
volgens mij moet je wel uitkijken hoe je eea noemt, vanuit juridisch oogpunt. Als je het tegoed puur als euro's vasthoudt, loop je kans als bank / financiele dienstverlener aangemerkt te worden. Een oplossing kan zijn de euro's om te zetten naar punten of een ander soort tegoed.

Mark17
26/09/13, 14:50
volgens mij moet je wel uitkijken hoe je eea noemt, vanuit juridisch oogpunt. Als je het tegoed puur als euro's vasthoudt, loop je kans als bank / financiele dienstverlener aangemerkt te worden. Een oplossing kan zijn de euro's om te zetten naar punten of een ander soort tegoed.

Voor zover ik heb gezien loop je dat risico pas boven bepaalde bedragen (maar ik kan het fout hebben, ik ben geen jurist).

raptortrex
23/10/13, 00:16
Wij ondersteunen het ook. Echter maakt geen enkele klant hiervan gebruik.

ozeik
23/10/13, 15:16
Voor een startup kan het handig zijn om het betalingsrisico uit te sluiten, voor de klanten die je meer vertrouwt kan je altijd op rekening laten betalen. Bij veel bedrijven kan je het tegoed niet laten refunden helaas.

kickntodabeat
27/10/13, 15:07
Wij bieden ook online saldo aan, en bijna 1/5 gebruikt het via Whmcs. Dit is standaard ingebouwd.

Erik H.
10/12/13, 15:34
Ja wat ouder topic... maar Versio die maakt het dus nog "gekker" door rente te geven op positief saldo op je account. Mag dat dan zomaar?

CT0
10/12/13, 16:05
Wij bieden het ook aan via WHMCS. Werkt goed.

Maar om er rente op te geven gaat wel heel ver ;)

Erik H.
10/12/13, 16:13
Wij bieden het ook aan via WHMCS. Werkt goed.

Maar om er rente op te geven gaat wel heel ver ;)

Tja, ik ken de motiveringen van de eerder genoemde hoster natuurlijk niet maar als je "werkkapitaal" wil hebben is het natuurlijk handiger om klanten 3% rente te geven over hun creditsaldo dan de bank 10% rente te betalen op je debetsaldo....

CT0
10/12/13, 16:14
Tja, ik ken de motiveringen van de eerder genoemde hoster natuurlijk niet maar als je "werkkapitaal" wil hebben is het natuurlijk handiger om klanten 3% rente te geven over hun creditsaldo dan de bank 10% rente te betalen op je debetsaldo....

Dat ben ik met je eens, maar zou men in de praktijk geld gaan stallen bij een hoster omdat het wat rente oplevert? Bij is het meer het gemak voor klanten dat ze niet voor kleine bedragen het over hoeven te maken maar van 't saldo af gaat.

RichardVD
31/12/13, 01:05
Ik ben benieuwd hoe het hiermee staat. Heb je nog contact gehad met Wefact hierover of is er zelfs al iets gerealiseerd :yes: ?

Signus
04/08/15, 21:32
Heeft iemand dit ook actief met WeFact?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van webhostingtalk