PDA

Bekijk Volledige Versie : Email verstuurt niet via VPS



Kropstar
24/09/13, 14:39
Hallo allemaal,

Mijn domein wordt door sommige emailadressen geblokkeerd sinds ik mijn domein op een VPS heb staan. Maar niet alle adressen blokkeren mijn adres. Ik ben bang dat alle andere domeinen op mijn VPS er ook last van hebben. We draaien allemaal op 1 IP adres.

Het schijnt dat mij spf records zijn aangemaakt. En er is laatst iets aangepast ivm reverse DNS.

Hoe kan het dat ik voorheen wel kon sturen naar die adressen en nu niet meer. En more important... hoe los ik dit op? Ik kom er namelijk niet uit.
Ik ben totaal onervaren in deze materie en ook de developers in mijn kring zijn geen server experts.

VPS (Tilaa.com) draait met DirectAdmin op CentOS.

Alvast bedankt, dit is een irritant probleem namelijk.

SmilieBG
24/09/13, 14:51
Er kunnen meerdere oorzaken zijn; echter je geeft aan dat het begonnen is toen je domein verhuisd hebt naar VPS.
Ik vermoed dat IP adres welke je toegewezen kreeg in verleden op spam lijsten stond of nog steeds staat.

Je kan beste contact met je provider opnemen, want wij kunnen hier alleen maar raden wat er exact aan de hand is.

Keizer
24/09/13, 14:56
www.mxtoolbox.com

Loop die testjes eens langs en ook de blacklist checker zoals hierboven genoemd, het probleem wordt daar vast aangekaart :)

dreamhost_nl
24/09/13, 15:53
Indien in je SPF record het IP-adres van de oude situatie staat, kan het zijn dat je e-mail niet wordt geaccepteerd. Hoe ziet je SPF record er nu uit? Staat hier een IP-adres in?