PDA

Bekijk Volledige Versie : Netwerk adapter Win XP VPS



Appelpitje
20/09/13, 18:44
Hey,
Mss is dit een beginners vraag.

Maar, hoe installeer je de netwerk adapter drivers voor windows XP?
Op het control panel van mn VPS kan ik Windows Virtuo drivers mounten.

Maar hoe moet ik precies de drivers installeren? Als ik via device manager de driver will updaten van de ethernet controller en navigeer naar de CD en de folder XP kies zegt dat er geen drivers kunenn gevonden worden.

Iemand enig idee hoe dit komt of is er een andere manier om de driver te installeren?

Kay van Aarssen
20/09/13, 22:18
Als je een ios kunt uploaden.

Ik denk dat je een e1000 moet hebben (zelfde als vmware) wat ik een keer gedaan heb is die intel e1000 drivers gedownload daar een iso van gemaakt en die gemount en toen geinstalleerd.

Als het goed is was dat de e1000 of intel 1000 pro. Even googlen en dan vindt je hem wel denk ik.
Als je iemand weet of het inderdaad een e1000 is zoals bij vmware kan ik je de iso wel geven.

Mark17
21/09/13, 00:12
Als KVM als virtualisatie laag gebruikt wordt is het aan te raden de Virtio drivers te installeren, dit is zeer gunstig voor de prestaties. Daarnaast is het mogelijk om "e1000" als interface in te stellen en dat werkt met weinig/geen drivers in veel gevallen.

Appelpitje
21/09/13, 15:25
Ik kan alleen de virtio drivers installeren.
Maar hoe installeer je die precies?

Nu gebruik ik de Realtek 8139 adapter maar die gaat maar tot 100Mbps ipv 1Gbps dacht ik?

Mark17
25/09/13, 00:04
Ik kan alleen de virtio drivers installeren.
Maar hoe installeer je die precies?

Dit doet een collega meestal bij ons, in simpele woorden is het de ISO koppelen aan de VPS en de drivers installeren. Vervolgens de VPS herstarten met alles omgezet naar Virtio. Dit alles is normaal niet zo heel veel werk, de meeste tijd gaat zitten in het herstarten. Overigens hebben wij het niet met Windows XP gedaan, maar wel met Windows versies bestemd voor servers (bv 2008).